13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    honnes

Iphone scherm reparatie, Mediamarkt – NIET DOEN

Hoi allemaal

Graag wil ik met jullie mijn ervaring delen over een scherm reparatie van een iphone 6 bij de mediamarkt in Den Haag.
    Scherm was kapot dus ik ging naar de mediamarkt powerbank in den haag, soort slechte copy van de genius bar.
    Daar kunnen ze in 1 uur je scherm vervangen voor 119e. klonk goed. Wel geen echte apple procukten en je bent je garantie kwijt maar dat vond ik ok omdat de telefoon toch al bijna 2 jaar oud was.

Het resultaat:
    na een uur kreeg ik mijn telefoon terug, maar er zat een witte vlek (druk punt) op het scherm. Vriendelijk personeel achter de powerbank zag het ook en besloot er weer een nieuw scherm in te zetten.
    Na een uur kreeg ik te horen dan hij mijn telefoon verder gesloopt had en nu werkte het backlight niet meer.
    Dit kon hij niet fixen dus de telefoon moest opgestuurd worden. na 1 week kreeg ik hem terug….
    Hij vroeg of ik nog een ouden telefoon had die ik in die tijd kon gebruiken…

Op aandringen van mij werd mij een leen toestel aangeboden. een 3e hands Samsung, met de snot vlekken van de vorige eigenaar er nog op. Sim kaart paste niet, dat moest ik zelf maar even oplossen.

We zijn nu 10 dagen verder en mij werd net verteld dat het 3 weken gaat duren.
    Echt belachelijk.

Dus mijn tip: ga niet naar de Mediamarkt.

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Anoniem

Defecte backlight…. dat houd waarschijnlijk in dat hij tijdens het vervangen van het scherm de batterij niet had losgekoppeld en het backlight filter is doorgebrand.

Dat is best wel amateuristisch, hoofdregel 1: koppel altijd de batterij los bij een reparatie… Maarja ik had niet veel anders verwacht van de MM, zeker niet voor die prijs.

Bijdrager
    mtooster

Nou, voor die prijs mag je anders wel verwachten dat het goed uitgevoerd word.
    Een kwaliteitsonderdeel (complete iPhone 6s voorkant) kost echt max. €40 inkoop.

Voor dat overige geld mag je toch wel verwachten dat het allemaal netjes uitgevoerd wordt. (werkje van amper 10 minuten voor €80…)

Dat ze geen originele onderdelen erin zetten voor die prijs, daar zou ik op afknappen.
    Waarom ben je, als je notabene al in den haag was, niet naar de Apple Store in de Passage gegaan??
    https://support.apple.com/nl-nl/iphone/repair/service/pricing
    Gewoon originele onderdelen met behoud van garantie… en zonder de verzendkosten van €12,10 nog goedkoper dan bij de MediaMarkt. Als ik het goed begrijp had het je bij de Apple Store maar €115,- gekost.

Bijdrager
    honnes

had ik idd moeten doen.
    niet gedaan omdat het daar langer zou duren (afspraak maken etc), maar je hebt helemaal gelijk.
    Voortaan gewoon naar apple store. vandaar dat ik dit deel.

Bijdrager
    bassbug

Wat een waardeloze reparatie.
    Zou je eigenlijk moeten delen op sociale media.

Moderator
    Mac Daddy

Het is natuurlijk enorm balen dat dit gebeurd en dat je nu moet wachten en daarna nog langer wachten is niet een service waar je op zit te wachten.

Maar dit is 1 voorbeeld van 1 medewerker van 1 Media Markt vestiging. Dat wil niet direct zeggen dat je dan nooit iets bij de Media Markt kan laten repareren. En ik geloof ook dat dit pas een nieuwe service is toch? Ze maken er althans reclame voor dat je meer kan laten repareren bij de Media Markt zelf.

Bijdrager
    honnes

ter verduidelijking:
    dit is niet een voorbeeld van een werknemer.
    1. eerste reparatie jongen plaatst scherm met stip. geeft dat ding aan mij zonder goed te checken.
    2. tweede sloopt mijn telefoon. belooft binnen week mijn toestel klaar te hebben.
    3. 3e bij de service balie geeft mij een gore samsung waar mn sim kaart niet in past en is verder niet behulpzaam.
    4. klantenservice zegt nu dat het 3 weken duurt.

dus allemaal waardeloos. wel waren ze erg vriendelijk moet ik zeggen.

Ik geef het door als tip. Wil je naar de mediamarkt voor een reparatie, vooral doen.
    Ik doe het nooit meer nadat ik mijn telefoon terug heb.

Bijdrager
    honnes

Update:

gister te horen gekregen dat de reden waarom het 3 ipv 1 week duurt is omdat Mediamarkt gebruik maakte van 2 reparatie providers. echter hadden ze een exclusiviteit contract met 1 provider, degene van 3 weken. Deze accepteert sinds kort het gebruik van de snelle service provider niet meer waardoor al hun externe reparatie werk 3 weken zal duren.

Mediamarkt zal proberen te pushen zodat het sneller gaat. Geen idee of ze dat ook echt kunnen.

Ook is mij een nieuw tijdelijk toestel aangeboden. een samsung galaxy SIII….uit 2012. haha

Bijdrager
    honnes

Update 2.

Kwartje is gevallen bij de Mediamarkt en ik kan zo een iphone 6 leen toestel ophalen

Bijdrager
    honnes

Eindelijk een oplossing: ze hebben een nieuw toestel gegeven omdat de kosten van reparatie te hoog waren.
    Ga er wel vanuit dat dit een refurbished ding is.
    Weet iemand hoe ik dit kan checken?

Bijdrager
    Judith

Ik zit op het moment in ongeveer dezelfde situatie.
    Kapot Iphone 5 SE scherm laten repareten bij MediaMarkt Groningen, kom ik terug doet mijn hele telefoon het niet meer.
    Ze gingen hem opsturen en ik kreeg gelukkig wel gelijk netjes een leen telefoon mee (iPhone 6).
    Nu kan ik vandaag een aantal weken en heel wat gedoe later mijn nieuwe refurbished iPhone 5 SE ophalen.
    Nu ben ik alleen heel benieuwd of ik alsnog moet betalen voor de schermreparatie. Het lijkt me toch dat MediaMarkt verzekerd is voor dit soort ongemakken, heb jij daar destijds nog voor moeten betalen?

Bijdrager
    honnes

Hoi Judith

Ik heb gewoon moeten betalen.
    overigens werd mij gezegd dat het vervang toestel nieuw was maar dat was uiteraard niet zo.
    heb was zelfs nog gekoppeld aan de vorige eigenaar.
    Dus ik blijf voortaan zeker weg bij de mediamarkt voor dit soort zaken.
    onbetrouwbaar en slecht.

Bijdrager
    Gertjanvandijk

Enige tijd geleden heb ik m’n iPhone 7 laten vallen, toen zat er een barst in het scherm en ik heb ‘m vrij voordelig en snel kunnen laten maken bij Fixsupport in Den Haag. Zie › Fixsupport

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.