4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    JohnHenry

iPhone scherm laten vervangen, sterke blauw tint!

Beste OMT’ers

Zoals in mn andere topic te lezen is moest ik mn scherm noodgedwongen laten vervangen.

Scherm gebarsten iPhone 4

Ik wilde dit snel doen, dus heb ik hem bij een reparateur gebracht welke dit in 1 uurtje kon vervangen.
    Hij verzekerde mij dat het om een origineel scherm ging.

Alleen het nieuwe scherm heeft een best wel sterke blauw tint.
    Iemand een idee hoe dit kan ?

– Kom het misschien omdat het scherm nieuw is, en is het na een paar dagen weer weg ?

– Is het mogelijk om de scherm kleuren aan te passen ?, net zoals je dat bij je TV of monitor kan doen ?
    Misschien met n jailbreak ?

– Kan het zijn dat er iets mis is gegaan met installeren ? connector die niet goed zit oid..
    wat vreemd is is dat als ik vanuit de linker hoek kijk, ik het blauwe effect veel sterker zie, als ik vanuit de rechterhoek kijk is er bijna geen blauwe tint te zien…

Bijdrager
    fatboysmart

Of het vanzelf weg gaat weet ik niet. Ik heb wel een app gevonden (jailbreak) die iets met de kleurtemperatuur doet, maar of je daarmee ook echt zelf de ‘tint’ kunt bepalen weet ik niet zeker.

http://www.iphoneclub.nl/144835/f-lux-past-kleurtemperatuur-van-je-iphone-scherm-aan-jailbreak/

Bijdrager
    hifi

Er is waarschijnlijk niks mis met de installatie, maar enkel met het scherm. Apple heeft namelijk een loterij aan displays. Net als bij de computers heb je gewoon een lotje uit de loterij getrokken. De iPhone van mijn vriendin heeft een veel warmer scherm dan het mijne en mijn zusje haar 3Gs is koelblauw.

Bijdrager
    JohnHenry
    hifi op 07 oktober 2011

Er is waarschijnlijk niks mis met de installatie, maar enkel met het scherm. Apple heeft namelijk een loterij aan displays. Net als bij de computers heb je gewoon een lotje uit de loterij getrokken. De iPhone van mijn vriendin heeft een veel warmer scherm dan het mijne en mijn zusje haar 3Gs is koelblauw.

Ah ja hmm best slecht, verwacht je niet van Apple.

Maar goed hoe zit het met de kijkhoeken dan ? zoals ik aangaf de kleur van het scherm is vanuit de linker kijkhoek anders dan vanuit de rechter ? kan dit uberhaubt of is er dan iets mis met de installatie..
    Las ergens dat het kan komen door connector verkeerd met grafische kaart..maar dat was bij PCtjes he he…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.