6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    skelamax

iPhone scherm 12 Pro max verliest felheid (brightness) na 10 minuten

Ik heb net nieuwe iPhone 12 Pro Max in gebruik genomen en heb volgende probleem. Na circa 10 minuten verliest het scherm zijn ‘brightness’ wordt veel minder fel. Brand nog ongeveer op halve sterkte en kan hem dan ook niet meer feller krijgen. Uit en aanzetten helpt maar dan nu 10 minuten zelfde probleem. Ik heb alles uitstaan. Geen night shift aan, geen truetone aan alles op zijn meest felle stand. Dan is het ook prachtig beeld maar na circa 10 minuten gaat alle kracht eruit en is de felheid (brightness) van scherm nog maar halve kracht. Hoewel de schakelaar op vol vermogen staat. Iemand ook met dit probleem / oplossing???

Scherm lijkt eigen leven te leiden want, soms wordt deze spontaan weer veel feller om dan weer helemaal af te zakken naar 50% felheid. hoewel in gelijke ruimte met gelijk licht.  Super vreemd nog nooit gehad bij een iPhone scherm zulke sterke schommelingen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door skelamax.
    Sleutelbeheerder
    Night

Lijkt alsof er iets mis is met de omgevingslichtsensor of het display zelf. Mijn advies: Direct terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht, want dit hoort uiteraard absoluut niet.

Sleutelbeheerder
    Night

Je bent toch wel bezig op je iPhone, he? Want anders kan het natuurlijk ook de slaapstand zijn die inschakelt.

Bijdrager
    KarelWillem

Dan zou dit niet gebeuren:

…soms wordt deze spontaan weer veel feller om dan weer helemaal af te zakken naar 50% felheid.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

skelamax op 1 december 2020 om 01:23
    Ik heb net nieuwe iPhone 12 Pro Max in gebruik genomen en heb volgende probleem. Na circa 10 minuten verliest het scherm zijn ‘brightness’ wordt veel minder fel. Brand nog ongeveer op halve sterkte en kan hem dan ook niet meer feller krijgen.

Dat is een ingebouwde feature om de temperatuur te verlagen als je CPU intensieve dingen doet. Dus: ben je aan het gamen o.i.d. als dat gebeurt?

Bijdrager
    skelamax

Zoals vaak is elke generatie iPhone weer anders. Zo blijkbaar ook deze of het is mij op de Xr die ik hiervoor had nooit opgevallen. Maar het lijkt of …

1) De automatisch helderheid aanpassing op deze iPhone 12 heel gevoelig is. Want als ik die uitschakel kan hij plots zeer fel. Zo fel zelfs dat je hem op die stand nooit zou zetten.

2) Maar …. het antwoord wat “antwoordapparaat” geeft lijkt juist te zijn. Echter ik twijfel of dit bij deze telefoon wel op de juiste manier gaat. Bij het installeren merkte ik gelijk al dat telefoon vrij snel zeer warm werd. Dat wordt hij nu ook tijdens het gebruik zonder dat je “zware” zaken lijkt te doen. Maar zodra hij warm wordt is de helderheid niet meer feller te zetten, wel iets, maar nog maar circa 30% van wat zou kunnen. Ofwel na circa 10 a 15 min met de telefoon spelen zorgt ervoor dat hij niet meer op zijn felste stand is te zetten. Zoals gezegd is mij nooit opgevallen op een vorige iPhone.

Daarom vraag ik me wel af of deze feature die ik kan begrijpen wel ‘normaal’ is. Antwoord daar op te geven zal niet eenvoudig zijn.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.