6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

iphone rss app, laad webpage ipv rss feed

Hallo,

Via internet ben ik met een tut bezig geweest om een rss reader app te maken….nu heb ik dat bijna helemaal voor elkaar.
    Het enige als ik een item van mijn website aan klik dan krijg ik de normale versie van de site en niet de RSS versie.

Ik heb het gedaan via deze tut (zodat jullie de source kunnen inzien hoe die er uit ziet ongeveer): http://www.touch-code-magazine.com/tutorial-building-advanced-rss-reader/

Hoe kan ik dit veranderen dat ik dan ook de rss versie krijg?

hier onder 2 screenshots:

Waarvan ik dus wil dat de 2e afbeelding ook gewoon een RSS item word in de app.

Kan iemand mij hier mee verder helpen?

Bijdrager
    jimeh

Dat komt omdat je de link van het artikel laad in een webview. Je zult van dat artikel dan apart de rss feed ophalen, parsen en weergeven. Tenzij in de oorspronkelijke rss feed al het hele artikel staat dan kun je gewoon die data laden en in labels of textviews weergeven oid. Het zou handig zijn als je hier een voorbeeld van de rss feed neerzet.

Met de huidige informatie kan ik je niet verder helpen dan te zeggen dat je nu de url van het artikel in een webview laad (iets wat je eigenlijk had moeten weten aangezien jij het gecodeert hebt).

Bijdrager
    Ricardo95

http://112-gouda.nl/?feed=rss dat is mijn Rss feed nu

Inactief
    Anoniem

Allereerst, heb je de vernieuwde tutorial gezien: http://www.touch-code-magazine.com/tutorial-building-advanced-rss-reader-with-ios6/ ?

Ten tweede, wat jimeh hierboven zegt, je laadt een UIWebView in de detail view controller. Je moet je code veranderen, zodat je de string van de feed daar kunt laten zien in een ander soort view dan een UIWebView.

Dit soort tutorials zijn handig, maar als je klakkeloos de code overtyped (sp?) heb ik niet het idee dat je daar veel van leert.

Bijdrager
    Ricardo95

Ik heb zitten zoeken hoe ik de string weer kan geven…maar kom er niet uit kan het niet vinden.
    De tips zijn wel bruikbaar, maar kan iemand mij verder helpen?

En de tut’s zijn idd handig….en als je veel overneemt (zoals ik dus doe) leer je er idd niet heel veel van, maar momenteel heb ik daar ook geen tijd voor om me heel erg te verdiepen er in.
    Het geen is dat ik even een simpele app wil voor mijn website waarmee het aardig lukt om de code een beetje aan te passen maar niet ver genoeg om het te krijgen zoals ik het wil in dit geval.

Dus kan iemand mij daar mee verder helpen?

Inactief
    Anoniem

Helaas leer je programmeren niet door alles voorgekauwd te krijgen. Je zult er toch echt veel tijd en energie in moeten stoppen.

Je schrijft dat je het niet kunt vinden, waar heb je dan op gezocht? @jimeh heeft toch een aantal duidelijke termen gegeven die je op weg moeten helpen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.