9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    PretPedKadet

iPhone ringtones niks bijzonders?

Dag dames en heren,

allereerst verbaasde ik me over het enorme gejuig dat er ringtones kwamen voor de iPhone. Wat is er zo bijzonder? Apple heeft toch het toch alleen mogelijk gemaakt een stukje muziek op je iPhone te plaatsen als ringtone. Want het is toch heel makkelijk een stukje van een nummer te knippen in Garageband en deze naar iPhone te sturen….

piet

Bijdrager
    Welles

Dat is inderdaad makkelijker, maar het kán simpelweg niet. Je kunt de standaard ringtones gebruiken, óf de ringtones die je in de iTMS maakt…

Inactief
    Anoniem
    ”Welles”

Dat is inderdaad makkelijker, maar het kán simpelweg niet. Je kunt de standaard ringtones gebruiken, óf de ringtones die je in de iTMS maakt…

iTunes uses the m4r file extension for ringtones. If you remove an AAC file from your library and rename it from .m4a to .m4r and then add it back to iTunes, the program reads it back in as a ringtone rather than a normal library track. You must then go back and rename that file back to m4a so you sync it to your iPhone. (That’s what that unrecognized format error is all about.)

Simpel te omzeilen…:wink:

Bijdrager
    error

Dat ringetone concept voor de iPhone ruikt heel erg naar Microsoft. Steve Jobs mag dan wel juichen dat voorgesneden ringtones duurder zijn dan hun combinatie van volledige iTunes Store nummer + iTunes Store ringetone… maar het is echt absurd dat je op de iPhone niet gewoon een MP3 of AAC bestand als ringtone kunt selecteren. Met vrijwel elk mobieltje van tegenwoordig is dit geen probleem.

Apple moet die ringtone-functie in iTunes ook gewoon toegankelijk maken voor muziek die je van je eigen cd’s hebt gehaald of elders digitaal hebt gekocht (of gevonden).

Dan nog: betalen voor een stukje (10-30 seconden) uit een nummer is zowiezo te dom voor woorden. Waarom doen mensen dit?

Bijdrager
    Petje

Klopt! @Zakske
    en je kan dan ook gelijk je eigen gemaakte nummer in garageband als ringtone gebruiken, of een track van een lokale band, die niet via itunes kan worden besteld.

Bijdrager
    PretPedKadet

Inderdaad, elke mobiel kan een mp3 bestand als ringtone gebruiken. En het kan dus omzeilt worden, gelukkig maar. Hoe illegaal of ‘gevaarlijk’ is dat omzeilen (firmware updates –>weg data)?

Bijdrager
    error
    ”PretPedKadet”

Want het is toch heel makkelijk een stukje van een nummer te knippen in Garageband en deze naar iPhone te sturen…

Zeker… maar omdat de meerderheid van de iPhone gebruikers een PC hebben is een ingebakken edit-optie binnen iTunes handiger (plus: niet elke Mac-gebruiker heeft Garageband).

Moderator
    Poezenbeest
    ”PretPedKadet”

Inderdaad, elke mobiel kan een mp3 bestand als ringtone gebruiken. En het kan dus omzeilt worden, gelukkig maar. Hoe illegaal of ‘gevaarlijk’ is dat omzeilen (firmware updates –>weg data)?

Elke firmware-update is twee dagen zonder beltonen zitten, daarna hebben de hackers weer een manier gevonden om de nieuwe firmware ook zo gek te krijgen dat ze normale AAC’tjes accepteren.

Bijdrager
    tvcke
    ”Zakske”
    ”Welles”

iTunes uses the m4r file extension for ringtones. If you remove an AAC file from your library and rename it from .m4a to .m4r and then add it back to iTunes, the program reads it back in as a ringtone rather than a normal library track. You must then go back and rename that file back to m4a so you sync it to your iPhone. (That’s what that unrecognized format error is all about.)

Simpel te omzeilen…:wink:

Ik heb dit nu zo gedaan, er staan nu twee beltoontjes ( “24” en nog iets:-) in mijn beltoon map in itunes… ik “zie” ze tijdens de sync naar de iphone kopieren , maar toch staan ze nergens tss de ringtones op mijn iphone.. die zouden daar toch normaal gezien moeten staan toch , of staan die ergens anders ??
    Ik heb geprobeerd met ze als m4r in de itunes map te laten staan, én terug geconverteerd naar m4a, beiden worden overgezet , maar niet te vinden in mijn zwart beezeke, sorry, blackberry, ooo sorry, iPhone :innocent:

Iemand die weet hoe dit komt ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.