8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    maxim22

iPhone reservekopieën: hoe maak ik mijn reservekopie echt veilig?

Beste OMT’ers,

Mijn situatie: Ik wilde iOS 7 beta op mijn iPhone zetten, gewoon om eens te proberen. Omdat het risicovol is, maak ik een reservekopie indien er iets misloopt. Wel er liep iets mis dus restore ik mijn iPhone en wil ik mijn reservekopie er terug opzetten… Maar! Tijdens de installatie van ios 7 heeft itunes een nieuwe reservekopie gemaakt en de oude verwijdert.. Ja, wat ben ik er dan mee he?

Hoe maak ik mijn reservekopieën echt veilig zodanig dat zoiets mij nooit meer overkomt?

alvast bedankt,

Maxim

Bijdrager
    fred44nl

door de reservekopie te kopieren naar een andere folder, dan wordt ie niet meer overschreven door een andere backup.
    en van deze folder een backup te maken op een andere harde schijf.

Bijdrager
    GoeieDag

En hier bevind zich die kopie:

~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/
    Bijdrager
    Qmagic

Als je timemachine gebruikt is de oude file in de back-up map (zie hierboven) ook gewoon terug te halen.

Bijdrager
    Jeroeno

Gewoon die reservekopie op een fiets plakken en dat naakt rond de stad fietsen!

Bijdrager
    MacTS
    Jeroeno op 28 juni 2013

Gewoon die reservekopie op een fiets plakken en dat naakt rond de stad fietsen!

Heb je die doorgeslagen idioot weer…

Bijdrager
    maxim22

Bedankt! Ik vind het toch een heel omslachtige oplossing. Het zou niet mogen dat je reservekopie altijd in gevaar is met het synchroniseren mocht er iets mis zijn met het nieuwste reservekopie….

Bijdrager
    fred44nl

zo is het niet helemaal:)
    je maakt zo nu en dan een reservekopie.
    dat is niet steeds een nieuwe, want alleen de aanvullingen worden gebackupped.
    als je verder niets bijzonders doet met je iPhone, dan werkt dat in de regel goed.
    tot je een nieuw iOS gaat testen; dan moet je opletten.
    maar hoe is het met de TimeMachine-Backup ??

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.