9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    TheRockwilder

Iphone Radio App Hoeveel MB streaming?

Hallo,

Ik gebruik op mijn werk af en toe mijn Iphone als Radio, dit doe ik door middel van streaming op mijn 3g netwerk. Ik vroeg mij af of ik niet op deze manier mijn Internet gebruik overschrijd, omdat het volgens mij 128 kb/s is, dus bij een uur zou ik dan 60 x 60 = 3600 x 128 = 460800kb = 460,8 MB.

Klopt dit ongeveer? Graag hoor ik jullie mening.

gr

Bijdrager
    Pieterr

Bijna. Je hebt dan megabit. Nog even door 8 delen voor de MB waarde.

Bijdrager
    wouters

Bovenstaande snap ik niet helemaal. Een uur radio luisterennop iPhone per dag kan dat? Enn hoe krijg je te horen als je er overheen zit?

Bijdrager
    KingAchille

Via oa de App Radio kan dat!
    In België kan je je verbruikte data ook eenvoudig nakijken via een andere app. Even grasduinen in de AppStore en je bent gesteld!

Geblokkeerd
    Anoniem

Pieter heeft helemaal gelijk:) De radio streams zijn in kilobit per seconde, niet kilobyte. Dus:

64 kbps -> ~ 29 MBph
    128 kbps -> ~ 58 MBph
    192 kbps -> ~ 86 MBph

Bijdrager
    wouters

Dus… Is een uur bnr luisteren per dag te veel?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja, weten wij veel? Dat hangt af van jouw abonnement.

Heb jij een T-Mobile abo dan is er niets aan de hand en heb je gewoon zonder limieten Internet toegang. In Belgie is dat wel ff wat anders en ook met de abo’s van Vodafone enz.

Bijdrager
    wouters

Rustig maar;) heb tmobile dus zit safe:)

Bijdrager
    TheRockwilder

Hallo bedankt,

Maar wat je zegt zonder limiet klopt niet helemaal. Als je bij (maakt niet uit welke provider) maar dan een x aantal keer het gemiddelde internet verbruik overschrijd krijg je een waarschuwing, daarna krijg je nog 1 maal een waarschuwing en daarna betaal je de volle mep.

Dus wat ik mij af vroeg, als ik dan 58 mp x ongeveer 22 dagen doe kom ik uit op 1,26 gb per maand extra door alleen naar radio te luisteren….

Daarnaast gebruik ik mijn internet ook nog om mijn email te checken, en bijv uitzending gemist en nieuws te lezen.

Wat ik mij dus afvroeg, heeft iemand een indicatie van wat een gemiddelde gebruiker met een internet abbo verbruikt/gebruikt??

Alvast bedankt

Gr

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.