One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » iPhone projecteren op Tv zonder Apple TV

iPhone projecteren op Tv zonder Apple TV

Profielfoto van JP

JP op 14 juli 2017 #

Zijn er adapters lichting naar HDMI om rechtstreeks van je iPhone op een TV af te spelen?

B.v.d. voor reacties.  

Profielfoto van McPim

McPim op 14 juli 2017 #

Ja hoor.

Profielfoto van JP

JP op 14 juli 2017 #

McPim hartelijk dank.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 14 juli 2017 #

Ik zou eerder kiezen voor een Chromecast. Goedkoper en je hoeft geen kabels aan te sluiten. Gewoon lekker draadloos streamen van je iPhone naar je TV wanneer het jou uitkomt, vanuit de luie stoel.

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 14 juli 2017 #

Die is inderdaad nog goedkoper dan dat kabeltje van Apple.:)

En inderdaad véél handiger.

Profielfoto van SvS

SvS op 14 juli 2017 #

Volgens mij kun je met kabeltje meer dan met chromecast? Maar ik kan me lelijk vergissen…

Profielfoto van McPim

McPim op 14 juli 2017 #

Inderdaad @svs, met Chromecast kun je alleen streamen vanuit een ‘Chromecast-enabled’ app of ik heb ook iets gemist. Dat is niet hetzelfde als je iPhone scherm live op een TV te laten zien met een HDMI kabel. Wat in @JP’s geval handiger is ligt uiteraard aan wat het doel precies is.

Profielfoto van JP

JP op 14 juli 2017 #

Praktijk voorbeeld: ik heb 4 video’s op mijn iPhone staan en deze wil ik b.v. aan vrienden laten zien op hun TV. Dan kan ik dit doen met de adapter van Apple, geen wifi gedoe, aansluiten en draaien maar. Nadeel is dan volgens mij dat mijn iPhone ergens achter hun TV bungelt en niet makkelijk bereikbaar is. Is het met Croomcast mogelijk om b.v. via mijn persoonlijk hotspot de video’s af te spelen. In dat geval ben ik volgens mij niet afhankelijk van een wifinetwerk?

Als je dit regelmatig bij anderen gaat doen, zal ik het lekker bij die HDMI-adapter van Apple houden.

Je Chromecast heeft naast een HDMI-aansluiting namelijk ook nog een stroomvoorziening nodig.

En hoeveel wil je achter iemands TV met snoertjes rommelen?

Profielfoto van McPim

McPim op 14 juli 2017 #

Chromecast werkt niet via een hotspot op de telefoon waarvan je ook wil chromecasten.. In principe moet je de Chromecast eerst met de WiFi bij je vrienden verbinden.

Als je de Apple adapter gebruikt (die is ‘female’) heb je uiteraard ook nog een ‘male-male’ HDMI kabel nodig van adapter naar TV. En die kan een paar meter zijn, dus je telefoon hangt niet achter hun TV te bungelen. Het állermakkelijkst is natuurlijk als je alleen nog bij vrienden met een Apple TV op bezoek gaat :lol:

Google now allows you to cast locally stored content from your phone or laptop to Chromecast without a Wi-Fi connection.

Profielfoto van McPim

McPim op 14 juli 2017 #

Kijk, dat wist ik niet (y)

Profielfoto van eiko

eiko op 15 juli 2017 #

Stroom gaat op de Chromecast via USB, tegenwoordig heeft de gemiddelde TV genoeg USB poorten dus die kabel plug je ook gewoon achter in je TV

KarelWillem op 15 juli 2017 #

Yep. Mits het geen Ultra is. want dan heb je toch echt een stopcontact nodig.

Profielfoto van flierefluiter

flierefluiter op 15 juli 2017 #

Filmjes op youtube of vimeo zetten?

Toont een stuk makkelijk bij vrienden.

KarelWillem op 15 juli 2017 #

Hoe precies maakt dat het makkelijker?*
Ja, als die vrienden een smart-TV hebben.

Maar dan lukt dat filmpje vanaf de iPhone streamen ook wel zonder hulpmiddel.

(* Ik doe dat bij heel veel films inderdaad wel, omdat je dan altijd alles bij je hebt. Alleen heb je regelmatig (vaak) gezeur met auteursrechten van muziek e.d.).

Profielfoto van flierefluiter

flierefluiter op 15 juli 2017 #

Dan kunnen die vrienden inderdaad zelf op de smart TV de filmpjes afspelen zonder dat jij met je iPhone moet inloggen op dat specifieke huisnetwerk.

Als ze geen smart TV (en ook geen smart apparaten zoals bv apple TV aan de domme TV gekoppeld hebben) hebben wordt dat weer lastig, maar ik vermoed dat die tegenwoordig in de minderheid zijn.

Profielfoto van JP

JP op 17 juli 2017 #

Allemaal hartelijk dank voor de adviezen.
Ga wel voor de Apple adapter. Misschien een krantenwijk voor de Cromecast Ultra.

Over dit topic

Gestart op 14 juli 2017 door JP

Laatste reactie door JP

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?