21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    JBStudio

iPhone over?

Hallo allemaal,

Even een raar probleem. Een vriendin van mij heeft zich ingeschreven voor de iPhone 4 zodra het kon. Uiteindelijk kreeg ze een bevestiging dat de levertijd 8-10 weken was. Hier had ze geen zin in, dus is ze vroeg in de rij gaan staan op de lanceringsdag. Wonder boven wonder hadden ze 4 iPhones en had zij er dus 1 te pakken. Ze heeft direct T-Mobile gebeld om haar hele bestelling te annuleren – tot zo ver geen probleem.

Krijgt ze vandaag een mail dat haar iPhone opgestuurd is, maar dat ze even een locatie af moet spreken. De iPhone wordt dus morgen, bij betaling van 90 euro, afgeleverd.

Ze heeft direct T-Mobile gebeld, met de vraag of zij ‘m aan moet nemen of moet weigeren. Waarop het antwoord was: U moet ‘m aannemen, vervolgens contact met ons opnemen om een retourenvelop aan te vragen.
    Waarop de wedervraag kwam, of zij ‘m niet aan kon nemen en haar vriend een los abo bij T-Mobile kan nemen en de telefoon kan gebruiken. Antwoord: NEE
    Tweede vraag van de vriendin: Of ze ‘m aan kon nemen en iemand die al een abo heeft in combinatie met de iPhone 3GS deze de iPhone 4 kan gaan gebruiken in combinatie met zijn simkaart (duo microsim aanvragen). Antwoord: NEE, aldus T-Mobile.

Maar is dat wel zo? Ik snap dat de telefoons niet SIMLOCK vrij zijn, maar als je er een T-Mobile simkaart instopt, werkt deze toch gewoon? Wat is jullie advies: Houden en eventueel doorverkopen of inderdaad terugsturen?

Hoor het graag.
    JBSTudio

Bijdrager
    LeonDemeijer

Het mag best, zolang ze ook maar de abonnementskosten van de iPhone 4 nog een keer betaald. Ik denk dat het ze daar om gaat. Als je een telefoon met contract besteld, en je annuleert dat contract, dan krijg je toch niet zomaar voor de moeite voor 90 euro die telefoon?

Bijdrager
    JBStudio

@LeonDemeijer: Dat is ’t ‘m nou juist. De telefoon is er ‘doorheen geslipt’ Haar bestelling is geannuleerd, maar de telefoon is nog net verstuurd…..

Bijdrager
    MacHanker.

Als je hem niet aanneemt word de hele bestelling incl. contractverlenging geannuleerd. Dat had ik met de 3G, toen had ik het pakketje geweigerd omdat ik was vergeten dat ik iets besteld had en dus niks verwachte.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik wil ‘m wel kopen. Is het een 32Gigabyte?

Bijdrager
    LeonDemeijer

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem, heb er ook 1 gehaald bij Belcompany, bestelling bij t-mobile geannuleerd, maar ik kreeg gisteren wel een brief dat hij wordt thuisbezorgd.

Heb gebeld naar t-mobile en die hebben mij verteld dat als de koerier langskomt, dat ik hem dan gewoon moet weigeren.

Het liefst hou ik hem en geef ik hem aan mn meissie, maar ik heb geen zin om mijzelf eventuele problemen op mijn nek te halen.

Bijdrager
    JBStudio

@Machanker: Het is al geannuleerd! Ze heeft een nieuwe iPhone 4 gekocht met nieuw abonnement. Deze iPhone komt dus echt extra. Het gaat er om of deze te gebruiken is?

@MoNdO GeNeRaToR: Er zijn meer gegadigden, maar is het mogelijk om er een andere T-Mobile SIM in te stoppen????? is de telefoon uberhaubt bruikbaar???

Bijdrager
    JBStudio

@LeonDemeijer: tja, welke problemen??? Er staat niks in hun systeem dat deze telefoon verstuurd is, want er zit geen contract meer aan, omdat het geannuleerd is. De grote vraag is, of deze telefoon bruikbaar is?

Bijdrager
    LeonDemeijer

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat hij het gewoon doet.

Toen ik mijn 3G 2 jaar geleden aanschaftte, zat er stof onder de display, teruggegaan en meteen omgeruild.
    Ze hebben toen niets verandert in het systeem (ik kreeg hem geseald mee), en ik kon hem toen gewoon activeren via itunes met mijn andere simkaart.

Ik heb hier 3 weken terug nog problemen mee gehad, aangezien ik hem simlockvrij wilde maken (via t-mobile). Omdat Belcompany niets had verandert in het systeem, kwam het IMEI-nr niet overeen met hetgeen op de factuur stond.

voorderest nooit problemen mee gehad.

ps. zit nu ook sterk te denken of k ‘m ook niet gewoon ga houden:p alleen is t in mijn geval 169 euro wat ik moet betalen.

Bijdrager
    JBStudio

@LeonDemeijer: tja 169 euro voor zo’n telefoon is natuurlijk niet veel. En voor je meissie ben je dan helemaal onsterfelijk;-)

Bijdrager
    MacHanker.

Hij is sowieso te gebruiken alleen heb je natuurlijk kans dat T-Mobile er achteraan gaat. Ik zou hem aannemen en dan een tijdje geseald laten staan, als je niks hoort dan houden.

Bijdrager

Ik kan mee eerlijk gezegd niet voorstellen dat er zomaar een iPhone door glipt en je voor dat bedrag een nieuwe iPhone ZONDER abonnement hebt. Maar goed, misschien heb je geluk en heb je dikke winst. (persoonlijk zou ik de tweede iPhone verkopen voor €800,- en je vriendin een romantisch weekendje Parijs of Londen aanbieden en daar een nieuwe (simlockvrije) iPhone te kopen voor €600,-;)

Bijdrager
    syltheboy

Haha, zou ik ook doen.:wink:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    JBStudio op 05 augustus 2010

@MoNdO GeNeRaToR: Er zijn meer gegadigden, maar is het mogelijk om er een andere T-Mobile SIM in te stoppen????? is de telefoon uberhaubt bruikbaar???

Ja dat dacht ik al:).
    Ik denk dat je hem met gelijk welke simkaart kan gebruiken.

Bijdrager
    Oppie

Nee, het kan niet.
    Althans mijn iPhone 2G met T-mobile Sim Only kan ik alleen werken krijgen met een JB/Unlock.

Bijdrager
    Xcode

Ik denk dat het wel werkt als je de simkaart van het abonnement dat je bij de 3G/3GS gebruikt erin stopt (wél even kleiner maken want er kunnen alleen micro-simkaarten in de iPhone 4).

Ik zou zeggen, probeer het gewoon.

Bijdrager

Hier ook zoiets:

Ik heb mijn iPhone gewoon in de T-mobile Shop besteld omdat ik de 20ste niet meteen een reactie kreeg op de inschrijving op het internet. Een paar dagen later werd ik als nog gebeld door T-Mobile voor de iPhone 4, heb toen gezegd dat ik er al 1 had besteld in de winkel. Daarna werd ik nog een keer gebeld omdat de witte was vertraagd, maar ik wist dat ook allang en ik had daarom in de T-Shop al een zwarte gekozen en gezegd dat ik het niet online wilde laten verlengen. Ineens krijg ik gisteren een brief; Gefeliciteerd met het verlengen van u abonnement! Dus ik vandaag weer bellen dat het niet hoefde, maar omdat het op mijn moeder haar naam staat kan ik het nu ineens niet annuleren en moet ik wachten tot dat ze terug is van vakantie.
    Terwijl ik eigenlijk morgen mijn iPhone 4 kan ophalen..

Bijdrager
    JBStudio

Net T-Mobile gebeld…. Er kan alles in, als het maar van T-Mobile is… Dus gewoon een SIM-Only abo+internet is geen probleem. Toch mooi een iPhone 4 voor 90 euri’s + abokeuze;-)

Bijdrager
    Rolf

Ik wil hem wel hebben hoor ! Stuur maar PB

Bijdrager

Hoe is het nou afgelopen? Heb je er nog wat van gehoord?

Bijdrager
    JBStudio

De vriendin in kwestie, heeft uiteindelijk besloten de telefoon te weigeren… jammer voor mij, maar zij wilde achteraf geen gezeik hebben. En terecht! Eerlijkheid duurt nog steeds het langst!

Groet,
    JBStudio

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.