22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    ronaldhes

iPhone opladen via WiFi

Ik zag dit filmpje op youtube en wil graag jullie mening erover horen.

Is dit de toekomst………

<< [EDIT tommy666] Topictitel aangepast >>

Bijdrager
    macoky

Ik geloof er helemaal niets van.

Bijdrager
    gtalien

Lol, het is niet heeeel toevallig dat je de onderkant van de iPhone niet kunt zien zodra ‘ie oplaadt:P

Bijdrager
    djneo

kan gewoon echt niet.

Bijdrager
    tommy666

Na eens wat rondgesurfd heben ben ik er zo goed als zeker van: Het zou kunnen, MAAR niet met de accelerometer die er in de iPhone zit. Echt opladen zou ook niet gaan,gewoon een kleine spanning opwekken wel. Anders zou het nogal leuk zijn om in de buurt van WiFi te werken, in een magnetron zou het gezelliger zijn.

Bijdrager
    jabesse

Leg je iPhone in de magnetron, zet ‘m op vol vermogen, een minuut of 10. Dan weet je hoe goed het werkt.

[size=9:fde35511a5](Fine print: iedereen is verantwoordelijk voor z’n eigen daden.)[/size:fde35511a5]

Bijdrager
    Dorkiban

Dikke onzin. Dit is een 1 April grap…

Bijdrager
    M.axx

Zou wel leuk zijn áls het ooit zou kunnen :P Wie weet wat de techniek ons in de toekomst gaat brengen.

Bijdrager
    Granny Smith
    ”ronaldhes”

Ik zag dit filmpje op youtube en wil graag jullie mening erover horen.

Is dit de toekomst………

<< [EDIT tommy666] Topictitel aangepast >>

ja en nee… eerst en vooral is dit complete onzin… het enige correcte in het filmpje is dat beweging energie kan opwekken MAAR niet met de huidige hardware

Bijdrager
    Dagaloni

Leuk dat dit topic gestart is. Ik heb me namelijk laatst verdiep in stroom. Het schijnt dus dat in de tijd van Edison (dan hebben we het 1847-1931) draadloos stroom is ontdekt. Ze hebben ontdekt hoe je apparaten kunt opladen zonder snoer. Helaas is dit idee niet doorgezet omdat niemand er aan zou kunnen verdienen. Maar het bestaat wel dergelijk om je apparaat op te laden zonder snoer. Heel handig! Dan hoef je nooit meer op te laden, dat doet hij de hele dag dan!

Bijdrager
    tommy666

Wel,niet echt Dagaloni. Wat men in die tijd ontdekt heeft is inductie, inductie werkt volgens het principe van een spoel en een magneet. Als je een (staaf-)magneet heen en weer beweegt in een speol zul je zien dat er in die spoel een kleine,doch niet te verwaarlozen, elektrische spanning wordt opgewekt. Hoe sneller je dit doet,hoe hoger de spanning zal worden. Dit principe wordt hedendaags bijvoorbeeld gebruikt in elektrische tandenborstels, als je naar de connectie tussen stift en houder kijkt zul je zien dat er geen elektrische connecties zijn, in de houder zit een magneetje dat heen en weer gaat,in de stift zit een spoel,zo laad je tandenborstel dus op.

Bijdrager
    iDecide

Waarom laat hij dan even niet de onderkant van iPhone zien? Nep dus!

Het lijkt misschien vreemd, maar draadloos opladen bestaat degelijk wel. Sterker nog het is onlangs nog toegepast in de praktijk in een consumentenproduct.

Philips Imageo LED kaarsen

Bijdrager
    tommy666

Dat is weer het principe van inductie zoals ik hierboven al aanhaalde;-) Maar de hele dag opladen zonder snoer,zoals Dagaloni aanhaalde, zal zonder sterk magnetisch veld nooit lukken. (En voor de slimmerds: nee,het veld van de aarde is van lange na niet sterk genoeg om dit voor mekaar te krijgen)

Bijdrager
    el che vive

Zo hé is het ook crisis in ‘1 april grappen-land’?!
    Deze komt ook elke jaar wel weer langs…

2007
    2008
    Maar dit jaar kan het dus via WIFI. :o :wink:

Bijdrager
    jobz

Meneer Nakko doet me denken aan Ruben.

Bijdrager
    iDecide
    ”tommy666″

Dat is weer het principe van inductie zoals ik hierboven al aanhaalde;-) Maar de hele dag opladen zonder snoer,zoals Dagaloni aanhaalde, zal zonder sterk magnetisch veld nooit lukken. (En voor de slimmerds: nee,het veld van de aarde is van lange na niet sterk genoeg om dit voor mekaar te krijgen)

Dat idee had ik al, maar het is natuurlijk een mooi praktijk voorbeeld. Bij mijn elektrische tandenborstel had ik een aantal jaar geleden ook dat vermoeden, maar bij dat exemplaar kon ik toch 2 minuscule connectoren ontdekken. :lol:

Maar ik vermoed dat op termijn het bij de iPhone/iPod ook wel mogelijk is dat je ‘m op een paneel legt en die dan opgeladen word.

Bijdrager
    el che vive
    ”iDecide”

Maar ik vermoed dat op termijn het bij de iPhone/iPod ook wel mogelijk is dat je ‘m op een paneel legt en die dan opgeladen word.

Zoals bij de Palm Pre?
    Lijkt me ook een hele mooie oplossing voor de iPhone & iPod’s!

Bijdrager
    MacHanker.

Hmmm, was het nou een 1 april grap?
    Er is ook weer een nieuw filmpje met meer bewijs gekomen:

Maar toch opvallend dat er geen wifi is maar 3G…

Bijdrager
    el che vive

Kan ook een filmpje zijn, waar de bovenste balk ‘in zit’…:?

Inactief
    Anoniem

Hi,
    as some of you had already guessed…
    WebJuice is an April fool’s prank!

Charging your iPhone over the air is just plain silly:-)

However….
    Due to the enormous amount of positive reactions we received, we’re actually looking into releasing the app we used in the video in the appstore, for you to prank other people. To be continued…
    To thank you for showing your interest in WebJuice we’d like to give you a free april fool’s ringtone!
    By the way, this is not a joke. Prelisten the ringtone HERE

iPhone users can hit this link to download the ringtone. (open the downloaded file in iTunes).

For all other phones, direct your mobile phone to m.nakko.com/w to pick up your ringtone

Grtz,

The Nakko Labs Team

Bijdrager
    boriskiss

Ik vind het wel een goede grap:D

Moderator
    Poezenbeest

Draadloze stroom is wel mogelijk… zo zijn er van die matjes te koop, waar je een iPod op kan leggen, of een telefoon en die wordt opgeladen. Het principe? Juist… ook een soort van inductie.

Een andere vorm is in 2006 ergens in een Bright-podcast (waarin ze geloof ik verslag van de CES deden) langsgekomen… Verder hebben we nog altijd de microgolf

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.