11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    MagicMouse

iPhone opladen terwijl deze uitstaat

Hallo,

Kun je een iPhone (6) opladen terwijl deze volledig uitstaat? Ik hang hem ‘aan’ aan de lader, zet hem vervolgens helemaal uit, en probeer dan op te laden, wat niet lukt.

Ik wilde graag de telefoon helemaal uit hebben en juist dan opladen. Alle eerdere telefoons (android) laadden dan wel op namelijk.

Mijn gedachte was dat de telefoon sneller zou opladen wanneer deze geheel uitstond.

Alvast dank

Bijdrager
    tarun

Dat zou wel moeten werken. Overigens volstaat het om je iPhone op “vliegtuigstand” te zetten. Dan zijn er geen draadloze verbindingen actief en gaat laden snel. Uitzetten is niet nodig.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik weet niet of het zou moeten werken, want wie zet er ooit dat ding uit?!

Dat het laden sneller zou gaan, is een aanname die nergens op gebaseerd is. Want het zou ook langzamer kunnen gaan, omdat de elektronica die het laden optimaliseert (lees: sneller maakt), ook uit staat, of zou kunnen staan.
    Zelfs met de vliegtuigmodus aan of uit maakt het geen donder uit, is mijn ervaring. Daarvoor is de optimalisatie blijkbaar ook al goed voor ingesteld.

Bijdrager
    MagicMouse

Ja daar zijn de meningen over verdeeld, ik had hiervoor een oneplus one, en als ik deze uitzette kon ik met 30 minuten laden een volle dag vooruit. Ik hoopte het kunstje te herhalen.

Moderator
    Mac Daddy

Maar heeft dat bij de Oneplus One met uitzetten te maken of omdat die een quick charge mogelijkheid heeft? Want met alleen telefoon uitzetten in een half uur opladen, vind ik dan nog steeds erg snel.

Heb het zelf even getest, want ik had verwacht dat je hem wel kon opladen als ie volledig uit is. Maar niet dus. Hij gaat gewoon weer aan dan. Als je accu helemaal leeg is, gaat je telefoon ook uit en gaat ie ook opladen als je hem aan een lader aansluit zonder dat ie direct aangaat. Maar blijkbaar gaat een iOS device hoe dan ook weer aan als er voldoende juice in zit.

Heb je een iPad? Je kan die lader ook gebruiken voor de iPhone. Die geeft ietsje meer ampere en dan gaat het laden iets sneller.

Grappig. Uit nieuwsgierigheid even gegoogled naar dat snelle laden van de OnePlus One. Lijkt er dus op dat de standaard lader meer ampere doorgeeft. In theorie zou een iPad adapter dus een soortgelijk resultaat op een iPhone moeten geven.

Ik denk dat het uitzetten van de telefoon er heel weinig mee heeft te maken.

Bijdrager
    MagicMouse

Ja die iPad lader gebruik ik, kan inderdaad een gevoelskwestie zijn. Was geen quickcharge in ieder geval op de oneplus.

Bedankt allen voor de snelle reacties.

Bijdrager
    Shmoo
    GoeieDag op 07 januari 2017

Ik weet niet of het zou moeten werken, want wie zet er ooit dat ding uit?!

☝️ Shmoo present..

Moderator
    Mac Daddy

Omdat ik er zelf ook wel benieuwd naar ben naar dat laden van die apparaten en waarop dat wel en niet kan en hoe snel.
    https://discussions.apple.com/message/29952334#29952334

Het lijkt er dus op dat de iPhone en iPad zelf de eigenlijke lader hebben ingebouwd die de stroomtoevoer regelt. Dus ook als je met de iPad 2.1 ampere lader een iPhone oplaadt, zal de iPhone ervoor zorgen dat er maar 1 ampere binnenkomt.

Al met al maak ik mij niet zoveel zorgen om het snel opladen of niet. Ik had een lange tijd een iPhone 4S. Omdat daar een klein batterij in zit, was er 1 voordeel. Kleine batterij is ook zo vol. Nu met de iPhone 7 was ik er dus bang voor dat het laden langer zou duren, maar dat valt mij nu reuze mee. Als ik het zou meten, zou het waarschijnlijk langer zijn. Maar aan de andere kant is er het voordeel dat de batterij veel groter en nieuwer is. Dus het gebruik van de accu is veel efficienter en ik kan makkelijk een dag zonder laden doorkomen en ’s avonds voor het slapen hem weer opladen voor de volgende dag.

Maar gebruik van een smartphone is persoonlijk en kan per persoon erg verschillen.

Bijdrager
    pruus

Hoewel het aanzetten van de ‘vliegtuigmodus’ wel laat zien dat het laden sneller gaat.

Bijdrager
    GoeieDag

Pruus, zou natuurlijk kunnen zijn.
    Maar heb je ook een verwijzing naar een site die e.e.a. heeft gemeten, o.i.d.. Want anders is dat ‘zien’ wel vrij beperkt…

Bijdrager
    MagicMouse

@macdaddy ja dan kun je de telefoon ’s avonds niet gebruiken omdat je hem moet opladen:angel: Ik laad zelf nooit ’s nachts dus zoek nu naar de juiste momenten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.