10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ricvdl

iPhone opladen met niet officiële lader

Hallo,

Weet iemand of het gevaarlijk is om de iPhone op te laden met een niet officiële lader? Ik heb namelijk gehoord en gelezen, dat dit risico’s voor je iPhone(iOS devices) kan hebben.

Ik maak op mijn werk namelijk gebruik van een USB naar lighting en lichtnet adapter die niet officieel zijn. Kan dit nou echt kwaad?

Bijdrager
    SunKeeper

Weet je van welk merk de nep-lader is? (als dat er op staat haha)
    Verder kun je onderstaande eens doorlezen, daar zie je ongeveer het verschil beschreven:

http://www.appleclubeindhoven.nl/apples_en_peren.html

Bijdrager
    ricvdl

Merkloos, hij lijkt op de officiële, maar is het niet. Op ebay besteld.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is over het algemeen beter gebruik te maken van laders, waar je de herkomst wel van weet.

Zo gebruiken we hier regelmatig de lader van onze Nikon-camera voor de iDevices.

Dan heb je nog een béétje het idee dat je het kan vertrouwen.:)

Bijdrager
    ricvdl

Bedankt voor jullie berichten, erg duidelijk allemaal.

Bijdrager
    A.M.Dekker

Ik koop zelf geregeld laders in China en ik kan je vertellen dat het risico bij de oplader zit.
    De oplader geeft gewoon 5 volt af aan de USB (standaard). Dit is gewoon prima en dit doet de originele van Apple ook. Het gevaar zit hem erin dat de oplader zelf doorbrand/smelt. Dit kan zoals je begrijpt ernstige gevolgen hebben voor je iPhone.
    Als je dus in de buurt van de oplader blijft is er dus nauwelijks iets aan de hand.

Bijdrager
    Niels

iPhone: 700-900 euro
    Officiële lader: 19 euro
    Nep-lader: 5 euro

Ik begrijp überhaupt je afweging niet.

Bijdrager
    hatolex

Ach status wil ook wat, die lees je af aan de iphone, en niet aan de lader.;)

Bijdrager
    eierdopje

@NielsDam: Wanneer je 14 euro kunt besparen door een niet officiële …. te kopen, zodat je 700-900 euro kunt sparen voor de aanschaf van een iPhone, dan begrijp je de afweging misschien wel. Niet iedereen heeft zomaar een kleine 1000 euro rondslingeren…

Dat gezegd hebbende denk ik dat het verstandig is om hier niet te besparen en voor een officiële lader te gaan.

Bijdrager
    jan jansen

Eén ding i zeker, op een dag gaat het goed fout. Of het nu een iPhone, MacbookPro of iPad is.
    Nooit aan beginnen!!!!!!!!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.