20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    MabadosS

Iphone opladen in auto via usb

Beste Iphone gebruikers,

Ik heb een universele usb plug om in de sigarettenaansteker van de auto te plaatsen.

Mag ik daar zomaar mijn iphone kabel in stoppen?

Alvast bedankt voor de info.

Bijdrager
    koen

Ja hoor, dat mag.

Bijdrager
    Schrijnie

Van mij mag het ook.

Bijdrager
    A.M.Dekker

Ja kan prima. Als het niet werkt dan laad de iPhone gewoon niet op. Hij gaat er niet door kapot

Bijdrager
    MabadosS

Ok, bedankt, dan zal ik dat morgen eens proberen.

Bijdrager
    Niels

Ik zou even naar de output-waarden kijken. Kan zijn dat deze lager liggen dan de originele iPhone lader, dit betekent meestal dat je iPhone niet of zeer langzaam laadt. Er zijn overigens merken die in de Apple Store worden aangeboden met de juiste lader-waarden.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Als er maar niet meer dan 5,5 volt DC uitkomt..

Je auto geeft soms tot 16 volt DC, je USB lader moet dat wel “tegen” houden…

…en zorg dat er een zekering zit in de usb lader!!!!!!!!!

@Koen, @Schrijnie en @A.M.Dekker

Je iPhone kan echt wel erdoor opgeblazen worden hoor!!!!

Bijdrager
    GoeieDag

Ballonen worden opgeblazen.
    Vertel jij maar eens Joopx3 hoe een iPhone ‘opgeblazen’ kan worden door zo’n lader.

Bijdrager
    maconly

Hou je brandblusser in de aanslag.

Maar niks apple zeggen hoor.

Bijdrager
    janvanes

Fabrikanten van dit soort laders weten echt wel dat een auto-accu meer dan de nominale 12 V levert, dat is namelijk standaard het geval. En de sigarettenaanstekeraansluiting in je auto heeft standaard al een zekering – ik heb dan ook nog nooit zulke USB-plugs voor in de auto gezien waarin een (verwisselbare) zekering zit. (Wél de laders voor bijv. de TomTom trouwens, die zijn dan ook wat groter).
    Als je zo’n USB-plug voor in de auto nodig hebt, koop dan wel een gereputeerd merk. Ik heb wel eens een Kruidvat-achtig product gehad dat bij eerste gebruik al uit elkaar begon te vallen. Veel hoeft een goeie niet te kosten, denk aan 10-15 euro.
    Maar zelfs die al-té-goedkope Kruidvatplug leverde nog netjes een stabiel voltage – ik heb indertijd nagemeten.

Bijdrager
    A.M.Dekker
    JoopJoopJoop op 06 januari 2014

Als er maar niet meer dan 5,5 volt DC uitkomt..

Je auto geeft soms tot 16 volt DC, je USB lader moet dat wel “tegen” houden…

…en zorg dat er een zekering zit in de usb lader!!!!!!!!!

@Koen, @Schrijnie en @A.M.Dekker

Je iPhone kan echt wel erdoor opgeblazen worden hoor!!!!

Zeker weten niet. Als de adapter zoals aangegeven een USB adapter is dan heeft deze als output altijd 4,75 tot 5,25 volt. Alle apparaten die via een USB opgeladen kunnen worden werken met dit voltage.

Bijdrager
    TonE

@NielsDam
    De USB aansluiting in mijn auto (Kia Venga) geeft idd te weinig spanning af volgens de dealer om de iPhone op te laden.
    Laadt ‘m nu op via de sigaretten aansteker.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Goeiedag

Vertel jij maar eens Joopx3 hoe een iPhone ‘opgeblazen’ kan worden door zo’n lader.

Hoef ik niet te vertellen, staat er al..

Je kan het zelf makkelijk uittesten, gewoon 16 volt op je iPhone zetten..,

Wel even het resultaat hier vermelden, liefst met foto, je hebt vast nog wel ergens een toestelletje liggen.

Bijdrager
    computer space
    TonE op 06 januari 2014

@NielsDam
    De USB aansluiting in mijn auto (Kia Venga) geeft idd te weinig spanning

Spanning is goed, maar HWS te weinig stroom. USB standaard is 5 watt, 500mA, maar veel opladers zijn 1A.

Bijdrager
    GoeieDag

Wel even het resultaat hier vermelden, liefst met foto, je hebt vast nog wel ergens een toestelletje liggen.

Wat bazel je nou man!
    Ik rijd al jaren met meerdere van dat soort aansluitingen in de auto, die ook tegelijk in gebruik zijn. Van allerlei merken.
    Met mij miljoenen andere mensen. Lijkt me voldoende bewijs dat het gewoon goed werkt, zo’n simpele usb plug.

En ja, er zijn altijd mensen die iets weten te slopen, en die bv thuis ook hun laagspanningen-app. direct aan het 230 V net verbinden, met een mooie flash tot gevolg. Misschien behoor jij bij dit soort mensen?

Bijdrager
    A.M.Dekker

@Goeiedag

Ja allemaal leuk en aardig maar ik ken geen USB poort die 16 volt geeft. Als dit, als dat. Zo kun je alles wel bedenken

Bijdrager
    MabadosS

Even het verlossende antwoord;-)

Het ging gewoon goed…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@A.M.Dekker

Lees eerst mijn berichten voordat je reageert….

Ik schrijf nergens dat een USB poort 16 volt afgeeft, onzin…

Nadat je eerst, niet gehinderd door kennis van zaken roept, “Ja kan prima ,zomaar aansluiten dus..

Er zijn hier lezers die misschien denken dat jij er verstand van hebt als je dat beweert, ERG gevaarlijk, bemoei je er niet mee als je ook een leek blijkt te zijn.

Bijdrager
    blep

Wat een haantjes gedrag weer hier, zeker te weinig kippen in de buurt;-)

Ik gebruik een dual usb plug met 2x 2.1 amp kan je 2 app teglijk opladen en dat werkt prima. Ook voor een iPad die herft nl meer nodig dan iphone. In de apple store kan je verschillemde soorten vinden.

Bijdrager
    A.M.Dekker

@A.M.Dekker

Lees eerst mijn berichten voordat je reageert….

Ik schrijf nergens dat een USB poort 16 volt afgeeft, onzin…

Nadat je eerst, niet gehinderd door kennis van zaken roept, “Ja kan prima ,zomaar aansluiten dus..

Er zijn hier lezers die misschien denken dat jij er verstand van hebt als je dat beweert, ERG gevaarlijk, bemoei je er niet mee als je ook een leek blijkt te zijn.

Ik heb al je berichten zorgvuldig doorgelezen.
    Je zegt in je berichten dat een auto tot 16 Volt DC kan afgeven. Dit klopt maar TS heeft ook gezegd dat hij een universele USB plug heeft. Nou wil het zo zijn dat het voltage voor een USB poort altijd 4,75 tot 5,25 Volt is (geschikt voor een iPhone).
    Elke universele USB plug geeft dit zelfde voltage anders zou je er geen apparaten via USB mee op kunnen laden (apparaten die via USB opgeladen kunnen worden hebben altijd als input Voltage +/- 5 Volt).
    Het aantal ampères kan wel verschillen (meestal tussen de 0,5 en 1,2 Amp) maar dit heeft alleen invloed op de snelheid van het laden.
    Los van het feit dat je mij van allerlei dingen beschuldigd die niet kloppen kun je in het vervolg ook even wat rustiger reageren. Tevens ben ik ook absoluut geen leek.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.