15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    pepijn-paans

iphone opladen aan macbook air

Beste,
    ik heb een, naar het schijnt, vreemd probleem. sinds oktober dit jaar heb ik een macbook air 13″. ik ben gewend dat ik mijn iPhone 4s kan opladen aan mijn MacBooks. Echter, wanneer ik mijn iphone wil opladen aan de macbook air, lukt dit doorgaans niets. De iphone blijft steeds opnieuw contact maken en weer verbreken, 4 – 5 keer per seconden laad hij op en dan weer niet, hij blijft maar trillen. nu dacht ik dat dit misschien lag aan de iphone, omdat deze wat ouder is al. maar wanneer ik deze gewoon oplaad via een stekker gaat alles prima. ook aan het kabeltje ligt het niet omdat de iphone prima oplaad aan een stekker in het stopcontact. Blijkbaar ligt dit dus aan mijn macbook.. iemand een idee wat er mis is? ik ben radeloos.

mvg
    Pepijn Paans

Bijdrager
    GoeieDag

Nooit radeloos worden van dit soort problemen!

Beide USB poorten geprobeerd?
    Toch een andere kabel geprobeerd (je weet nl niet zeker of van dezelfde contactjes gebruik wordt gemaakt)?

Bijdrager
    SunKeeper

Iemand anders zoeken met een iPhone (4S) en die eens proberen op te laden aan jouw Mac. Kijken wat er dan gebeurt.

Bijdrager
    nicj56

Aanvulling op SunKeeper, misschien handig omdat ook te testen met jou kabel, dan kan je het uitsluiten of het aan de kabel ligt of aan je iPhone.

Bijdrager
    Verdult

Heb je de connector van je iPhone al schoongemaakt? (papiertje dubbelvouwen en erdoor halen)

Bijdrager
    pepijn-paans

goede ideeën, zal ze snel gaan uitproberen en laten weten hoe en wat.
    heb wel al beide USB poorten geprobeerd, dat geeft hetzelfde probleem.

Bijdrager
    pepijn-paans

ook een andere iphone koppelen aan mn laptop met dezelfde kabel of met een andere kabel levert dit probleem op..:(

Bijdrager
    SunKeeper

Dat is er iets niet goed met je MacBook Air.

Heb je misschien een ander apparaat wat afhankelijk is van USB-power? Bijv. externe harde schijf (die kleinere 2,5″ zonder losse adapter) of een TomTom. Kunnen die wel normaal opladen/functioneren?

Zo nee, claim direct garantie op je MacBook. Dit hoort niet. Of leg het probleem voor bij een Apple Store of APR indien je hiervoor de mogelijkheid hebt.

Bijdrager
    Erik Hofmeester

Ik had precies hetzelfde probleem. Op beide poorten. Een USB stick aangesloten en op de goede manier verwijderd (door op de USB notatie op de desktop te tikken en dan “verwijderen”, waardoor het icoon verdwijnt). Daarna werkte het laden van de IPhone ook weer normaal, op beide poorten. Succes, Erik Hofmeester

Bijdrager
    sidewinder1970

<p class=”cite”>Erik Hofmeester op 11 december 2017 om 14:38</p>
    Ik had precies hetzelfde probleem. Op beide poorten. Een USB stick aangesloten en op de goede manier verwijderd (door op de USB notatie op de desktop te tikken en dan “verwijderen”, waardoor het icoon verdwijnt). Daarna werkte het laden van de IPhone ook weer normaal, op beide poorten. Succes, Erik Hofmeester

Ik had hetzelfde probleem op mn iMac. De oplossing van Erik werkt, dankjewel.

Gr.

Bijdrager
    atlasemiel

Beste mensen, het zelfde probleem hier. Ook een usb-stick gebruikt om op de juiste manier te verwijderen. Maar dat lukt alleen maar bij de rechter poort en na twee keer mijn iPhone te hebben aangesloten begint-ie weer. poeng—-poeng—-poeng—-poeng

ik heb een pram reset en een smc reset gedaan, opnieuw opgestart, laatste OS update geĂŻnstalleerd, MBP mid 2015

Zijn er nog andere manieren??

alvast bedankt, Emiel

Bijdrager
    Shmoo

Andere kabeltjes gebruiken, dit is beginnende slijtage. Probeer maar eens je nagel tussen de iPhone en het Lightning-connectortje te drukken zodat de verbinding zeg maar een millimeter naar buiten komt. Meestal zie je dat het opladen dan wel lukt. Beetje spelen en bewegen met het kabeltje tot je een manier hebt gevonden dat deze wel wilt opladen.

Hier doe je niet veel aan dan een ander kabeltje kopen.

Bijdrager
    koen

poeng—-poeng—-poeng—-poeng ?

Bijdrager
    Shmoo

Was waarschijnlijk Sushi aan het eten.

Bijdrager
    atlasemiel

<p class=”cite”>Shmoo op 27 oktober 2019 om 12:10</p>
    Andere kabeltjes gebruiken, dit is beginnende slijtage. Probeer maar eens je nagel tussen de iPhone en het Lightning-connectortje te drukken zodat de verbinding zeg maar een millimeter naar buiten komt. Meestal zie je dat het opladen dan wel lukt. Beetje spelen en bewegen met het kabeltje tot je een manier hebt gevonden dat deze wel wilt opladen.

Hier doe je niet veel aan dan een ander kabeltje kopen.

Heb ook nieuwe kabeltjes gecheckt, zelfde euvel. Aan een lichtnet adapter hebben alle kabels er geen last van…….

@koen, ‘poeng’ is een poging om het geluidje dat de iPhone maakt wanneer het opladen start te weergeven. En omdat hij in een repetitief opladen niet opladen reeks blijft hangen wordt het; poeng—-poeng—-poeng—-poeng…..etc

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.