9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bko

Iphone op de motor

Beste allemaal,

is er iemand van jullie die een iPhone op de motor gebruikt als navigatietoestel? Er zijn genoeg hoesjes te vinden om de iphone op je fiets te maken, maar ik vraag me af of die geschikt zijn voor op de motor….

ik ben benieuwd!
    Groetjes,
    Bart

Bijdrager
    onkruidzaaier

hoi,

gebruik zelf inderdaad m’n iphone 4 al navigatie+radio op de motor. Hiervoor heb ik de Biologic Bike Case gekocht, http://store.thinkbiologic.com/bike-mount-for-iphone.html. Deze case werkt echt perfect, nog geen problemen gehad met water en trillingen. De case sluit erg goed af en de houder voelt stevig aan. De case geeft toegang tot: Jackplug, dock connector en camera.

Heb m’n iphone wel moeten jailbreaken om te zorgen dat ik ook Landscape screen-lock moeten installeren. Dit omdat anders in de bochten het scherm naar portrait-mode draait.

Mocht je meer willen weten, vragen staat vrij!

Gr.

Ivar

Bijdrager
    Gekke-Gerritje

Ik gebruik hem ook op de motor, heb hem in een mapje met klittenband op de tank zitten, maar ideaal is anders, dus ook wel op zoek naar iets wat wel werkt….

Bijdrager
    bko

Ik ga dan wel eens kijken naar die Biologic Bike Case, toch best eng je iphone in zo’n dingetje;) Wie weet kan de sint de sint nog even een bootje heen en weer naar spanje sturen;)
    Hebben jullie ook ervaring met navigatiesoftware? Ik gebruik nu de gratis t-mobile navigon, maar dat is puur om te navigeren. Is er ook een programmaatje om routes te rijden zoals dat perfect kan met de garmin? Mijn vader heeft zo’n ding en routes rijden is natuurlijk wel het leukst!

Bijdrager
    rapplew

Heren welk koptelefoon(oortjes) gebruiken jullie hier voor?!

Moderator
    unSOUND

Ik heb zelf een steuntje gemaakt. Stuk aluminium wat vast zit met dezelfde imbus die de tank-kap vast zet. Vervolgens heb ik zo’n iPhone klem gekocht met buigarmpje en zuignap, en dat er af geschroefd en op de aluminium beugen bevestigd.

En qua doppen, let er op dat je doppen neemt waar de microfoon vlak bij het oortje zit, en niet op de plek waar het snoer splitst voor links en rechts, anders heb je onder het rijden de microfoon niet in je helm, en ben je niet te verstaan.

Bijdrager
    bko

Ik wil tegen de tijd dat het weer een beetje seizoen begint te worden kijken naar een goedkope headset voor motorrijders, zoals dit bijvoorbeeld. Hier is vast het stekkertje af te knippen en zo om te bouwen dat er een 3.5 mm jack met 4 contactjes op kan. Dit zou prima moeten gaan lijkt mij!

@unSOUND, heb je daar nou ook echt een ipad op je tank liggen??:D

Moderator
    unSOUND

Yep.:lol:

Was een eerste test om de iPad op de tank te krijgen, ben inmiddels een paar prototypes verder…

Bijdrager
    bko

Haha, ziet er super uit, ook zonder Ipad! Ik heb wat te doen tijdens de koude/gladde maanden;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.