18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Freddy Sunder

iPhone op de fiets

Ik wi graag mijn iphone meenemen op de fiets om mijn fietsroutes via Motion X GPS software op te slaan en routes uit te wisselen.
    Om de gps te kunnen volgen moet die iphone op het stuur gemonteerd worden. Heeft iemand dit al uitgeprobeerd of kan iemand mij een clip of eventueel armband aanraden om de iPhone op de fiets te bevestigen?
    Bedankt!

Bijdrager
    Mr. Brown
    Bijdrager
    bedhead

Ik zou het me niet riskeren. Toch is er blijkbaar een markt voor …

Bijdrager
    Vassilli
    Bijdrager
    SpeedFreakNL

Misschien minder snel, maar iets verder naar onder stond nog dit topic:

iPhonehouder voor op de scooter

Vond het wel een mooie oplossing. En in nederland verkrijgbaar voor verschillende bevestigingssteunen.

Bijdrager
    rednesed

Nog een bijkomende vraag, die me lijkt te passen in dit topic: Bestaat er zoiets als een snelheidsmeter voor op je fiets / hartslagmeter?

met vriendelijke groeten,

Bijdrager
    Michaeldw

Ja, een fietscomputer.

Bijvoorbeeld sommige fietscomputer van Sigma hebben een ingebouwde hartslagmeter.

Bijdrager
    rednesed
    ”Michaeldw”

Ja, een fietscomputer.

Bijvoorbeeld sommige fietscomputer van Sigma hebben een ingebouwde hartslagmeter.

Hey Bedankt van je reactie. Maar ik bedoel eigenlijk een iphone app (met hardware ondersteuning) om hart en snelheid te monitoren (net als nike+, maar dan voor de fiets)

groeten,

Bijdrager
    pk08

Is er ook zoiets als: iPhone voor bungy jumpen?

Bijdrager
    rednesed
    ”pk08″

Is er ook zoiets als: iPhone voor bungy jumpen?

En wat wil mijnheer pk08 daar dan mee meten?

Inactief
    Anoniem

*Bumperdebump*

Ondertussen 7 jaar later – wat zijn nu goede mounts voor een iPhone op het stuur van een fiets, waar moet ik op letten?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik had een fietshouder van de Action. Kostte 3,95. Waterdicht, en schokbestendig. Heel handig.

Tasje waar je de iPhone in steekt kan je met iPhone en al van de houder af klikken en meenemen.

iPhone 5C paste er prima in.

Bijdrager
    GoeieDag
    KarelWillem op 21 juni 2016

Ik had…

En nu?

Ik heb zelf een houder die de foon vastklemt, met variabele ‘kaken’.
    Zoiets als deze foto laat zien:

Voordeel: je kunt er zo’n beetje elk model smartfoon in zetten (alle iPhone’s behalve de Plus, Galaxy’s, OnePlus, etc). De foon is er snel in te doen, en snel uit te halen.
    Het nadeel dat ie ‘kaal’ niet waterdicht is, is eerder een voordeel. Want al die plastic hoesjes/pockets zorgen dat het ding in pakweg de Zuid-Franse zon volledig oververhit raakt. Je kunt beter een een aparte waterdicht cover of zo kopen, die je erop zet als het echt nodig is.

Extra accu is de stuurtas, en indien nodig via de lightning kabel aangesloten, Galileo erop met eventueel een .gpx route, en gaan met de banaan!

Bijdrager
    KarelWillem

Had ja. De Oneplus 2 past er niet in wegens te groot.

Inactief
    Anoniem

@GoeieDag: welk merk en model heb je?

Bijdrager
    GoeieDag

Even nagekeken en het is deze:

Minoura iH-400 ‘PhoneGrip’

Al weer een ouder model, zoals je op de site kunt zien; er zijn nieuwe modellen beschikbaar.
    Deze voldoet iig al een aantal jaren meer dan prima met een iPhone 5 en 6.

Bijdrager
    nieuwsgroepen

@ rednesed: http://www.sports-tracker.com

De bt-hartslag meter moet je er los bij kopen, maar dan heb je een leuke sport-ap.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.