15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    silvercircle

iPhone op de fiets – hitte?

Ik heb deze fietshouder op mijn mountainbike geplaatst voor mijn iPhone xs. Samen met een powerbank en Wahoo software en sensoren maak ik leuke fietstochtjes van enkele uren.

Ik stel mij wel de vraag wat de zon/hitte doet met m’n iPhone. Veel koeling zal het wel niet meer krijgen en bovendien staat de GPS constant aan om van alle mogelijkheden gebruik te kunnen maken zoals rit bijhouden, snelheid, gemiddelden,….

Is dit bijzonder schadelijk of moet ik mij hier niet veel van aantrekken, ik neem aan dat de iPhone uitvalt bij oververhitting om zo schade te voorkomen?

Bijdrager
    nnsa

Hitte is bijzonder schadelijk voor een iOS device. Beter is om de iPhone in een fietstasje te doen aan het stuur voorop. Daarin kan ook de Powerbank etc.

Bijdrager
    Ziegler

Je ziet dan ook bijna geen iPhones in warme landen. Ze doen het daar niet.

Bijdrager
    silvercircle

<p class=”cite”>nnsa op 29 juni 2019 om 17:12</p>
    Hitte is bijzonder schadelijk voor een iOS device. Beter is om de iPhone in een fietstasje te doen aan het stuur voorop. Daarin kan ook de Powerbank etc.

wordt dan wel moeilijk om nog iets af te lezen van snelheid, gps, …. wat eigenlijk wel de bedoeling is.

Bijdrager
    Ziegler

Waarom ga je niet gewoon fietsen met dat ding? Je merkt het vanzelf wel.

Bijdrager
    Mars

Hij schakelt inderdaad uit als hij oververhit raakt.

Bijdrager
    JJmac

En denk erom vanaf maandag 1 juli € 95 euro als je het in de hand neemt.

Bijdrager
    GoeieDag

Vandaag weer door Frankrijk geknald op de fiets, met iPhone (6) op het stuur (in houder). Ding staat continue aan met Pocket Earth actief, helderste stand, en via een USB kabeltje aan de Forumslader (laden via naafdynamo): niks aan de hand.

De enige keer ooit, dat de iPhone zichzelf door de hitte uitschakelde, was toen ie -bij continue volle zon- in een waterdichte hoes zat. Dát is dus geen aanrader. Maar als ie in een simpele houder zit, krijgt ie m.i. genoeg koeling door de rijwind.

Bijdrager
    silvercircle

<p class=”cite”>GoeieDag op 29 juni 2019 om 23:46</p>
    Vandaag weer door Frankrijk geknald op de fiets, met iPhone (6) op het stuur (in houder). Ding staat continue aan met Pocket Earth actief, helderste stand, en via een USB kabeltje aan de Forumslader (laden via naafdynamo): niks aan de hand.

De enige keer ooit, dat de iPhone zichzelf door de hitte uitschakelde, was toen ie -bij continue volle zon- in een waterdichte hoes zat. Dát is dus geen aanrader. Maar als ie in een simpele houder zit, krijgt ie m.i. genoeg koeling door de rijwind.

Mijn vorige iPhone was een 6s en die zat in een gesloten omhulsel. Is nooit uitgevallen maar na de rit was die wel heet.

Met Xs nog niet op weg geweest, maar ik heb de indruk dat die heter wordt in de zon.

Ik wou eigenlij gewoon weten of dat de levensduur van de batterij aanzienlijk verkort als je die meldingen krijgt dat ie moet afkoelen.
    echt stuk gaan zal het wel niet.

Je kan gelijk hebben dat de wind voldoende koeling gaat geven, deze houder is bovenaan open.

Om alles compleet te maken zit ik nog de wachten totdat de Powerbeats pro beschikbaar worden. Denk dat dat prima oortjes zijn om te sporten – blijven gegarandeerd zitten-, geluid misschien wat te veel bas (maar daar hou ik wel van).

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb vroeger achter de autoruit wel eens gehad dat hij spontaan uit knalde.

Maar op de fiets met een beetje rijwind (en niet achter glas) gaat dat best lukken.

Bijdrager
    Shmoo

Ik vraag mij vooral of dat schokken en trillen op het stuur wel zo goed is voor je telefoon. Ik weet niet waar jullie fietsen maar hier in de buurt zijn de wegen niet zo goed. Fietspaden, overgangen tussen straat en fietspad dan is zelfde een ‘smooth’ verbinding. Hier moet je altijd een beetje steigeren om niet zo’n stoot op het stuur te krijgen.

Bijdrager
    sjoerdrei

Ik heb al jaren al mijn iPhones in Lifeproof (waterdichte) cases zitten en direct op het stuur van mijn mountainbike. Ook op de warmste dagen fiets ik maar de iPhone is nooit echt heel erg warm(beeld gaat soms wel op mindere helderheid maar dat doet die echt veel vaker als ik niet op de fiets zit) Door de rijwind koelt het apparaat genoeg af. Over de trillingen heb ik mij ook wel eens zorgen gemaakt. Maar zelfs met de meest heftige ritjes is er bij mij nog nooit een telefoon gesneuveld.

Bijdrager
    GoeieDag

Ook na 10.000den km’s rijden, incl. schokken, nooit nadelig effect van kunnen merken.

Ik had het probleem van oververhitting in zo’n hoesje niet zozeer bij heel warm weer, maar omdat de (middag) zon er uren op scheen.

Bijdrager
    GoeieDag

Maar ik wil best eens komen rijden in het Sittard-Geleen gebied. Misschien is dát 3e wereld gebied wel de ultieme test! 😏

Bijdrager
    Brombeer

Ja, rondjes rijden aan de Europaboulevard.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.