17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

iPhone op AppleTV, hoe dan?

Heb ATV gekocht. moet allemaal heel simpel zijn maar ik snap er niet veel van. Gebruiksaanwijzing van drie keer niks. Voor dat ie eindelijk ingesteld is ben je een uur verder om het te begrijpen. Steeds weer je ww invullen met dat totaal verouderde rotsysteem van letters kiezen??
    Schakelt niet automatisch om naar je TV kanaal als hem aanzet, nee want je kan het ding niet uitzetten… Steeds dus je kanaal op TV omzetten. En wéér een AB erbij, ik heb er nu 7 liggen. En als ik vergeet terug te zetten heeft Miep weer een probleem; “de TV doet het niet”.
    iPhone moet ie ook doen, vergeet maar, nauwelijks een beschrijving en over de iPhone helemaal niks.
    Geen idee hoe dat moet. Twee keer drukken op home en dan naar rechts schuiven zei iemand. Mooi niets dus, alleen een volumesterkte balk. Check update: is o.k.
    Speciale HDMI kabel nodig; staat er ook niet bij, weer € 25,00. (een kabel waar de dvd player het wel op doet zegt dus niets! Als leek zoek je je rot naar een oorzaak, weer 2 uur verpest) Totaal nu € 130,00 kwijt voor dat ding. Ben er dus ontzettend blij mee en de iPhone werkt er niet op.
    Veel plezier ermee.

Bijdrager
    JohnLokerse

Vraagje: Wat voor een “speciale” HDMI kabel heb je gekocht? En wie heeft je dit aangeraden?

Heb je de Remote app van Apple gebruikt om je iPhone aan de ATV te hangen?

Bijdrager
    Ni3l55

Je kan ook via de film, foto en muziek app de Airplay knop schakelen naar Apple TV.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Waarom breng je je Apple TV niet gewoon terug ofzo? als je zo negatief doet. Volgensmij heb je niet echt nagedacht toen je hem wou kopen.

Bijdrager
    driesdk
    1. Je zou normaal niets moeten instellen, hier toch niet,..
    2. Het feit dat je TV niet onmiddellijk van kanaal wisselt heeft met je TV te maken, en niet met de ATV
    3. Je kan hem wel uitzetten (settings>standby, of gewoon 3 seconden de play/pauze button indrukken)
    4. Geen speciale HDMI kabel nodig, een normale kabel van de action van 5 euro volstaat hoor. Je wist toch op voorhand dat iets dat nu uitkomt niet meer via SCART werkt?
    5. Als je iPhone en ATV op hetzelfde netwerk hangen, volstaat het om de airplay knop te gebruiken om je iPhone via de ATV te laten lopen.

Jongens toch,….

Bijdrager
    KarelWillem

Kleine tip: de Apple TV werkt met vrijwel ELKE afstandsbediening.
    Ook die van je TV, video, DVD-speler etc.

Dat scheelt er weer één.
    Die van ons ligt mooi te zijn in de kast, en de Apple TV wordt bediend met de AB van de Home Cinema set.

Bijdrager
    Bruce27

Bedank voor de snelle reacties. zal een voor een reageren:
    1. ik had een HDMI bij de bouwmarkt. Deed het niet. Gecheckt bij app.store. Deed het niet, kocht toen een kabel bij die app. store, doet het nu wel.
    remote app niet gebruikt, wist niet dat dat bestaat/nodig is, gebr.aanw. schrijft er niets over. zal nagaan wat het is.
    2. is me verteld en voorgedaan in de winkel. maar thuis krijg ik dit scherm dus niet…. gebr.aanw. schrijft er niets over.
    3. Ik ben afgegaan op wat “allemaal simpel kan” (reclame) en steeds je film op DVD branden om groot te laten zien is nogal omslachtig. Dit leek de oplossing, ook voor de (komende iPad voor Miep).
    4. 1. heel wat menu’s doorlopen met vraagtekens. maar goed, het werkt deels.
    2. de dvd speler (philips) aan en hup: dvd kanaal
    3. wist ik niet, misschien niet (goed) gelezen.
    4. was het maar waar… bouwmarkt, € 12,00 geloof ik, doet het niet. (2 kabels!)
    5. zelfde netwerk; ik neem aan als ik thuis ben dat dat automatisch zo is want iPhone werkt toch? Hoe verander je dat? Waar zit de airplay-knop? Ik krijg echt niets anders dan een vol.schuif…

Bijdrager
    flrmarcel

Je hebt een Iphone 4s?
    Een Iphone 4 kan namelijk niet het beeld ‘klonen’ naar de Apple tv.

Indien je over een iphone 4 beschikt kun je enkel video’s, foto’s en muziek naar de Apple tv zenden.

Je Apple TV sluit je bij het installeren aan op het draadloze netwerk (wifi). Daar wordt automatisch om gevraagd.

Een kabel van de Action volstaat hier prima en dat voor €3,50.
    Er bestaan universele afstandsbedieningen waar je alle apparaten mee kunt bedienen, ook een iphone kan met behulp van een ontvanger fungeren als afstandsbediening voor alle audio/video apparatuur in de tv-kast.

Bijdrager
    wynand

Als ik iets wil kopen dan verdiep ik mee een beetje in wat ik koop. Jij koopt blijkbaar iets en thuisgekomen ga je kijken wat je nou eigenlijk gekocht hebt. Hier was de appletv in vijf minuten aangesloten en kon ik alles doen. Met een hdmi kabeltje van een paar euro.

Op http://www.apple.com/nl/appletv/what-is/ staat alles uitgelegd. Ook over de remote app op je iphone

Bijdrager
    francisbacon
    KarelWillem op 11 augustus 2012

Kleine tip: de Apple TV werkt met vrijwel ELKE afstandsbediening.

Ook die van je TV, video, DVD-speler etc.

Dat scheelt er weer één.

Die van ons ligt mooi te zijn in de kast, en de Apple TV wordt bediend met de AB van de Home Cinema set.

Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    FlyingSeal

Ik zou hem lekker terug brengen, je hebt duidelijk geen idee wat je gekocht hebt. Mijn Apple TV was binnen 5 minuten geïnstalleerd en heb er elke dag plezier van.

Bijdrager
    100percentme

@ni3lss mooi nummertje!

Bijdrager
    Bruce27

aan de meeste reacties heb ik natuurlik niks.
    ik koop iets omdat ik denk dat ik er wat aan heb nav het lezen van div. artikelen. ik heb dan nog geen gebr.aanw. om te ontdekken dat het allemaal niet zo simpel is.
    Feit is keihard dat de ATV op 2 nieuwe hdmi kabels NIET werkt maar op die van de app.store wel.
    Feit is dat de iPone het NIET doet omdat ik geen idee heb hoe je dat moet aansluiten want dat schuifje met die keuze onderin krijg ik NIET, alleen volume. Er moet nog iets ingesteld worden mbt netwerk maar wat en hoe? Staat nergens.
    Ligt ongetwijfeld allemaal aan mij.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Denk het wel;) misschien kan je ergens op internet een instructie boekje vinden? Veel succes nog.

Bijdrager
    Stirf

Op je atv heb je instellingen zitten. Hierin kan je het netwerk instellen, zoals je ook je iPhone op je netwerk hebt ingesteld.
    Als dit gebeurd is, dan dien je de remote app te downloaden op je iPhone en volgens mij moet je deze ook koppelen. Ook via je instellingenmenu op de atv.

Ik heb dit draadje nog even gelezen en ik kan niet helemaal ontdekken wat nu je probleem/problemen verder nog zijn. Wil je deze nog kort opnoemen?

Bijdrager
    pvbezel

oke, je hebt veel verschillende problemen.

we beginnen bij BEELD: ik neem aan dat je een DVD en TV van PHILIPS hebt, philips en vele andere merken hebben een communicatie protocol, ik heb alles van samsung en die heeft anynet(ofzo)
    als jij je dvd aanzet dan schakelt de tv vanzelf op de goede hdmi ingang op je tv, dit is een luxe, want HDMI schakelt niet zoals een scartkabel doet.

NETWERK: als je de atv via ethernet aansluit is er geen probleem, wifi moet je wel ff instellen.

als je ATV geen verbinding met je netwerk heeft dan kan je niks.

zodra je beeld van je ATV hebt, en je hebt verbinding met het netwerk, dan zie je ook dit teken staan op je iphone of ipad als je iets afspeelt

Bijdrager
    KarelWillem
    Bruce27 op 13 augustus 2012

A:… ik heb dan nog geen gebr.aanw. om te ontdekken dat het allemaal niet zo simpel is.

B: Feit is keihard dat de ATV op 2 nieuwe hdmi kabels NIET werkt maar op die van de app.store wel.

C: Feit is dat de iPone het NIET doet … …Er moet nog iets ingesteld worden mbt netwerk maar wat en hoe? Staat nergens.A & C: ELKE handleiding is op Internet te vinden.

Apple TV: http://manuals.info.apple.com/n/appletv_setupguide.pdf
    iPhone en iOS 5.1: http://manuals.info.apple.com/nl_NL/iphone_gebruikershandleiding.pdf

B: Vrijwel elke HDMI-kabel werkt. Is dat niet het geval, dan heb je een oudere versie gekocht, of ligt je TV dwars.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.