7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    macmartijn

iPhone op 802.1 N netwerk?

Hallo!:)

Mijn oom heeft een “oude” iPhone. Kun je hiermee op het n netwerk? tevens door een update oid?

Bedankt!
    mvg,
    Martijn

Bijdrager
    Nikita

Nee, en de 3G zowel als de iPod touch ondersteunen bij mijn weten alleen B / G netwerken. Dus geen N. Dit is ook niet op te lossen met een update, aangezien de hardware het moet ondersteunen.

Bijdrager
    PB

Wij hebben hier thuis een Airport Extreme 802.11N en ik kan hier met mijn iPod Touch gewoon op internet. Dus dit moet geen probleem zijn. Of begrijp ik het nou verkeerd?

Bijdrager
    Neptunus

Een Airport Extreme die 802.11n ondersteunt, kan ook in g-modus draaien. Dat heb ik ook..

Bijdrager
    k5052

Probleem is dat de meeste N routers/netwerken op N snelheid werken als ALLE apparaten N compatible zijn. Zodra er ook maar 1 B/G apparaat aanwezig is schakelt het automatisch terug op B/G snelheid. (Kan best zijn dat het niet voor alle netwerkapparatuur geld, maar dat is wel over het algemeen)..

Bijdrager
    excel20

Hij kan wel op met 802.11n netwerk, maar dan met g-snelheid, en vermoedelijk schakelen andere op de AE aangesloten apparaten dan mee terug op g.

vrgr
    Excel20

Bijdrager
    Oppie

Kenny89 en Excel20, hier Oppie007…:wink:

Wat jullie stellen, klopt niet helemaal; de ‘mixed-mode network’ haalt zeker de snelheid/performance omlaag, maar niet direct naar de B of G snelheid.
    Probleem is dat de N versie nog ‘on draft’ is, dus nog volop in ontwikkeling, en pas naar verwachting november 2009 gefinaliseerd wordt. Dus er is nog onduidelijkheid over een en ander.

Lees o.a. maar eens hier

Hier ook een aardig artikel over de Apple TC en 802.11N: Exploring Time Capsule: WiFi 802.11n and the 5GHz band

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.