13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    m_aandewiel

iPhone ook in europa te gebruiken?

Over twee weken komt de iPhone dus in Amerika uit. Is het mogelijk om het daar aan te schaffen, en in Europa te gebruiken met mijn huidige simkaart?

En enig idee wat het dan gaat kosten zonder abonnement?

Bijdrager
    mvdenberg

Vermoedelijk zit er een simlock op de iPhone: tenminste, als je het daar i.c.m. een abonnement aanschaft wel. Maar volgens mij kun je een abonnement alleen nemen als je woonachtig bent in USA.
    Of de iPhone ook los verkocht in the USA is nog onbekend.

Ik denk dat je eBay e.d. in de gaten zult moeten houden.

Bijdrager
    Juch

de vraag is ook of je dat wel wilt. Een hoop functionaliteit zal nog niet werken hier. Denk hierbij aan Conference-calling, visual voicemail, EDGE, googlemaps (nog niet 100%) etc.

Ik zou als ik jou was gewoon een paar maandjes wachten, heb je veel meer waar voor je geld.

Bijdrager
    Lucide-B

paar maandjes??? duurt nog bijna een half jaar hoor!
    als die us versie hier gewoon werkt is het niet zo’n slecht idee om er eentje over te laten komen.
    de dollar staat laag en als ze hier gelanceerd worden zijn ze metteen veel duurder.
    maak je wel de blits, dat kan ik je verzekeren!:D

als je maar kan bellen, mailen en surfen met safari
    daar is het mij eigenlijk om te doen

en simlocks kan je toch laten verwijderen?

Bijdrager
    Juch
    ”lucide-b”

paar maandjes??? duurt nog bijna een half jaar hoor!
    als die us versie hier gewoon werkt is het niet zo’n slecht idee om er eentje over te laten komen.
    de dollar staat laag en als ze hier gelanceerd worden zijn ze metteen veel duurder.
    maak je wel de blits, dat kan ik je verzekeren!:D

als je maar kan bellen, mailen en surfen met safari
    daar is het mij eigenlijk om te doen

en simlocks kan je toch laten verwijderen?

mailen en surfen met safari zal dus tegenvallen. We hebben hier geen EDGE, de iPhone heeft volgens mij geen simpele GPRS ondersteuning (bovendien is het rete traag). Dus je zou alleen kunnen internetten en mailen als er een draadloos netwerk beschikbaar is. Doe dan je laptop open zou ik zeggen! $500 is nog altijd 375 euro. Best duur voor een apparaat waarvan je meer dan de helft van de feautures niet kan gebruiken.

Maar ga gerust je gang als je zo graag de blits wilt uithangen.

Bijdrager
    Brent146
    ”m_aandewiel”

En enig idee wat het dan gaat kosten zonder abonnement?

AT&T heeft bevestigt dat de iPhone niet te koop zal zijn zonder abonnement.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ook hier in Europa zijn er genoeg telefoons waarvan je niet alle features kan gebruiken met je Abonnement of Pre-paid. Hoeveel mensen gebruiken er bijvoorbeeld überhaupt dat VGA-cameraatje voorop hun UMTS-geschikte telefoon om ermee te videobellen? Of om tv te kijken op hun mobieltje? Of te internetten via hun provider?

Zo sta ik ook echt niet te springen op visual voicemail en conference callen. Als je een iPhone zou kunnen importeren zou je toch nog een ingebouwde iPod hebben en kunnen e-mailen via Wi-Fi, waar je tegenwoordig wel op elke hoek van de straat wel een hotspot voor hebt. Ik vind het wel schattig dat Apple wil dat iedereen alle features kan gebruiken, maar zo werkt dat hier niet in Europa, en al zeker niet voor een prijskaartje van 500 euro bovenop een abonnement.

Als ik voor 375 euro zo’n iPhone simlock vrij zou kunnen krijgen, zou ik daar geen nee tegen zeggen.

Bijdrager
    Juch
    ”Cloudsurfer”

en kunnen e-mailen via Wi-Fi, waar je tegenwoordig wel op elke hoek van de straat wel een hotspot voor hebt.

Ik vind dat nog ontzettend tegenvallen hoor. Er zijn bijna nergens hot spots. En als ze er zijn moet je ervoor betalen. Bijvoorbeeld in de trein of op trein stations. De meeste huisnetwerken zijn afgeschermd. Dus waar wil je dan emailen via Wi-Fi? Thuis? Op je werk? (daar kun je nu ook al internetten en mailen….)

”Cloudsurfer”

Ook hier in Europa zijn er genoeg telefoons waarvan je niet alle features kan gebruiken met je Abonnement of Pre-paid.
    […]
    Ik vind het wel schattig dat Apple wil dat iedereen alle features kan gebruiken, maar zo werkt dat hier niet in Europa, en al zeker niet voor een prijskaartje van 500 euro bovenop een abonnement.

Hoeveel mensen zijn er wel niet die niet alle features van hun computer gebruiken? Moeten we die dan gewoon niet aanbieden? Willen ze die niet gebruiken, snappen ze het niet? Apple wedt op dat tweede, door het simpel te maken gaan mensen het wél gebruiken. Hoe maak je het simpel? Zorgen dat alles standaard is, en alles naadloos op elkaar aansluit en werkt! (hoe werkt het niet, iPhone uit de VS importeren, maar dat terzijde)

”Cloudsurfer”

Als ik voor 375 euro zo’n iPhone simlock vrij zou kunnen krijgen, zou ik daar geen nee tegen zeggen.

wie is hier nu schattig? Dream on….

Inactief
    Anoniem

Ik zal het eens een keer vragen aan een verkoper voor jullie, oké???
    Over een maand zit ik toch in de US of A. Als het mogelijk is neem ik er meteen eentje mee denk ik. Ik heb toch een nieuwe mobiel nodig.:D

Ow ja, als hij simlock is, is hij niet zomaar simlock vrij te maken bij de Turkse telefoonwinkel om de hoek :sealed:

Bijdrager
    wmstudio

Voorlopig ziet het er voor Europa niet goed uit.

Bijdrager
    santi

Hee, maar ik las eerder ergens dat Vodafone het ging aanbieden. Hoe kom ik daar nou bij? No fokking way dat ik een Orange-klant ga worden.

Bijdrager
    Juch

ja, dat artikel slaat ook nergens op. T gaat er vanuit dat we in Europa terug gaan naar EDGE technologie, terwijl UMTS al vrij alom aanwezig is.
    In UMTS is Vodafone toch echt de grootste, Orange in EDGE

Bijdrager
    Cenobyte

Complete bullshit als je het mij vraag, men ligt er gewoon op los te speculeren. De één roept dat de deal met T-mobile EN Vodafone al rond is en maandag aangekondigd wordt, de ander roept dat er geen samenwerking mogelijk is met een Europese provider. Wat een hoop geleuter in de ruimte. Laten we rustig afwachten wat Apple en/of een provider te melden heeft!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.