17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

iPhone of nokia N85 / N79

Ja, ik weet het.
    Het is misschien een domme vraag om hier te stellen,
    maar ik twijfel of ik nu een iPhone koop of een Nokia N85 / N79.

Hier in belgie kost de iPhone rond de 600eur. Nokia’s zullen een stukje goedkoper zijn.
    Maar zullen deze niet “degelijker” zijn? Hebben 5mp camera en alle andere snufjes die de iPhone heeft.
    De iPhone heeft met veel zwakke punten te maken denk ik.

Wat denken jullie.

Bijdrager
    iJeroen

Ligt er helemaal aan wat je ermee wilt gaan doen en hoeveel geld je ervoor over hebt. De iPhone is geweldig qua bediening, synchronisatie en updates, en heeft natuurlijk de App Store vol handige, grappige en slimme applications. Maar heb je liever een 5mp fotocamera en een kleiner model, dan moet je voor de Nokia gaan.

Bijdrager
    Jogchum

de iphone heeft toch een 2mp camera? Ik weet niet hoe de batterij zich verhoudt maar ik zou naar een nokia neigen, of is dat vloeken in de kerk?

Ik vind het grote nadeel van een alles in een, dat bij een lege batterij al je apparaten uit zijn.

Bijdrager
    iJeroen

de iphone heeft toch een 2mp camera?

Yep…

Ik weet niet hoe de batterij zich verhoudt maar ik zou naar een nokia neigen,

De 3G gaat niet erg lang mee, dan zou je voor een oudere moeten kijken…

of is dat vloeken in de kerk?

Zeker, nooit doen! :wink:

Bijdrager
    MacRice

Zelf heb ik een Nokia N95 en ik ben er erg gelukkig mee. Je kunt er mooie foto’s mee maken (inderdaad 5 mp), die zijn echt veel beter dan de foto’s van de iPhone. Voor een telefoon zijn de filmpjes die je er mee maakt ook helemaal niet gek.
    Je kunt hem ook uitstekend syncen met je Mac, daar is speciale software voor op de Nokia-site. Werkt probleemloos met iPhoto en je kunt geloof ik ook syncen met iTunes en iCal.

Als iPod/agenda heb ik overigens een iPod Touch, dus op die manier heb je eigenlijk het goede van een iPhone en een Nokia, alleen niet in één apparaat, maar dat vind ik juist wel prettig:)

Bijdrager
    macses

het is natuurlijk wat je verkiest.
    de nokia heeft heel toffe specs, maar loopt dan weer achter qua gebruiksgeak. de gebruikersinterface is ook nogal traag als je bv door je foto’s bladert.
    De iPhone heeft dan mss iets mindere specs, maar de manier waarop deze in het apparaat en UI geintegreerd zijn maakt dit voor mij meer dan goed. ook het gewone plug ’n sync vind ik zeer handig
    Ik ben ook net terug van vakantie en heb een fotoboek laten maken via iPhoto. Naast de foto’s van mn digitale camera zijn er ook enkele van mn iPhone bij en deze zijn zeker niet slecht.

Ik wil hierbij nogmaals benadrukken dat het aantal megapixels niet alles is. Zeg nu zelf hoeveel keer ga jij een foto op posterformaat willen afdrukken dat je daarvoor meer dan de 2 megapix van de iPhone nodig hebt?

Ik heb wel geen iPhone 3G, nog een ‘oude’ iPhone, maar behalve de 3G en gps zijn dit dezelfde toestellen.

Bijdrager
    syriani

zolang er over die foto’s een gedacht leeft dat die crappy minilenzen een deftige foto kunnen nemen ookal is ie 5 mp kun je moeilijk de sterke punten uit ee ngsm aanhalen,

het belangrijkste voor een fototoestel is de lens, en dat kunnen ze nu net niet in een klein gsm-toestel wringen, en ja dan mag de opnameresolutie al hoger liggen, een bevredigend resultaat heb ik nog nooit gezien, maar dat kan ook aan mijn veeleisendheid liggen.

wat kan de iPhone dan wel goed? je contacten beheren, die linken aan je google maps en gewoon perfect samenwerken met je geliefde mac,

zoals zovele apple producten, het is de totaal ervaring / integratie en afwerking in details die een gebruikscomfort leveren dat het gros overstijgt,
    maar laten we aub een camera een camera blijven,
    een momentopname is heel wat anders dan serieuze fotografie…

Bijdrager
    Josebo.

Qua gebruiksinterface en het beeldscherm moet je voor de iPhone gaan. Als je meer met je telefoon wilt kunnen, moet je voor de Nokia gaan. En waarom een Nokia en niet bijvoorbeeld een Samsung?

Bijdrager
    macses

omdat samsung nog slechter synchroniseert met apple?

Bijdrager
    Josebo.
    ”macses”

omdat samsung nog slechter synchroniseert met apple?

Dat is waar! Maar is dat een probleem voor de TS?

Inactief
    Anoniem

Bedankt alvast voor al jullie reacties.

de iPhone is idd een prachtig stukje techniek. Kwa interface en gebruiksgemak prachtig.
    Toch vind ik het misschien wat teveel “kitch” (nie slecht bedoeld) en geeft de nokia een meer solide uiterlijk.

Bijdrager
    iJeroen
    ”MoonDust”

Toch vind ik het misschien wat teveel “kitch” (nie slecht bedoeld) en geeft de nokia een meer solide uiterlijk.

Ieder zijn eigen smaak…

Bijdrager
    Josebo.
    ”MoonDust”

geeft de nokia een meer solide uiterlijk.

Nokia mag er dan solide uit zien. In het gebruik voelt mijn Nokia iets minder solide aan dan hij lijkt.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

ALs je zelf een mac hebt dan zou ik zeggen iphone.

Als die te min is vanwege camera en batterij duur suggereer ik de ipod touch.
    in combinatie met een telefoon naar keuze. Je loopt dan wel weer met 2 dingen op zak
    Maar je hebt dan wel weer een goede camera en een toestel dat wel lang met zijn batterij doet.

De iPod Touch heeft alles wat de iphone ook heeft. op een camera GPS en speakers na dan.
    Maar wie weet wat 9 september te bieden heeft.
    Als de ipod touche ook een beurt krijgt zou het zo maar is kunnen dat die dingen er bij komen.

Inactief
    Anoniem

wat is de gem. stand-by tijd van een iphone 3g dan?
    Volgens de specs van nokia is die rond de 300uur (op papier).

Bijdrager
    JDVM

Volgens KPN moet je voor de Nokia gaan;)

Bijdrager
    hahaha… wat slecht
    ”MoonDust”

wat is de gem. stand-by tijd van een iphone 3g dan?
    Volgens de specs van nokia is die rond de 300uur (op papier).

http://www.apple.com/nl/iphone/specs.html

stand-bytijd: tot 300 uur5

en bij punt 5 staat dan:
    Stand-bytijd: Tests uitgevoerd door Apple in mei en juni 2008 met prototypen van iPhones 3G en software. De tests werden uitgevoerd met standaardinstellingen, met uitzondering van de doorschakelfunctie (ingeschakeld) en de Wi-Fi-functie die vraagt om in te loggen op netwerken (uitgeschakeld). Wi-Fi was ingeschakeld maar niet verbonden met een netwerk. De gebruiksduur van de batterij is afhankelijk van het mobiele netwerk, de locatie, de signaalsterkte, de configuratie van de verschillende functies, het gebruik en vele andere factoren. Voor de batterijtests werden specifieke iPhones gebruikt; de feitelijke resultaten kunnen afwijken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.