26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

iPhone of iPod touch?

Als je alle voor- en nadelen tegen elkaar af zou moeten wegen kom je volgens mij uit op ongeveer hetzelfde aantal voor- en nadelen.

De grootste voor- en nadelen die ik zie ten opzichte van de iPhone en de iPod Touch zijn de volgende (alleen de verschillen):
    iPhone voordelen:
    – bellen

iPhone nadelen:
    – te weinig ruimte voor bestanden als mp3, video and foto’s

iPod Touch voordelen:
    – meer ruimte voor muzie, video’s en foto’s dan de iPhone

iPod Touch nadelen:
    – geen bel mogelijkheid.

Waar zou jij voor kiezen als je er eentje mocht kiezen (afgezien van de prijs) ?

Bijdrager
    STEVEJ0BS

De iPod Touch heeft nog veel meer nadelen.

– Geen afspraken invoeren
    – Geen Mail
    – Geen belfunctie
    – Te duur t.o.v. de iPhone

Kortom: koop hem niet!

Bijdrager
    B-mac-fan

Uh.. de iPod Touch is ook geen apparaat waar je mee moet kunnen bellen. Het is een iPod en dus een media speler. Als je met de iPod Touch zou kunnen bellen, dan is er in principe geen verschil meer tussen de iPhone en de iPod Touch.

Bijdrager
    .Arne

Imo is een iPod Touch een soort multimedia-speler en een iPhone al bijna een PDA.

Bijdrager
    Cea

Ik denk een belangrijk argument om voor 1 van deze twee te kiezen is : hoeveel gebruik je de muziekplayer? Als je een grote gebruiker bent van het muziekgedeelte dan zal op momenten je batterij al flink opgebruikt zijn en zal het voorvallen dat je niet of nauwelijks nog kan bellen ( indien een iPhone)
    Dus het hangt af van het gebruik , veel bellen of veel gebruik muziekspeler.

Bijdrager
    Nilles01

Wat is dit nou voor een vergelijking.

Je vraagt of je moet kiezen voor een huis of een slaapkamer.
    Je kan veel in een huis en het heeft een slaapkamer.
    maar een nadeel van de slaapkamer is dat je de rest van het huis niet kan gebruiken.

De iPhone en de iPod(touch) zijn twee totaal verschillende producten waarbij de iPhone o.a. de functionaliteiten van een iPod Touch heeft.

Bijdrager
    Ddg
    ”B-mac-fan”

Uh.. de iPod Touch is ook geen apparaat waar je mee moet kunnen bellen. Het is een iPod en dus een media speler. Als je met de iPod Touch zou kunnen bellen, dan is er in principe geen verschil meer tussen de iPhone en de iPod Touch.

Jaa dus waarom zou je dan de Touch nemen?

In mijn optiek heeft de Touch 8 gig echt geen nut!
    Spaar een maand door en je kan er mee bellen…

Als je hem ergens vandaan kan halen natuurlijk….

Bijdrager
    superluuk

iphone heeft luidspreker…

Bijdrager
    Petje

Ik heb liever een iphone omdat je dan ook afspraken kan invoeren en terug-synchroniseren.
    Verder verwacht ik veel meer officiële progjes op de iphone komen, in de toekomst, dan op de ipod-touch.

Bijdrager
    Speedooo
    ”Petje”

Ik heb liever een iphone omdat je dan ook afspraken kan invoeren en terug-synchroniseren.
    Verder verwacht ik veel meer officiële progjes op de iphone komen, in de toekomst, dan op de ipod-touch.

ze gebruiken toch dezelfde software? dus als er een progje komt voor iphone kan je die ook op de touch zetten lijkt mij?

Bijdrager
    KarelWillem

Op zowel de iPhone als de iPod Touch kun je niet zomaar 3rd party programma’s zetten.

Daarnaast is de iPod Touch nog eens een stuk beter ‘dichtgetimmerd’ dan de iPhone.

Bijdrager
    Lexis

Op de iPod touch komen de mail functies en de kalender toevoegingen enzo voorts vanzelf wel met een software update, maak ik me echt niet druk om. Bovendien wordt dadelijk ook bluetooth geactiveerd met 1 klein updateje.

Bovendien vind ik het een prachtig mooi ding.
    Ik heb trouwens nog een groot nadeel voor de iPhone. Een ontiegelijk duur abbo, dat lang niet iedereen kan betalen.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”JulianNeef”

Op de iPod touch komen de mail functies en de kalender toevoegingen enzo voorts vanzelf wel met een software update, maak ik me echt niet druk om. Bovendien wordt dadelijk ook bluetooth geactiveerd met 1 klein updateje…..

Je bent optimistisch! :wink:

Laten we het hopen.

Voorlopig is er echter geen hacker die echt toegang heeft gekregen tot de Touch.

En Apple hoef je niet op te rekenen, want dan zou het ding de iPhone veel te veel kanibaliseren.

Bijdrager
    Ddg
    ”JulianNeef”

Op de iPod touch komen de mail functies en de kalender toevoegingen enzo voorts vanzelf wel met een software update, maak ik me echt niet druk om. Bovendien wordt dadelijk ook bluetooth geactiveerd met 1 klein updateje.

Ik heb trouwens nog een groot nadeel voor de iPhone. Een ontiegelijk duur abbo, dat lang niet iedereen kan betalen.

Hoezo duur abbo? Dat hoeft helemaal niet!!?

Bijdrager
    .Arne
    ”KarelWillem”

Daarnaast is de iPod Touch nog eens een stuk beter ‘dichtgetimmerd’ dan de iPhone.

De iPod Touch is dus steviger dan de iPhone of begrijp ik je nu verkeerd?

Bijdrager
    Raoul Duke
    ”Ddg”
    ”JulianNeef”

Hoezo duur abbo? Dat hoeft helemaal niet!!?

Leg uit plz? Ik woon in België, en volgens mij zal dan een zéér duur abbo worden met de iPhone (betale n per gedownloade kb :x )

Bijdrager
    Ragbak

dat betalen per kb daar zijn ze in belgie lekker mee, data limiet op adsl verbindingen en dan ook al geen fair use policy op GPRS verbindingen…sjongejonge! jullie zijn welkom in nederland!

Bijdrager
    okzbow

er is 1 grote reden waarom ik de ipod-touch boven de iphone prefereer…. standaard gezien gaan mobiele telefoons ongeveer een jaar, hooguit 2 mee… dagelijks gebruik…. in broek/uit broek/valt een paar keer/gebruik en dus slijtage zijn veel hoger/etc….

In dat opzicht is een iphone dus veel duurder, omdat de levensduur stukken korter zal zijn.

Ik neem dus de ipod, en een telefoon gebruik ik wel wat op er ik dat moment er leuk uit vind zien!

Inactief
    Anoniem

Onzin … een iPod gebruik ik ook de gehele dag!:?

[size=9:c12ed91825](Er is trouwens ook geen verschil in materialen tussen de iPhone en iPod Touch!)[/size:c12ed91825]

Bijdrager
    okzbow

tuurlijk is dat geen onzin… hoelang gaat je mobieltje mee?

Inactief
    Anoniem

Steve kan dit alleen maar beamen!:wink:

Een iPod gaat in mijn ogen niet veel langer mee dan een GSM..

Bijdrager
    .Arne
    ”KarelWillem”

Dit begrijp ik nu nog steeds niet. Wil dit nu zeggen dat de iPod Touch steviger is of niet?

Bijdrager
    okzbow
    ”.Arne”
    ”KarelWillem”

Dit begrijp ik nu nog steeds niet. Wil dit nu zeggen dat de iPod Touch steviger is of niet?

nee dat heeft er niets mee te maken, hij doelt op het feit dat hij waarschijnlijk niet zo makkelijk gehackt kan worden als een iphone

Moderator
    Poezenbeest

Ik vrees dat de software voor de iPodTouch net zo makkelijk te kraken is als die van de iPhone… Ik denk namelijk dat het in grote lijnen dezelfde software is. Een ander ding is dat het kraken van de iPodTouch natuurlijk veel minder aantrekkelijk is dan het kraken van de iPhone…

Zodra men bijvoorbeeld Skype heeft draaien op de iPhone zal men het ook interessant vinden om de iPod Touch te kraken, aangezien daar ook WiFi in zit. Wellicht is het trouwens al mogelijk om met JailBreak de iPod open te breken en vervolgens de iCal van de iPhone over te zetten naar de iPod.

Iemand zin om zijn iPod op te offeren???

Bijdrager
    Michi

twijfelde eerst ook een beetje welke ik wou. aangezien je de ene met garantie kan kope in nederland en de andere uit de us moet halen. Maar Ga toch voor iphone aangezien een bekende hem voor me mee wil nemen. Iphone heeft gewoon zo veel meer mogelijheden en ik was gewoon toe aan een nieuwe phone. mij keus is dus duidelijk

Bijdrager
    macses
    ”diotav”

[size=9:ac8928303b](Er is trouwens ook geen verschil in materialen tussen de iPhone en iPod Touch!)[/size:ac8928303b]

toch wel; de iPhone heeft een chromen rand en een brushed aluminium achterkant terwijl de iPod touch geen chromen rand heeft en een spiegelende metalen vette-vinger-aantrek achterkant

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.