2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

iPhone nu populairste smartphone in de US.

The Canalys numbers are out, and with Android coming off an 886 percent jump reported at the end of the second quarter we were expecting something big. So, here it is: Android is up 1,309 percent worldwide from this time last year, taking over 43.6 percent of the US smartphone market in the third quarter. In terms of mobile operating systems that makes it the dominant player in America, but with Apple capturing 26.2 percent it now jumps into the lead when it comes to hardware, beating out RIM’s 24.2 percent. That’s a swap from last quarter, where BlackBerries beat iPhones 32 to 21.7 percent, and worldwide things are looking the same: Apple at 17 percent compared to RIM’s 15. However around the globe it’s Nokia and the Symbian Foundation still dominating the stage as the leading smart phone OS vendor, owning 33 percent of the market compared to 38 last quarter, while Microsoft sits at a lowly 3 percent. With WP7 ready to rock the world, and Ballmer ready to release the advertising hounds, that’s a figure we’ll be keeping a close eye on for the next few quarters.

Bron: Engadget

Bijdrager
    Dickie

Ik vind het maar rommelige berichtgeving. Hier worden weer eens fabrikanten, toestellen en OS in het zelfde artikel door elkaar vergeleken.

Wat er volgens mij staat:
    Als je kijkt naar OS dan is Android #1. Als je kijkt naar fabrikanten van Hardware dan is Apple voor het eerst #1, omdat RIM wat minder verkoopt en OHA niet meetelt.. en uiteindelijk is Nokia de grootste wereldwijd.

Wat ik me wel afvraag, waar zijn de cijfers in de tabel nou echt op gebaseerd? Echt smartphones met een specifiek OS of zit hier bij Apple bijv toch ook gewoon de iPad bij? Er staat wel Smartphonemarket bij maar aangezien ze zo focussen op het aantal verscheepte toestellen met een bepaald OS…

Ondanks dat ik blij ben met mijn iPhone denk ik dat iedereen toch zal moeten erkennen dat Android voorlopig zal blijven domineren, simpelweg omdat meerdere fabrikanten dat OS ondersteunen en dus zal het aantal verkochte toestellen die paar miljoen iPhones verpletteren. Maar goed, dat zie je al als je kijkt naar het aantal verscheepte toestellen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.