14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    occo

iphone mobiele netwerk

Beste mensen, even wat advies als het kan.
    Ik kom tot de ontdekking dat ik momenteel waar ik ook ben gebruik kan maken van het mobiele netwerk, ik heb een 2gen gehackte iphone (versie 3.0). Voorheen kon ik alleen via wifi internetten en mailen, maar nu dus ook op straat waar ik ook ben. Beetje scary natuurlijk want ik heb geen mobiele netwerk abbo. Ik heb een orange/t-mobiel abbo en omdat de maand nog niet om is kan t-mobile me nog niet vertellen of ik gebruik maak van het netwerk.

Dataroaming staat uit (maar dat is volgens mij alleen voor in het buitenland als je het mobiele netwerk op wil).
    VPN is niet geconfigureerd.

In elk geval ik zie keurig zo’n wit rondje bovenin mijn beeldscherm staan wat volgens mij betekent dat ik op het netwerk zit.

Kan iemand me hierbij helpen?
    Hoe zet ik het mobiele netwerk uit van mijn iphone?

Thxs alvast

Bijdrager
    prullenbak

Zolang je geen gebruikk maakt van internet, betaal je ook niks, ook al heb je gprs-verbinding.

Wat je kan doen is bij instellingen -> netwerk even een valse apn invullen (verzin een leuk woord) en als het goed is kan je dan geen verbinding meer maken.

Een andere optie is om t-mobile te bellen of je je orange abonnement om kan zetten naar een t-mobile sim only met internet bundel. Dan ben je goedkoper en kun je internetten tot je een ons weegt. Toch wel leuk met een iPhone:)

Succes.

Bijdrager
    Yvesm007

Je gaat waarschijnlijk heel veel moeten betalen voor die tijden dat je van internet gebruik hebt gemaakt.
    Je kan dit enkel uitzetten als je alles wist van informatie bij je “APN” onder algemeen -> Netwerk -> Mobiele datanetwerk.

Bijdrager
    Mateusz

In Cydia, BossPrefs installeren en dan EDGE uitzetten. Dan heb je geen mobiel internet meer.

Bijdrager
    occo

bedankt voor de reacties maar ik kan geen APN vinden onder de instellingen, alleen maar VPN

Bijdrager
    Mateusz

Algemeen – Netwerk – Mobiel datanetwerk –

Daar al gekeken?

Bijdrager
    occo

bij staat daar alleen maar keuze uit:
    dataroaming
    VPN
    WIFI

Bijdrager
    occo

en die VPN is ook niet geconfigureerd

Bijdrager
    prullenbak
    ”Mateusz”

In Cydia, BossPrefs installeren en dan EDGE uitzetten. Dan heb je geen mobiel internet meer.

Hij heeft denk ik zijn iPhone unlocked, en niet gejailbreakt, gok ik.

met de nadruk op “gok ik”

Bijdrager
    occo

volgens mij is mijn toestel zowel geunlockt als gejailbreakt, ik heb cydie erop staan maar ook ICY.

Hoe dan ook kan ik rekenen op een vette t-mobile rekening?

Bijdrager
    Mateusz
    ”occo”

en die VPN is ook niet geconfigureerd

Vergeet die VPN, dat heeft er niks mee te maken. Heb je Cydia? Doe dan wat ik zojuist heb voorgesteld.

Bijdrager
    prullenbak

http://www.k-director.com/blog/5-steps-to-disable-iphone-3gs-os-3-0-gprs-or-edge-connection/

Het lijkt erop dat je instellingen allemaal uitzet, zodat je niet meer kan internetten. Zo’n instellingen bestand is ook makkelijk weer te verwijderen.

Ik zou denken: het proberen waard.

Succes.

Bijdrager
    occo

phew deze website did it, zoals ik het nu kan bekijken kan ik nu inderdaad niet meer het mobiele netwerk op, nu maar hopen dat ik geen vette rekening krijg, ik heb wel steeds mijn iphone aangehad voor een paar dagen en af en toe floepte er een mail binnen maar ik heb niet heftig geinternet alleen af en toe wat applicaties zoals NU en TELETEKST en zo.

Hoeveel betaal je per mb eigenlijk? Ik heb 1.9 MB versturrd en 18.3 MB ontvangen? Dat zou dan toch de totale hoeveelheid data moeten zijn?

In elk geval bedankt allemaal!

Ciao

Moderator
    Poezenbeest

T-Mobile heeft web’n’walk als internetdienst, kost vijftien euro per maand en houdt onbeperkt internet in. Alleen verkrijgbaar in combinatie met Relax 150 en Flex 15 of hoger.

Teletekst maakt ook gewoon gebruik van internet en dus betaal je daarvoor. De kosten staan vermeld in een tarievenlijst, die ook in de FAQ staat, die in het forumonderdeel Netwerk en Providers te vinden is.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.