9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

iPhone met twee sim-kaarten?

Ik ben net begonnen in een nieuwe baan. Daar zijn geen vaste telefoons, alleen mobiele telefoons. De gewoonte is iedereen een Samsung te geven, met nummer en simkaart van het bedrijf, waarmee alleen voor je werk gebeld mag worden. Welke Samsung weet ik niet; dat zal wel niet de nieuwste zijn en wellicht ook nog een oudje van een ander. Natuurlijk heb ik liever een iPhone, daar heb ik direct naar gevraagd, maar ze leveren geen iPhones. In principe moet het mogelijk zijn een iPhone te gebruiken. Voor de connectie wordt een “goodlink” gebruikt en sommige ICT-ers krijgen dat werkend op een iPhon, is mij verteld. Maar dan zou ik niet prive kunnen bellen. En hoe het met data-abonnement zit weet ik ook (nog) niet. Ideaal lijkt me een iPhone met dubbele sim. Een voor werk en een voor prive. Maar die zijn er nog niet, volgens mij? Komt die er wel aan?

Geblokkeerd
    Anoniem

iPhones zijn er niet met een dubbele sim, en of die er ooit komen… ik dénk ’t niet, maar niemand kan in de toekomst kijken;)

Bijdrager
    johnkeates

Nee, is er niet. Er zijn wel halve oplossingen, zoals hier boven vermeld wordt.

Ik denk dat je het beste twee telefoons kan nemen. Die ene van de zaak, en een eigen iPhone.

Bijdrager
    NielsH

Gewoon even de telefoon van je werk afwachten en deze gebruiken, misschien is dit wel de meest makkelijke en eenvoudige oplossing? Als het niet bevalt kun altijd nog een andere oplossing verzinnen.
    Is ook lekker rustig als je niet aan het werk bent: gewoon telefoon uitzetten en je privé telefoon voor privé zaken gebruiken.

Bijdrager
    Dutch_Lux

Even outside “the box” een vraag, gaat het je primair om dual sim of primair om het gebruik van de iPhone.
    Er zijn natuurlijk wel toestellen te krijgen met dual sim.

Houdt er rekening mee dat er wel twee separate antennes en tuners voor nodig zijn….dat is wel een hoop straling zo vlak bij je brain.

Andere oplossing is een telefoon waarin wel twee simkaarten zitten maar waarbij er steeds maar een acief kan zijn…

Apple een beetje kennende: dan zou ik gokken op dat er geen dual sim iPhone komt. Want dan zou je maar zo per saldo meet iPhones kunnen verkopen;-)

Bijdrager
    MacAanZee

@Dutch Lux: het gaat mij primair om het gebruik van mijn iPhone. Die gebruik ik gewoon het liefst. Dus het liefst zou ik een oplossing hebben waarbij ik alleen mijn iPhone kan gebruiken. Bij eerdere werkgevers kreeg ik soms een telefoon en de volledige belkosten vergoed, waarbij er dan in vertrouwen van uit werd gegaan dat je de privekosten binnen de perken zou houden. Nu werk ik voor een erg grote organisatie. Daar geven ze gewoon een mobiele telefoon (Samsung, ik hoop dan maar een 3 of 4 maar kan net zo goed een oudere zijn) met sim voor intern en extern bellen, maar alleen voor het werk.

Bijdrager
    /dev/enschede

Een heel herkenbaar probleem @MacAanZee. Op dit moment heb ik mijn prive sim in een oude Nokia zitten, maar dat houdt wel in dat ik 2 telefoons in mijn broekzak heb en daar wil ik toch wel vanaf. Langzaam neig ik tot steeds meer naar een Android om dit probleem op te lossen, hoezeer ik ook aan Apple vast wil houden.
    Met de presentatie van iOS7 heeft Apple laten zien dat ze de business markt in willen en ik hoop dat ze dit issue dan ook als een probleem gaan zien. Anders wordt ik wellicht weer een ‘switcher’.

Bijdrager
    Robinnap

0900-China alleen heb je dan geen echte IPhone.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.