15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iJoy

iPhone met Hi-Abonnement (Studentmobiel)

Hallo,

ik heb het forum flink uitgepluisd en zag dat er verschillende iPhone gebruikers zijn met KPN. Nu kon ik er niet achter komen of dit gebruikers zijn met een Hi-Abbonement of gewoon KPN-mobiel.

Het is namelijk het volgende. Op Studentmobiel is een aanbieding te vinden voor een Hi-Abbonement in combinatie met een ‘bijna’ gratis iPhone. Dit lijkt mij super, aangezien T-Mobile voor mij duurder is en ik zeer tevreden ben over mijn huidige abbonement bij Hi. Nu is mijn vraag of het nemen van een abbonement bij Hi in combinatie met Eindeloos Online ook problemen zal opleveren bij het gebruik van de iPhone. Waar moet ik aan denken, behalve dat mijn Visual Voicemail het niet doet?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties / gebruikerservaringen van iPhone gebruikers met Hi.

Alvast bedankt!

Moderator
    Rivanov

Maar onbeperkt is bij Hi niet onbeperkt. Je mag niet meer dan 10x het gemiddelde verbruik, verbruiken. Of iets dergelijks.
    Bij T-Mobile heb je écht onbeperkt internet.

Bijdrager
    iDephazer

Ik heb al een jaar een iPhone en gebruik Hi van KPN, werkt prima

Bijdrager
    Bolle1961

studentmobiel kan ik je afraden. niet echt een betrouwbaar bedrijf.
    verkopen bv goedkope usb kabels voor origineel Nokia, met de bijbehorende Nokia prijs.

Bijdrager
    cj

Bij hi is streaming niet “eindeloos” maar moet je €… per mb betalen.

“Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht.”

Bijdrager
    Sunneh

Yes.. eindelijk meer informatie over Hi & iPhone.

Ben zelf een student die ook gebruik maakt van de Hi studenten voordeel. Deze loopt “officieel” tot december maar kan binnenkort al een nieuwe telefoon uitkiezen. Zal vet zijn als de iPhone dan ook beschikbaar wordt voor een betaalbare (studenten) prijsje per maand. Scheelt.. doe normaal twee jaar met een telefoon dus hoop met de 3G ook er lang tegen aan te kunnen.

Bijdrager
    Rmvis

Ik heb zelf ook een abonnement lopen via Hi student. (let op: via Hi niet via studentmobiel.nl)
    Bij mij werkt alles prima, en eindeloos online is bij mij altijd gewoon binnen mijn bundel! je moet het wel heel extreem maken wil je buiten je bundel gaan!

Overigens heb ik gewoon een iPhone 3G uit België met Hi.

Bijdrager
    ControlAltDelete

Er zijn wel degelijk wat verschillen: Eindeloos online heeft een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde. T-Mobile biedt een maximale download snelheid van 2048 kbit/seconde. Dus 3G heb je niet echt nodig bij Hi. Ook kun je het HI abonnement in combinatie met de iPhone niet op legale wijze krijgen.

Bijdrager
    Huibregt

Hoezo niet legaal?

Als ze b.v. de niet gelockte iPhones uit België halen is dat volgens mij volledig legaal. Er is vrij verkeer van (de meeste) goederen en diensten binnen de EU.

Bijdrager
    Aerea

Nadeel is inderdaad dat de snelheid kut is. Alleen T-Mobile of Vodafone is een serieuze optie. Bij Vodafone is het internet zelfs nog sneller dan bij T-Mobile en heb je voor een spotprijsje een iPhone abonnement met wél 3G internet dus.

Bijdrager
    ControlAltDelete

Uiteraard is er vrij verkeer van goederen binnen Europa. Wat ik begrepen heb, zijn alle iPhones die in een bepaald land simlockvrij worden aangeboden, alleen maar simlockvrij in het land waar hij wordt aangeschaft. Dus koop je een iPhone in België, dan worden sim-kaarten van alle Belgische providers geaccepteerd. Een Nederlandse sim-kaart zal niet werken op de een Belgische iPhone, althans niet zonder (illegaal) truckje.

Bijdrager
    Rmvis

Dat is dus al zo vaak besproken en dus verworpen. De simlockvrije telefoons zijn niet land gelockt, dit kan ik melden door eigen ervaring en door vele andere die hier o.a. op het forum hetzelfde bevestigen.

Bijdrager
    Huibregt

Inderdaad Rmvis,

Maar blijkbaar zijn er nog steeds mensen die geloven dat er een ‘land’-simlock is op de iPhone.

Dit is dus beslist NIET WAAR:

Koop een iPhone in België, Italië, Tsjechië, etc., stop er een Nederlandse simkaart in, en HIJ WERKT zonder verdere trucjes.

Bijdrager
    Sunneh

Hmz.. ondertussen moeten we wachten en melden sommige winkels geunlockte iPhone 3g’s te verkopen.. nu nog KPN afwachten wat ze doen.. gaan ze op dezelfde tour als Vodafone (appart abbonement speciaal voor de iPhone) ?.. zoja dan zal Hi ook snel hiermee aankomen.. en hopenlijk gaan ze dan de snelheid verbeteren.. want 128kbit of 2000+ is wel ernstig veel verschil..

Bijdrager
    Rmvis

Je kan ook een KPN zakelijk abonnement nemen, dan heb je wel 3,6 mbps tot je beschikking!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.