17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Mona

iPhone machtiging!?

Ik krijg plots de volgende melding wanneer ik mijn iPhone aansluit aan m’n Mac;

‘Deze computer is niet langer gemachtigd voor programma’s die zijn geïnstalleerd op de iPhone ‘iPhone van XXXX’. Wilt u deze computer machtigen voor onderdelen die zijn aangeschaft bij de iTunes Store? – Als u deze computer niet machtigt, worden 27 programma’s, waaronder Banner, en de bijbehorende gegevens van deze iPhone verwijderd.’

Als opties krijg ik; Annuleer, Machtig niet en Geef machtiging.

Het laatste heb ik 2 keer geprobeerd, waarop ik opnieuw een foutmelding naar m’n oren krijg;

‘Er heeft zich een fout voorgedaan bij het bewaren van de machtigingsinformatie op deze computer. – De vereiste directory is niet gevonden of heeft onjuiste bevoegdheden. Stel de juiste bevoegdheden in en probeer het opnieuw of trek de machtiging in als deze niet kunnen worden gewijzigd.’

Vreemd. Heb naar ik weet niets verkeerd gedaan, iemand misschien een verklaring (incl. oplossing) ?

Bijdrager
    Piels

Lees dit artikel eens, http://support.apple.com/kb/TS1277

Moderator
    Pete.Z

Even de juiste bevoegdheden terugzetten lijkt me?
    Het gebeurt wel vaker dat die spontaan verkeerd staan.

Misschien gewoon even bevoegdheden herstellen,dat is vermoedelijk al genoeg.

Bijdrager
    Mona

@Pete.Z
    Hoe? :D

Bijdrager
    jabesse

Disk Utility, staat in Applications -> Utilities. (Op een NL-systeem kunnen de namen anders zijn.)

Bijdrager
    MrAcid

Disk Utility > HD selecteren > Repair permissions

Filmpje: http://screencast.com/t/y2jXAJqlG

Bijdrager
    Mona

Bevoegdheden waren het niet.

@Piels
    (en andere)
    Dit (http://support.apple.com/kb/TS1277) zou het i.d.d. kunnen zijn, heb vanmiddag toevallig een map weggegooid waarvan ik dacht dat ik ‘m niet nodig had – toch wel, blijkt nu. :? Helaas begrijp ik de stappen van de link niet helemaal.

Wat bedoelen ze met deze (eerste) 4 stappen;

• Log in using an administrator account.
    • From the Go menu, choose Go to Folder.
    • Type: “/Users” and click Go.
    • If there is not a Shared folder in the Users folder, from the File menu, choose New Folder.

Thanks!

Bijdrager
    Piels

Open een willekeurig finder venster. Kijk vervolgens boven in je menu balk, en ontdek de menu optie Ga c.q. Go.
    Klap dit menu open, en klik Ga naar Folder / Go to Folder aan. De snel toets is [shift] [command] G .
    Voor vervolgens de opeenvolgende stappen uit. Is het zo duidelijk? Voor de zekerheid heb ik hier nog een screenshot bijgevoegd.

Bijdrager
    Mona

Hmm, problem still not solved. Iemand een andere oplossing?

:oops:

Bijdrager
    Piels

Wellicht een ander artikel dat jou kan helpen, http://support.apple.com/kb/TS1389
    Is het geen optie om de map die je beweert verwijderd te hebben terug te plaatsen?

Bijdrager
    Mona

Wellicht. Alleen weet ik niet meer welke het was! :( Iets met ‘gebruikers’ kan dat, bestaat er een (sub-) map die zo heet? Volgens mij was het ’n ‘restant’ van een andere gebruiker, althans dat dacht ik dus. Het heeft iets te maken met ’n plaats waar iTunes iets vandaan haalt denk ik zo, aangezien hij mijn aangekochte nummers en apps niet meer op m’n iPhone plaatst. Mocht ik ‘m niet kunnen vinden, wat is dan de oplossing; OS X herinstalleren, of is dat wat te abrupt? :?

Bijdrager
    Piels

Dat lijkt mij wel heel abrupt, ik zou nog even blijven zoeken naar alternatieve oplossingen. Heb je dat artikel gelezen, en geprobeerd de SC Info folder te verwijderen?

Bijdrager
    Mona

Nee nog niet, kan het later vandaag pas proberen.

Bijdrager
    eskimo1964

Ik had hetzelfde probleem en het bleek idd aan het weggooien van de “shared”-folder te liggen. Ik heb de Terminal-commands uit het artikeltje gebruikt – werkte perfect.

http://support.apple.com/kb/TS1277

Bijdrager
    Necoo66

ik heb nog een andere probleempje. Ik had een iphone 3g waarbij ik die op een andere oude pc die nu kapot is had gemachtigd. Nu die oude pc kapot is kan ik niet via Itunes de machtiging intrekken. En tegenwoordig heb ik weer een iphone 4g met dezelfde apple account waarbij ondertussen al andere pc’s heb gebruikt en bij die niet meer mn machtiging kan intrekken. ik heb nog 1 pc heel waar mn machtiging wel is gebruikt en ik heb nog 4 van de 5 machtigingen over. maar ik wil graag alle machtigingen intrekken. kan iemand me daarmee helpen.

Bijdrager
    basbrouwers

Je kunt pas alle machtigingen intrekken als er 5 van de 5 systemen gemachtigd zijn:)

Bijdrager
    Obi

@ TS heb je al een keer geprobeerd om vanuit itunes je computer eerst de machtiging in te trrekken en dan opnieuw te machtigen (en daarna de Iphone opnieuw syncen)

Ik heb dit probleem ook eens gehad en na het bovenstaande gedaan te hebben was er geen sync probleem meer met de Iphone.

2cts..

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.