13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

iPhone low on memory en halve balletjes…. help!

Hallo! Ik heb 2 korte vragen over m’n iPhone:

1. Waarom krijg ik deze fout melding? Ik heb mijn iPhone vanmorgen nog opnieuw opgestart. Wat muziek geluisterd vandaag, ff snel mail gecheckt en heel ff met safari naar nu.nl geweest. That’s it! Waarom krijg ik die melding dan? Ik heb overigens nog 300+ MB vrij op m’n iPhone dus daar ligt t ook niet aan denk ik?

[URL=http://img262.imageshack.us/my.php?image=photofr9.jpg][/URL]

2. Wat beteken die half ingekleurde balletjes voor de video’s?

[URL=http://img262.imageshack.us/my.php?image=photo1mi4.jpg][/URL]

Bedankt voor de hulp!!!

Bijdrager
    mblokhuis

Als je een video/podcast maar voor de helft gezien/beluisterd hebt, dan krijg je van die halve bolletjes.

Als je hem dan helemaal gezien/geluisterd hebt gaat het bolletje helemaal weg.

Bijdrager
    Hengheng

De halve bolletjes zijn afleveringen die je nog niet helemaal af hebt gezien.

Bijdrager
    Vin

oke bedankt!!! dat was n makkelijke! weten jullie ook iets van dat low on memory gebeuren? Soms hapert ie ook wel eens een beetje; vooral bij t beginscherm: slide to unlock…

Bijdrager
    MacSullivan
    ”Graphsic”

2. Wat beteken die half ingekleurde balletjes voor de video’s?

[URL=http://img262.imageshack.us/my.php?image=photo1mi4.jpg][/URL]

Bedankt voor de hulp!!!

“New podcasts & videos had “filled” blue bubbles next to them to indicate that they were new, but with 2.1, if you have “half-played” a podcast or video, it will include a half filled blue bubble.”

bron

Edit: te laat.

Bijdrager
    mblokhuis

Dat heeft volgens mij met tijdelijk geheugen te maken, RAM. Als je het programma afsluit en dan weer opstart misschien dat dat helpt.

Anders even helemaal uitzetten en weer aan doen, als je dit probleem blijft houden. Toch even T-mobile bellen.

Bijdrager
    maclover111

ik denk dat de iphone meer dan 300 mb nodig heeft voor zijn logs enz.
    ik denk minstens 512 +

Maar ik kan het mis hebben

heb je een 8 / 16 / 32 gb

Bijdrager
    mblokhuis
    ”maclover111″

ik denk minstens 512 +

Is er een nieuwe iPhone uit met 32 gb:P (je bedoeld 8 of 16 gb, 32 bestaat nog niet)

Bijdrager
    maclover111
    ”mblokhuis”
    ”maclover111″

ik denk minstens 512 +

Is er een nieuwe iPhone uit met 32 gb:P (je bedoeld 8 of 16 gb, 32 bestaat nog niet)[/quote1

sorry ik was in de war met de Ipod touch;)

Bijdrager
    Basket Case

De bolletjes lijken mij ondertussen duidelijk.

De eerste melding is precies wat er staat; het (werk)geheugen (dus niet de totale opslagcapaciteit van 8 of 16 gb) is volgelopen. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Als je nog niet op 2.1 draait, zou ik daar eerst mee beginnen. Naar mijn idee heeft Apple een reeks geheugenlekken in de oudere firmwareversies gedicht die dit al aardig zouden moeten voorkomen.
    Een andere mogelijkheid is dat je het toestel al een lange tijd niet meer uit en aan hebt gehad. Het is in feite een computer en hoe goed OS X ook in elkaar steekt, uiteindelijk loopt met elke computer het geheugen een keer vol door lekjes in software hier en daar. Het mag dus eigenlijk niet, maar als je telefoon weken niet een keer opnieuw is opgestart, vind ik het te vergeven. Even opnieuw opstarten zou het dan dus moeten verhelpen voor een langere periode.
    Als het al snel weer terugkeert, ligt het meer voor de hand dat het betreffende programma niet goed in elkaar steekt. En daar is niet veel meer aan te doen dan hopen dat de maker met een update komt die het probleem verhelpt.

Bijdrager
    Vin

Nou ik heb een 16GB en ik draai 2.1 dus daar kan het niet aan liggen. Maar ik heb m vanochtend nog aan en uit gedaan dus daar kan het dan toch niet aan liggen? Ik bedoel; als het geheugen al binnen een dag vol loopt is dat toch niet goed of wel?

Ik heb vandaag m’n gmail gecheckt met safari, m’n andere mail met mail.app, eventjes in de appstore gekeken (niets geïnstalleerd!) en muziek geluisterd. Dat was t. Eigenlijk allen maar apple apps dus… behalve dat truphone en toen zei ie dat t geheugen vol was… Maar toen ik op vakantie was, en veel gebruik maakte van truphone, had ik die melding geen één keer gehad. Toen was het nog mobile os 2.0.1.

Bijdrager
    Basket Case

Binnen een dag vol lopen is inderdaad niet goed.

2.1 is het blijkbaar toch nog niet helemaal (ervaar ik ondertussen zelf ook; het is een grote stap voorwaarts, maar ik heb nu bv. een probleem met het telefoongedeelte waardoor ik 3-4 keer een nummer moet kiezen voordat er daadwerkelijk verbinding wordt gemaakt).

Er zitten redelijk wat veranderingen in 2.1, dus er is ook een kans dat TruPhone niet 100% compatible meer is met 2.1. Er zijn wel meerdere programma’s die een update nodig hebben. De enige problemen waar ik tot nu toe van gehoord heb zijn geluids en grafische problemen in spelletjes, maar een probleem als dit lijkt me ook niet uitgesloten.

Als dat het ook niet is, zijn mijn ideeen uitgeput.

Bijdrager
    Vin

nou ik stuur mij iPhone sowieso op naar t-mobile omdat er stof onder het scherm zit dus misschien heb ik het probleem niet meer met een nieuwe iPhone…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.