-
ik denk niet dat deze tijd van de provider komt, maar van een tijdserver die weer gekoppeld is aan de atoomklok in Frankfurt voor onze tijdzone (GMT +1), bijv. ‘europe.pool.ntp.org’. Ik heb namelijk regelmatig dat ik een sms binnenkrijg op een tijdstip dat (1 minuut) in de toekomst ligt, dat zou dus niet mogelijk moeten zijn wanneer de tijd van de provider afkomstig is. Tenzij het quartz-kristalletje in de iphone zo veel langzamer trilt dat het tussen 2 synchronisatie intervallen al 1 of 2 minuten achterstand heeft, maar dat lijkt me sterk.
Mijn iPhone staat ook op automatisch, maar loopt echter 5 sec. voor op mijn Mac die overigens exact de juiste tijd aangeeft. In enkele fora zag ik overigens staan dat de tom tom app de tijd ook door elkaar kan gooien. Door deze uit en aan te zetten herstelde zich dat. Maar dat verklaart dus niet die 5 sec. verschil bij mij omdat ik die app niet heb.
Ik weet niet wat dat voor geklier is in iOS4 met datums, tijd en de kalender. Ik hoop dat het in iOS5 opgelost wordt.
Ik heb eerder ook eens stevig gecontroleerd. Ik heb 2 weerstations, die beide 1 keer in de 36 uur met de GMT-tijd synchroniseren. (zo staat het in de handleiding)
Dat is ook te zien op de displays, aan een knipperend symbooltje tijdens de synchronisatie.Die 2 klokken lopen precies gelijk, en de 2 Macs hier, lopen ook nog eens exact daarmee gelijk, tot op de miliseconde, het is enkel dat het wat moeilijk kijkt, 4 schermen op het zelfde moment in de gaten houden.
Mijn iPhone vertoont een afwijkend patroon: in de ochtend rond 10:00 loopt deze 2 minuten achter. In de loop van de dag loopt de klok iets sneller lijkt het, en zo rond 18:20 loopt die gelijk met de 2 klokken en de 2 Macs.
Vanaf 18:20 lijkt het dan weer langzamer te gaan, om 23:00 loopt de iPhone ongeveer 47 seconden achter op de 4 klokken bijv. En dit herhaalt zich iedere dag. Op de stationsklokken van de NS valt het me ook op, in de ochtend staan deze meer tijd voor op de iPhone dan in de middag.
Wie het weet mag het zeggen. Provider is T-Mobile bij mij.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.