15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    M.axx

iPhone loopt 2 min achter

Beste OMT’ers,

Het viel mij op dat mijn iPhone 2 minuten achter loopt, terwijl ik hem heb staan op automatisch.

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    Hansi2124

Ehum….

Bijdrager
    M.axx

Heb ze is doorgelezen. Blijkbaar wordt de tijd van je iPhone gelijk gezet met die van je provider, en schijnbaar loopt Vodafone dus 2 min achter? Hmm, tijdje geleden nog geen last van gehad.

Ik stel hem dan maar handmatig in:P

Bijdrager
    Nico Domesticus

Mijn iPhone 4 provider Vodafone loopt in de stand automatisch 21 minuten achter.
    Maar zoiets mag je toch niet van zo’n product van Apple verwachten!

Bijdrager
    Vassilli

Als vodafone het regelt, heeft het dus niks met Apple te maken..

Bijdrager
    Nico Domesticus

Zou vodafone bij de ene klant 2 minuten en bij de andere 21 minuten uit de pas lopen?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ze lopen bij Vodafone dus ├ęcht achter.:razz:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als het goed is krijgen de’ time-servers’ van Apple of de provider hun exacte tijd van de plaatselijke atoomklok. Dus dit lijkt mij eerder een bug of zo en geen van oorsprong foute tijds indicatie.

Bijdrager
    BG

ik denk niet dat deze tijd van de provider komt, maar van een tijdserver die weer gekoppeld is aan de atoomklok in Frankfurt voor onze tijdzone (GMT +1), bijv. ‘europe.pool.ntp.org’. Ik heb namelijk regelmatig dat ik een sms binnenkrijg op een tijdstip dat (1 minuut) in de toekomst ligt, dat zou dus niet mogelijk moeten zijn wanneer de tijd van de provider afkomstig is. Tenzij het quartz-kristalletje in de iphone zo veel langzamer trilt dat het tussen 2 synchronisatie intervallen al 1 of 2 minuten achterstand heeft, maar dat lijkt me sterk.

Bijdrager
    mackerjack

mijn iphone heeft er ook last van, ongeveer 2 minuten. ik meende laatst iets gelezen te hebben dat de iphone zijn tijd via gps synchroniseert maar ik heb nog geen gelegenheid gehad daar dieper naar te gaan graven.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Mijn iPhone staat ook op automatisch, maar loopt echter 5 sec. voor op mijn Mac die overigens exact de juiste tijd aangeeft. In enkele fora zag ik overigens staan dat de tom tom app de tijd ook door elkaar kan gooien. Door deze uit en aan te zetten herstelde zich dat. Maar dat verklaart dus niet die 5 sec. verschil bij mij omdat ik die app niet heb.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik weet niet wat dat voor geklier is in iOS4 met datums, tijd en de kalender. Ik hoop dat het in iOS5 opgelost wordt.

Ik heb eerder ook eens stevig gecontroleerd. Ik heb 2 weerstations, die beide 1 keer in de 36 uur met de GMT-tijd synchroniseren. (zo staat het in de handleiding)
    Dat is ook te zien op de displays, aan een knipperend symbooltje tijdens de synchronisatie.

Die 2 klokken lopen precies gelijk, en de 2 Macs hier, lopen ook nog eens exact daarmee gelijk, tot op de miliseconde, het is enkel dat het wat moeilijk kijkt, 4 schermen op het zelfde moment in de gaten houden.

Mijn iPhone vertoont een afwijkend patroon: in de ochtend rond 10:00 loopt deze 2 minuten achter. In de loop van de dag loopt de klok iets sneller lijkt het, en zo rond 18:20 loopt die gelijk met de 2 klokken en de 2 Macs.

Vanaf 18:20 lijkt het dan weer langzamer te gaan, om 23:00 loopt de iPhone ongeveer 47 seconden achter op de 4 klokken bijv. En dit herhaalt zich iedere dag. Op de stationsklokken van de NS valt het me ook op, in de ochtend staan deze meer tijd voor op de iPhone dan in de middag.

Wie het weet mag het zeggen. Provider is T-Mobile bij mij.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je zit toch niet in de buurt van een zwart gat he? Want hun zwaartekracht is in staat de tijd (en ruimte) te vervormen volgens Einstein…:nerd:

Bijdrager
    mackerjack

opgelost: ik heb een zwarte iphone. in het zilverkleurige appeltje op de achterkant zit dus een zwart gat …

Geblokkeerd
    Anoniem

hoelaat is het nou?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.