8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    bbqwerty

iPhone laadt niet meer op met MacBook in sluimerstand/dicht

Voorheen kon ik altijd mijn iPhone opladen via mijn Macbook als deze dicht was/in sluimerstand zat.
    Door eerst mijn iPhone aan te sluiten als de Macbook aan staat en vervolgens deze in sluimerstand te zetten of dicht te klappen, bleef mijn iPhone opladen.
    Nu heb ik sinds kort dat dit dus niet meer werkt.
    Eerst laadt mijn iphone op (ongeveer 10 seconden), maar daarna stopt ie d’r toch echt mee.

Weet iemand waar dit aan ligt? Vond het wel een erg handige functie namelijk!
    (met de magsafe aangesloten werkt het opladen natuurlijk wel gewoon).

Hier is een draadje waar laat zien dat het wel kón.

bbqwerty

Bijdrager
    SunKeeper

Sinds wanneer werkt het ongeveer niet meer?

Ik heb het nog niet getest, maar misschien een Mavericks-powersaving trucje? Macs worden steeds slimmer.

Bijdrager
    Bryan Ly

Volgens mij een energie besparing in Mavericks.

Bijdrager
    drkbvn

Net getest, met iPhone 5S en zelfde macbook pro ;). Bij mij doet het gewoon. Aan de lader en zonder.

Bijdrager
    frank vh

Zou het per USB-poort verschillen kunnen?
    Misschien een USB 2 en een USB 3 poort?
    De ene powered de andere niet?

Bijdrager
    bbqwerty

Ik heb ook het idee na Mavericks update, maar kan me ook nog vaag herinneren dat het me ook met Mavericks nog wel is gelukt.
    Op mijn Macbook zitten volgens mij alleen maar usb3 poorten als ik mij niet vergis (13” 2013 pro).
    Beide poorten geven geen succes.

Wel gek dat het bij jullie nog wel steeds werkt..

Zou het misschien aan het percentage van mn macbook batterij kunnen liggen? ik probeerde het met een accu van onder de 25%.. Misschien maakt dit uit.

Morgenochtend zal ik het nogmaals proberen met een volle accu.

bbqwerty

Bijdrager
    bbqwerty

Macbook is nu 94% gevuld met goddelijke energie en jahoor, nu blijft hij wel stroom afgeven aan m’n iphone in sluimerstand (:
    Ben benieuwd waar die grens dan ligt.. wellicht 25% of minder dat ie er mee kapt?

Bijdrager
    nicj56

Denk het wel om de accu te sparen denk ik is dat dan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.