9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    MaciMacKees

IPhone kopen voor moeder (88)

Goedemorgen,

mijn best wel handige moeder wil graag aan de iPhone. Ik kan nog een leuke aanbieding krijgen met een iPhone 6. Wat mij betreft een prima toestel voor haar en dat toestel gaat nog best wel even mee denk ik. Hoe kijken jullie aan tegen deze keuze.

ik heb gelet op prijs, grootte van het scherm en (vanwege artrose) is 3D touch niet interessant

Bijdrager
    Geldersscheepje

Stel Siri in en ze kan zonder veel problemen iemand bellen. Hey Siri bel Kees… Wat wel een nadeel is is de beperkte batterijduur.

Overigens zijn er telefoons voor senioren te koop met extra grote knoppen. Geen smartphone maar hoeveel gebruik zal ze ervan maken?

FaceTime is leuk met eventuele kleinkinderen maar daarvoor is een iPad meer geschikt.

Bijdrager
    MaciMacKees

<p class=”cite”>Geldersscheepje op 10 mei 2018 om 12:19</p>
    Stel Siri in en ze kan zonder veel problemen iemand bellen. Hey Siri bel Kees… Wat wel een nadeel is is de beperkte batterijduur.

Overigens zijn er telefoons voor senioren te koop met extra grote knoppen. Geen smartphone maar hoeveel gebruik zal ze ervan maken?

FaceTime is leuk met eventuele kleinkinderen maar daarvoor is een iPad meer geschikt.

Mijn moeder heeft al een iPad (en een senioren telefoon). Dan kan ze ook foto’s maken en op haar iPad bekijken. Dit lijkt haar helemaal geweldig en een iPhone stop je makkelijker in je tas dan je iPad😉

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk niet dat ze perse een iPhone wilt om er vooral mee te bellen, Sjaakie. Ze is ‘best wel handig’ dus volgens mij wilt ze appen en dat soort dingen proberen.

IPhone 6 is een prima telefoon. Wel zou ik een iets van een dikkere case of iets met meer grip erbij kopen want het ding is superglad in je handen. Kun je amper vasthouden zonder hoesje. Het ding is dun en de randjes zijn rond-achtig terwijl de telefoon eigenlijk net te groot is om met één hand te bedienen. Als je niet uitkijkt dan ligt die zo op de grond.

Bijdrager
    SvS

De 6s heeft iets betere specs. Maar ik kan niet in je portefeuille kijken (moederdagtip!);-)

Maar sowieso, iPhone is een fijne telefoon, zeker ook voor senioren. Als je een goede prijs hebt voor de 6, zeg ik: doen.

Bijdrager
    Triumph

Mijn moeder van 85 heeft een iPhone 6s en een iPad ze heeft er over het algemeen geen moeite mee. Vooral met FaceTime en Skype is ze druk bezig evenals foto’s maken.

Ze kan prima omgaan met het scherm, het bevalt haar beter dan de iPhone 4S die ze eerst had. Zelfs zo dat ze tegen de KPN heeft gezegd dat ze nu  een verlenging/verandering van haar contract ze wil verlengen zonder een nw telefoon.

Siri vind ze vervelend. Ze zoekt liever de nummers op in de adressen lijst.

Ze gebruikt ook TomTom erop voor in de auto.

Dus kortom een prima keuze.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik heb drie jaar geleden een Iphone 5c gekocht voor mijn schoonmoeder, toen 84.

Ze is er heel blij mee en gebruikt hem dagelijks. Zij belt, appt, maakt en stuurt foto’s naar ons en haar dochter en kleinkinderen die in het buitenland werken en studeren. Voor haar is het echt een verrijking. Af en toe heeft ze moeite met dingen maar als je het even voordoet of uitlegt dan gaat het eigenlijk prima. Iphone 6 lijkt me prima omdat die net weer iets groter is dan de 5c. Dus gewoon doen.

Verder wat Schmoo zegt: doe er een hoesje om. Ik heb een origineel Apple hoesje erbij gedaan van een soort silicone wat rubberachtig aanvoelt zodat ie niet wegglijdt of uit je handen valt.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    MaciMacKees

Dank allen voor jullie snelle reacties en ook bedankt voor de tip

Bijdrager
    erwinde

En vergeet niet dat iOS veel opties heeft voor mensen met een beperking, mocht dat ooit nodig zijn. Zaken als extra grote letters, hoog contrast en nog veel meer zijn allemaal standaard beschikbaar.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.