12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Alles Flex

iPhone kopen via ebay

ik sta op het punt een iphone voor 300€ te kopen via iemand die een iphone op marktplaats aan heeft geboden en via ebay wil verkopen.
    hij stelt voor de betaling via ebay te laten lopen. iemand hier ervaring mee?

dit is zijn verhaal:

Look:

I didn’t made a ebay account.I will not list the item on ebay. We just deal through ebay protection.
    If we decide to proceed with this transaction, i will have to contact ebay and provide them all the necessary information, so they can start the process right away. I will be needing your full name and address for that. You will receive a notification from ebay shortly after that, together with all the instructions to follow and the invoice as well.
    Regarding the payment, you will be instructed to deposit the money to eBay. They will hold and insure your money until receipt of the item in good condition. That is how their buyer protection policy is working. As far as the seller concerns, i will be glad to know that ebay has the possession of the money during the delivery period. That is my insurance.
    As soon as i will have the confirmation from ebay that the funds have been deposited to their, i will immediately start the shipping process.
    The item will be delivered to your address in no more than 2 working days. You will be given a 10 days inspection period from the day you receive the item at home. If you decide to hold the item, then you will have to authorize ebay to release the funds to me, and the transaction will be completed. If you will not be satisfied with the item, you will be able to send the item back through the same shipping company, and ask ebay to return the funds to you.
    If you wish to proceed with the purchase, please provide me your full name and address so I can initiate the deal through ebay right away.
    I look forward to hearing from you.
    Regards,

Bijdrager
    junjur

nou dit lijkt me niet zo flex.

Het is gewoon een heel domme truc die ze gebruiken. Ik zou er niet in trappen omdat de prijs gewoon veel te laag is, en verder moet je sowieso engelstalige handelaren op marktplaats wantrouwen.

Sowieso moet je oppassen als je hier verder nog op ingaat, dat je echt naar Ebay wordt verwezen en niet naar een Phishing site die zich voordoet als ebay.

Bijdrager
    junjur

owja, als je wilt lachen kun je wel een nepnaam en een snel aangemaakt e-mail adresje geven. Dan kun je nog even kijken wat zij verder allemaal proberen om jou beet te nemen. Sowieso nooit je bankgegevens geven natuurlijk, en credit card is al helemaal uit den boze.

Bijdrager
    Welles

Heel simpel:

Niet Doen!

Elke transactie waarbij een tussenpartij wordt opgevoerd om het geld tijdelijk vast te houden is op z’n minst dubieus. Voor de duidelijkheid dus: Niet Doen!

Geblokkeerd
    Anoniem

Niet doen.

Bijdrager
    Rolf

toevallig een yahoo of hotmail email account ? Dit klinkt zo oplichterig als maar kan.

Bovendien – maar ik kan me vergissen hoor – doet Ebay zelf geen betalings-transacties. Dat loopt via hun dochterbedrijf PayPal. Maar wellicht bedoelt jouw nieuwe Nigeriaanse vriend dat 8)

Bijdrager
    Alles Flex
    ”Rolf”

………wellicht bedoelt jouw nieuwe Nigeriaanse vriend dat 8)

haha, ik zal ‘ns ff kijken wat er gebeurt. don’t worry ik ben echt niet zo stupid om m’n Ccard nummer te geven hoor

Bijdrager
    Rmvis

Dit is inderdaad niet in pluis!

Nu klopt het deels wat hij zegt en dat is dat ebay een tussen partij kan spelen. Maar alleen bij ebay lopende acties.
    Ik zou het als nog niet doen, het gaat toch om 300,- en om veel gedoe te voorkomen.

Gewoon persoonlijk halen is de tip of zeker van je zaak zijn bij opsturen!

Bijdrager
    MacBooky

Dus hij gebruikt ebay maar wil ebay niet gebruiken.. wat een gelul… en dat ebay heet volgens mij paypal en geen ebay…. succes met opgelicht worden :lol:

Moderator
    Pete.Z

Puur gelul dit,Ebay levert absoluut niet dat soort service.

Oplichting,heel simpel.

Als je het toch wil proberen,maak dan 300 euro over naar mij,dan stuur ik je ook geen iPhone,maar heeft er in ieder geval iemand van dit forum lol van je geld. :wink:

Bijdrager
    Alles Flex

hehe, right away

ik heb ’t geheel maar ff doorgestuurd naar ebay en marktplaats, mogen zij het lekker uitzoeken.
    en die 300 eur hou ik lekker in m’n zak

thnx allemaal!

Bijdrager
    blitzblum

Ik heb dit ook gehad. Meteen mailtje gestuurd aan Ebay. Schijnt een spoof mail te zijn! Helaas dus…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.