14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Beccie

iPhone kopen of niet?

Mijn abo loopt bijna af en mijn telefoon een SE W880i is ook nodig aan vervanging toe. Nu zou het natuurlijk een mooie gelegenheid zijn om een iphone te nemen. Maar… ik zit nu bij vodafone en ben daar tevreden over.
    Nu heb ik volgens mij een paar mogelijkheden,

– ik koop een losse iphone en stap daarmee naar vodafone, ik zou dan ook graag mijn telefoonnummer behouden
    – ik stap over op t-mobile houd mijn telefoonnummer en betaal 30 euro iedere maand (dit is met internet in het oneindig toch?)

– ik koop geen iphone blijf bij vodafone, houd mijn nummer en neem een goede iphone kloon

Klopt dit een beetje? En nu, is de iphone het waard? Er zijn nu immers ook andere telefoonaanbieders die allerlei kloons uitbrengen die misschien zelfs meer mogelijkheden hebben. Dus waarom zou ik dan nog wel een iphone kiezen?

Bijdrager
    G-SuS

Ik zou als ik jou was een losse iPhone kopen.
    In bijv. Belgie.
    Dan ga je naar Vodafone, en neem je het iPhone abbo, weet de naam alleen even niet meer.
    Je hebt dan onbeperkt internet op 3.zoveel mb. meer belminuten/sms’jes.
    Alleen je hebt geen visual voicemail.

Maar dat is mijn mening

succes

Bijdrager
    Pieterr
    ”Beccie”

Dus waarom zou ik dan nog wel een iphone kiezen?

Je wilt overtuigd worden? Dan zou ik als ik jou was, gewoon een Nokia 5800 nemen… :?

Bijdrager
    BloomPod

Koop een iPhone in Belgie, dan is de keus helemaal aan jou!

Bijdrager
    Basket Case

De vraag of je een iPhone of een ander toestel zou willen, lijkt me eerst het belangrijkste (dat bepaalt de rest). Daarom zou ik eerst eens zien of je niet de verschillende toestellen waar je tussen twijfelt eens kan bekijken en uitproberen.

Hoewel ik het een geweldig toestel vind en het perfect aansluit bij de manier waarop ik een toestel gebruik, is de iPhone uiteraard niet voor iedereen. Verreweg het sterkste punt in mijn ogen is het gebruiksgemak. De iPhone mist hier en daar een functie en als je net zo’n functie graag wilt hebben dan wordt het lastig. In de manier waarop ik een toestel gebruik, kom ik geen tekortkoming tegen. De functies die het toestel wel biedt, zijn over het algemeen dusdanig goed uitgewerkt en makkelijk en prettig in gebruik dat het ook erg uitnodigt om er daadwerkelijk gebruik van te maken. Veel andere toestellen bieden dezelfde mogelijkheden, maar zijn een stuk minder toegankelelijk wat er vaak in resulteert dat er geen gebruik van wordt gemaakt of, indien wel, met de nodige irritatie.

Apple staat er wel bekend om om functionaliteit op hun manier toegankelijk te maken. Mij ligt hun manier van doen prima, maar het is niet voor iedereen. Als de Apple manier je niet aan staat dan moet je zeker niet aan een Apple product beginnen, want een andere manier dan de Apple manier is vaak niet mogelijk.

Probeer het uit dus. Als je de verschillende toestellen gebruikt hebt, zal je al snel de verschillen inzien en daar je keuze op kunnen baseren.

Als je voor een iPhone gaat, zou ik voor T-Mobile gaan; de aanbieding is gewoon heel erg scherp. Een toestel in Belgie halen biedt veel meer vrijheid, maar het kost ook wel meer geld. Alleen als je meer dan 150 belminuten en/of 150 smsjes verstookt, zou ik voor een sim only abbo bij je huidige aanbieder gaan met een iPhone uit Belgiƫ (alleen het goedkoopste iPhone abbo van T-Mobile is erg scherp geprijsd). Of het bereik van T-Mobile moet niet voldoende zijn in de gebieden waar je het toestel het meest gebruikt. Ook dan zou ik bij Vodaphone blijven.

Bijdrager
    Basket Case
    ”Pieterr”

Je wilt overtuigd worden? Dan zou ik als ik jou was, gewoon een Nokia 5800 nemen… :?

Dat doe je je ergste vijanden toch niet aan? :P Iemand met zo’n toestel komt uren in de dag tekort zo traag is dat ding!

Bijdrager
    Ewout

Ik werk sinds een aantal weken bij het grootste Nokia reparatiecentrum van ScandinaviĆ« en hier lopen op 40 collega’s minimaal 5 met iPhone’s rond en ze zijn geweldig tevreden erover, er wordt ook regelmatig niet over iets anders gel*ld dan hun Apple speeltje. :lol:

Ewout

Bijdrager
    Beccie

Ohja misschien nog een dingetje wat ik erbij moet zetten,

– ik krijg 30 euro aan belminuten niet op, ik heb nu een abo van 22.50 en daar heb ik nog van over. Daarbij vind ik 30 euro in de maand ook best veel.

Moderator
    Poezenbeest

De Belgische route lijkt de meest voor de hand liggende keuze… Maar reken het eens uit…
    Aanschaf apparaat plus twee jaar het maandbedrag en kijk dan eens hoe je uitkomt. De Vodafone-abonnementen zijn goedkoper, maar je zit wel aan een aanschaf van 525 euro voor een 6GB-toestel en 612 voor een 16GB…

In het laatste geval mag je nog eens 25 euro per maand bij je abonnement optellen, terwijl dat bij T-Mobile maar zeven euro is (aanschaf 16 GB is 160 euro), dat betekent dat het abonnement van Vodafone dus in ieder geval 19 euro goedkoper per maand moet zijn en dus rond de 11 euro moet uitkomen. Komt het dat?

De intergratie van de iphone is geweldig, ik ben helemaal om en helemaal overtuigd… Heb overigens geen iPhone-abonnement, maar dat heeft met de bureaucratie van T-Mobile te maken, ik zit wel bij hun…

Bijdrager
    Basket Case
    ”Beccie”

Ohja misschien nog een dingetje wat ik erbij moet zetten,

– ik krijg 30 euro aan belminuten niet op, ik heb nu een abo van 22.50 en daar heb ik nog van over. Daarbij vind ik 30 euro in de maand ook best veel.

Zoals Zerk al zegt, 30 euro in de maand lijkt misschien veel (en dat vind ik ook voor een telefoonabo, voor m’n iPhone zat ik op de helft per maand), maar de iPhone is nu eenmaal een duur toestel waar T-Mobile een gigantische subsidie op levert die in die 30 euro per maand verwerkt is. Als je een iPhone uit BelgiĆ« haalt, moet je een wel erg goedkoop abonnement zien te vinden wil je op dezelfde kosten uitkomen (laat staan goedkoper).

Zoals je het nu voorstelt, zou ik zeker voor het goedkoopste iPhone abonnement van T-Mobile gaan. Als je tenminste een iPhone hebben wilt, maar dat zal je dus eerst eens moeten bekijken.

Bijdrager
    Huibregt

Zerk:

Het Vodafone “supersim” abonnement is voor een iPhone 3G slechts 13,50 per maand! (2 jaar).
    De totaalprijs voor 2 jaar is dan maar een fractie duurder dan het T-mobile abo. Blijft dat je via de ‘Belgische route’ veel meer ineens moet betalen, niet geheel onbeperkt internet (bij Vodafone geldt een FUP) en dat je geen visual voicemail hebt.

Moderator
    Pete.Z

Wat ik zelf een niet onbelangrijk punt blijf vinden,op een belgische iPhone heb je geen garantie in Nederland.
    Mankeert er dus wat aan,moet je terug naar Belgie.

Bijdrager
    Krabbenborg

Ja ik vraag me dat ook af. Omdat je hem wel officieel in een mobistar winkel haalt, wat het dus ene officiele 3g iphone maakt, zou je toch ook naar een apple shop moeten kunnen in nederland of niet? Moet je dan elke keer bellen en naar belgie op en neer gaan?

Moderator
    Pete.Z
    ”Krabbenborg”

Ja ik vraag me dat ook af. Omdat je hem wel officieel in een mobistar winkel haalt, wat het dus ene officiele 3g iphone maakt, zou je toch ook naar een apple shop moeten kunnen in nederland of niet? Moet je dan elke keer bellen en naar belgie op en neer gaan?

Ja,op de iPhone heb je alleen garantie in het land waar je hem hebt gekocht.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.