24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    M.axx

iPhone kopen maar bang voor geen 3G dekking

Hallo OMT’ers,

Na lang overwegen wil ik toch graag voor de iPhone gaan bij T-Mobile, het is gewoon een pracht ding.

Nu mijn vraag; ik lees overal dat er zo’n slechte 3G dekking is. Is dit ook echt zo dramatisch slecht en in wat voor gebieden is dit zo slecht? Wat houd 3G eigenlijk precies in, als ik geen 3G dekking heb kan ik dan ook niet SMS’en en bellen?

Aangezien ik namelijk altijd bereikbaar wil zijn vraag ik dit, ook heb ik geen zin €30 te betalen per maand voor een abonnement waar ik helemaal niets aan heb.

Met vriendelijke groet,
    M.axx

Bijdrager
    Oost

Kijk even op de dekkingskaart van T-Mobile onder het kopje HSDPA

http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage

Bijdrager
    M.axx

Hmmm, ik heb gekeken. Ik heb alleen dekking buiten volgens het kaartje, maar zo’n 50 meter verderop ook dekking binnen.

Ik heb dus alleen dekking buiten, maar betekend dit dat ik binnen ook niet kan bellen en SMS’en?

Bijdrager
    STEVEJ0BS

In de randstad heb je gewoon goede dekking.
    Je hebt alleen wel kans dat je buiten de bebouwde kom geen bereik hebt. Dus in de groenzones.

Zelfs op het strand heb je 3G:)

Bijdrager
    RobinH

En als je geen 3G hebt heb je meestal nog die andere verbinding waarmee je nog kan bellen en sms-en.:wink:

Bijdrager
    Nick89
    ”Cosmopolitan”

In de randstad heb je gewoon goede dekking.
    Je hebt alleen wel kans dat je buiten de bebouwde kom geen bereik hebt. Dus in de groenzones.

Zelfs op het strand heb je 3G:)

De randstad is een ruim begrip…. ik woon zelf tussen steden als Zoetermeer en Rotterdam in…. vrij grote gemeente met meerdere kernen… in de kern waar ik woon geen 3G dekking en in de kern tegen Rotterdam aan is er helemaal geen 3g dekking. Randstad zegt niets…

Heb er zelf mijn iPhone voor ingeleverd, ik betaal niet voor iets wat ik niet kan gebruiken.

Bijdrager
    Pietervanos

Dat ‘zogenaamde’ dekkingskaartje van T-Mobile geeft een totaal vertekend beeld en is verreweg van betrouwbaar…Totaal geen zin om daar naar te kijken!

Bijdrager
    bhaenraets
    ”Pietervanos”

Dat ‘zogenaamde’ dekkingskaartje van T-Mobile geeft een totaal vertekend beeld en is verreweg van betrouwbaar…Totaal geen zin om daar naar te kijken!

O. Nou, dan zou ik ergens anders naar kijken. Of nergens naar, mag ook. We kunnen je niet dwingen.:)

Bijdrager
    M.axx

Oké, bedankt voor jullie informatie. Dan ga ik waarschijnlijk binnen 2 weken een iPhone halen :innocent:

Can’t wait :P

Bijdrager
    Vai Martino Vai
    ”M.axx”

Oké, bedankt voor jullie informatie. Dan ga ik waarschijnlijk binnen 2 weken een iPhone halen :innocent:

Can’t wait :P

een wijs besluit:)

Bijdrager
    M.axx

Laten we het hopen.

Nog even 1 laatste vraag, wat kan je eigenlijk allemaal met die 3G verbinding?

Bijdrager
    RobinH

3G houdt eigenlijk in dat je sneller internet hebt dan op 2G.
    Google!

Bijdrager
    Rolf
    ”M.axx”

Laten we het hopen.

Betekent vooral dat je rekening 3/2 keer zo snel gaat ;-))

have fun

Bijdrager
    RobinH

Maar niet als je een Abbo hebt bij T-Mobile.
    Tenminste ik heb dat nog niet gehad….:wink:

Bijdrager
    M.axx
    ”Rolf”
    ”M.axx”

Laten we het hopen.

Betekent vooral dat je rekening 3/2 keer zo snel gaat ;-))

have fun

Wanneer krijg je dan extra kosten, want bij onbeperkt internet van T-Mobile heb je dat toch niet zo snel?

Bijdrager
    Afroman

-Als je teveel SMS’t
    -Als je teveel belt
    -Als je vanuit het buitenland belt
    -Als je vanuit het buitenland SMS’t
    -Als je vanuit het buitenland op 3G zit.

Bijdrager
    Lacebag

Ik heb gewoon 3G in Den-Haag, Zoetermeer, Rotterdam en tussenliggende *kut* dorpjes.
    Amsterdam ook geen problemen mee.
    Nog nergens echt slechte dekking gehad. sowieso niet van het mobiel signaal en van 3G af en toe is als ik onder de grond zit ofzo.

Bijdrager
    M.axx

Zit eigenlijk nog steeds heel erg te twijfelen over het nemen van een iPhone bij T-Mobile, niet alleen vanwege de 3G-dekking maar ook vanwege de service. Heb namelijk gehoord dat de service van T-Mobile dramatisch slecht is.

Zit nu te twijfelen of ik een iPhone zal kopen bij GSMtrack.nl met een Vodafone abbo, wat denken jullie ervan?

Deze aanbieding bestaat uit het volgende:
    U sluit een Vodafone Basis 22.50 abonnement af voor 24 maanden.
    U betaalt voor het abonnement € 18,00 per maand plus € 9.50 per maand voor de BloX Zorgeloos Internet.
    Totaal betaalt u dus slechts € 27.50 per maand.
    U krijgt van Vodafone iedere maand opnieuw 150 min of 150 sms en onbeperkt gebruik van supersnel 3G Mobiel Internet.
    U krijgt van GSMtrack.nl de Apple iPhone 3G 8GB Black voor maar € 99,00!

De Apple iPhone 3G is een officieel simlockvrij EU geleverd toestel, dus met NL taal en de mogelijkheid om onbeperkt te kunnen updaten via Apple’s iTunes.

URL: http://www.gsmtrack.nl/index.php?page=aanbiedingen&action=informatie&id=1350&doelgroep=1&verlenging=0

Alvast bedankt,
    M.axx

Moderator
    Pete.Z

Als dat een echt sim-lock vrij toestel is,en het internet gebruik bij dat abonnement is onbeperkt,lijkt het me niet zo’n fout aanbod.

Bijdrager
    Paulzooi

Max,

Ik zat met precies hetzelfde. Ik heb gekozen voor Vodafone.
    Neem een iPhone bij 2call.nl. Gister bestelt vandaag in huis. Vandaag even naar Vodafone winkel gegaan, alle gegevens laten controleren. Hup 3G overal bereik, hup tering snel internet!:)

En hup, je bent ook nog eens 100 euro goedkoper uit over 2 jaar dan bij T-mobile;)

Echt een aanrader.. Moet Angelo er ook voor bedanken voor de gouden tip. Je kan kiezen tussen een 8GB en een 16GB. Toestel komt uit Tjechie of Belgie. Officieel Simlock vrij. Super service, kan er niets anders van maken. Echt geweldig!!

Klinkt beetje als propaganda dit.:P

Edit:

Moet er wel even aan toevoegen dat je iets minder krijgt. 275 OF 275 smsjes. Maar ik heb er voor 2 euro sms verdubbeling bij. Gezien ik 100 min per maand bel en ongeveer 300 sms. Komt het bij mij super uit. Verder heb ik onbeperkt internet erbij (wat natuurlijk niet 100% onbeperkt is).

Maargoed, je krijgt er wel wat voor terug.

Bijdrager
    M.axx
    ”Paulzooi”

Max,

Ik zat met precies hetzelfde. Ik heb gekozen voor Vodafone.
    Neem een iPhone bij 2call.nl. Gister bestelt vandaag in huis. Vandaag even naar Vodafone winkel gegaan, alle gegevens laten controleren. Hup 3G overal bereik, hup tering snel internet!:)

En hup, je bent ook nog eens 100 euro goedkoper uit over 2 jaar dan bij T-mobile;)

Echt een aanrader.. Moet Angelo er ook voor bedanken voor de gouden tip. Je kan kiezen tussen een 8GB en een 16GB. Toestel komt uit Tjechie of Belgie. Officieel Simlock vrij. Super service, kan er niets anders van maken. Echt geweldig!!

Klinkt beetje als propaganda dit.:P

Edit:

Moet er wel even aan toevoegen dat je iets minder krijgt. 275 OF 275 smsjes. Maar ik heb er voor 2 euro sms verdubbeling bij. Gezien ik 100 min per maand bel en ongeveer 300 sms. Komt het bij mij super uit. Verder heb ik onbeperkt internet erbij (wat natuurlijk niet 100% onbeperkt is).

Maargoed, je krijgt er wel wat voor terug.

Klinkt erg goed, bedankt voor de tip! Denk dat ik er vanmiddag een ga bestellen :D

Bijdrager
    bhaenraets

Let wel: geen visual voicemail. Door veel mensen gebagatelliseerd, in de praktijk retehandig.

Bijdrager
    RobinH

Ja inderdaad, Visual Voicemail is inderdaad heel handig!:D

Moderator
    Poezenbeest

Over problemen met dekking zijn er al genoeg topics, graag verder in een eerder geopend topic.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.