30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    ecnerual

iPhone kopen in Nederland of België? > Hier een vergelijking

Gezien voornamelijk de Nederlandse en Belgische nationaliteiten op dit forum voorkomen en de iPhone a.s. vrijdag in beide landen zal verschijnen, heb ik even een overzicht gemaakt, zodat een ieder nog eens goed kan nadenken over de vraag de iPhone in Nederland of België te kopen. Oranje staat voor Nederland en rood staat voor België.

Bijdrager
    Maarten ter Horst

Nou ik weet het wel, als ik dat zo zie… Visual Voicemail is in NL trouwens ook nog niet direct beschikbaar, maar “komt er snel aan”, net als in België.

Bijdrager
    ecnerual

Oh, echt waar? Dat wist ik niet, excuses… (Overigens denk ik wel dat het in Nederland eerder zal verschijnen dan in België, de CEO deed er nogal makkelijk over toen hij weken/maanden zei.)

Bijdrager
    Selected
    ”Maarten

Nou ik weet het wel, als ik dat zo zie… Visual Voicemail is in NL trouwens ook nog niet direct beschikbaar, maar “komt er snel aan”, net als in België.

Dat is niet waar….Visual Voicemail is in Nl direct beschickbaar ( vanaf vrijdag )

Bijdrager
    Maarten ter Horst
    ”Selected”

Dat is niet waar….Visual Voicemail is in Nl direct beschickbaar ( vanaf vrijdag )

Hier vind je het cursusboek dat iPhoneverkopers moeten kennen (vandaag uitgelekt) en daarin kun je lezen dat Visual Voicemail nog niet meteen beschikbaar is.

Inactief
    Anoniem
    ”ecnerual”

heb ik even een overzicht gemaakt, zodat een ieder nog eens goed kan nadenken over de vraag de iPhone in Nederland of België te kopen.

Je bent de optie “toestel, maar géén abonnement” voor België vergeten. Dus 525 euro neertellen voor een simlock-vrij toestel, en vervolgens zelf je provider (in België / Nederland) kiezen.

Bijdrager
    ecnerual

Klopt, ik heb alleen gekeken naar de gegeven abonnementen in combinatie met de iPhone. Ik vraag me trouwens af of de iPhone in België ook in de Online Apple Store te koop is en ook daadwerkelijk verkrijgbaar?

Bijdrager
    Potus.nl
    ”ecnerual”

Oh, echt waar? Dat wist ik niet, excuses… (Overigens denk ik wel dat het in Nederland eerder zal verschijnen dan in België, de CEO deed er nogal makkelijk over toen hij weken/maanden zei.)

Ik denk dat dat ‘nogal makkelijk doen’ meer met NL blaaskakerij van doen heeft dan met wat anders;) Al sluit ik niet uit dat het in NL er toch eerder is.

Bijdrager
    Skonning

Je bent vergeten dat er bij T-Mobile nog eenmalig 52,50 (of 25,- met de actie) aansluitkosten bij komt.

Bijdrager
    Xcode
    ”Zakske”
    ”ecnerual”

heb ik even een overzicht gemaakt, zodat een ieder nog eens goed kan nadenken over de vraag de iPhone in Nederland of België te kopen.

Je bent de optie “toestel, maar géén abonnement” voor België vergeten. Dus 525 euro neertellen voor een simlock-vrij toestel, en vervolgens zelf je provider (in België / Nederland) kiezen.

Dat is een zeer belangrijke optie, inderdaad…:) Hoera voor België.

Bijdrager
    dspiers

ik zat verschillende data abonnementen te vergelijken in Nederland.

De T-Mobile deal is nog zo gek nog niet, vooral de snelheid.

Als je een iPhone in Belgie zou kopen is Vodafone de beste deal voor data.
    Enige wat je dan mist is visual voice mail.

KPN: Surf en Mail, 128/64 kbps, vast bedrag, € 9,95 (fair use policy).

Vodafone: Internet BloX, 3600/364 kbps, vast bedrag, € 9,95

T-Mobile (normaal). Pocket Internet Totaal Plus, 364/32, € 19,50 (na 250 MB neemt snelheid af)

T-Mobile (iPhone), 2048/364, unlimited, (inbegrepen in totaal iphone paket vanaf €29,95)

Moderator
    Pete.Z

Mooi overzicht,dank je voor de genomen moeite!

Dus toch een iPhone met abonnement,en na een jaar die sim0lock eraf laten halen,ik neem althans aan dat dat ook op een iPhone min of meer verplicht is voor de provider.

Bijdrager
    Potus.nl

Kleine aanvulling op fraai schema: Telfort, vlgs mij zelfde condities en snelheid als moederbedrijf KPN (Traaag dus)..

Bijdrager
    ecnerual
    ”Potus(.nl)”

Ik denk dat dat ‘nogal makkelijk doen’ meer met NL blaaskakerij van doen heeft dan met wat anders;) Al sluit ik niet uit dat het in NL er toch eerder is.

Tsja, dat zou kunnen. Maar ik verwacht Visual Voicemail toch eerder in Nederland, onder andere omdat de onderhandelingen in Nederland eerder klaar waren dan in België, zo lijkt het.

”Skonning”

Je bent vergeten dat er bij T-Mobile nog eenmalig 52,50 (of 25,- met de actie) aansluitkosten bij komt.

Klopt, maar dat wilde ik er niet bij doen, omdat ik niet wist of er bij Mobistar ook sprake zal zijn van aansluitkosten. Door die onwetendheid kan ik op dat vlak dus ook geen vergelijking maken, dus heb ik dat maar even weggelaten.

”Potus(.nl)”

Kleine aanvulling op fraai schema: Telfort, vlgs mij zelfde condities en snelheid als moederbedrijf KPN (Traaag dus)..

Telfort?? Bedoel je T-Mobile? 3G is in ieder geval sneller dan Edge, dus zo heel erg traag kan het bijna niet zijn.

Bijdrager
    Maarten ter Horst
    ”ecnerual”
    ”Potus(.nl)”

Telfort?? Bedoel je T-Mobile? 3G is in ieder geval sneller dan Edge, dus zo heel erg traag kan het bijna niet zijn.

Wat er stond kan best kloppen, hoor. http://shop.telfort.nl/mobiel-internet/

Bijdrager
    Potus.nl

jups, bedoelde gewoon Telfort. Dat databundeltje zit nu in m’n 1st gen iPhone.

Bijdrager
    typonerd

Weet je wat het ergste is? Nederlanders kunnen wel in België kopen, maar Belgen niet in Nederland :cry:

Bijdrager
    ecnerual
    ”Potus(.nl)”

jups, bedoelde gewoon Telfort. Dat databundeltje zit nu in m’n 1st gen iPhone.

Oh, bedoel je het zo.;) Als ik dan alle mogelijke abonnementen zou toevoegen als aanvulling, zou het schema een beetje heel erg onoverzichtelijk worden, vrees ik. Bovendien heb ik alleen de abonnementen in het overzicht opgenomen die zelf door de providers zijn gemaakt voor de iPhone.

Bijdrager
    dspiers

Nog even wezen rekenen:

Als je een 16GB iPhone koopt in Belgie betaal je €615. Dus dat is €25.63 per maand over twee jaar (ex rente).
    Zeg dat je dan een data abo koopt bij vodafone (beste prijs/snelheid) plus een goedkoop telefoon abo (meer dan 150 mins) dan ben je zeg maar nog eens € 20 kwijt. Dus totaal zeg maar ongeveer €45 per maand.

Maar als je al een verlopen abo hebt kan je elk moment uitstappen, want he hebt een unlocked iPhone. Geen gezeur, niets.

Dan de T-Mobile route: Als he het goedkope abo neemt kost het toestel bijna €185 (inclu € 25 connectie kosten). Dus € 6,65 per maand voor het toestel. Plus €29.95 is een totaal van €36.61 per maans.

Maar, je zit er aan vast. Als je naar het buitenland verhuiste, of lange vakantie hebt, blijf je betalen. Andere voordelen: WiFi hotspots in Holland van T-Mobile (en KPN behalve Schiphol) en Visual Voice Mail.

Ik las ergens dat een SIM unlock € 120 kost na drie maanden en is dan aflopend. Maar ook met de SIM unlock, blijf je betalen voor je contract voor twee jaar.

TMobile is nog zo gek nog niet. Ook al had ik voor een 1 jarig contract gehoopt.

En wat gebeurt er ALS KPN ook met de iPhone komt in drie maanden? Nadat ik naar een data abo’s heb gekeken (langzaam!) heb ik geen hoge hoop. Ik zie ze niet veel goedkoper worden, maar mischien dat ze dan 1 jarige abo’s bieden. Tegen die tijd zal T-Mobole dat ook doen.

Inactief
    Anoniem
    ”typonerd”

Nederlanders kunnen wel in België kopen, maar Belgen niet in Nederland :cry:

Wat wil je met een Nederlands abonnement in België? Enig idee hoeveel je dan per maand kwijt zou zijn om een beetje te surfen? :sealed:

Bijdrager
    jeroentje

hou er ook rekening mee als T-Mobile zo stom is om tussen nu en 2 jaar zijn zijn voorwaardes veranderd je onder je abbo uit kan komen 8)

Bijdrager
    i-love-apple

Dus ik kan nu zonder problemen de iPhone simplockvrij aanschaffen in Belgie en vervolgens mijn wel gewaardeerde Vodafone simkaart erin stoppen en bellen/internetten?! Dat zou fantastisch zijn!

Bijdrager
    Gijs Raggers
    ”i-love-apple”

Dus ik kan nu zonder problemen de iPhone simplockvrij aanschaffen in Belgie en vervolgens mijn wel gewaardeerde Vodafone simkaart erin stoppen en bellen/internetten?! Dat zou fantastisch zijn!

Waarom vergeet iedereen de snelheid 2048 vs. 384 oid…

Bijdrager
    Maarten ter Horst
    ”jeroentje”

hou er ook rekening mee als T-Mobile zo stom is om tussen nu en 2 jaar zijn zijn voorwaardes veranderd je onder je abbo uit kan komen 8)

Als ze dat doen, verschijnt dat meteen in grote letters op de voorpagina van OMT.;)

Bijdrager
    i-love-apple
    ”gijsraggers”
    ”i-love-apple”

Die vergeet ik niet. Ik vind de snelheid van Vodafone prima. En de snelhied van T-Mobile moet je ook niet helemaal serieus nemen omdat je lang niet overal 3G hebt. Meestal alleen buitenshuis/snelweg!

Bijdrager
    Maarten ter Horst
    ”i-love-apple”
    ”gijsraggers”
    ”i-love-apple”

Die vergeet ik niet. Ik vind de snelheid van Vodafone prima. En de snelhied van T-Mobile moet je ook niet helemaal serieus nemen omdat je lang niet overal 3G hebt. Meestal alleen buitenshuis/snelweg!

Vodafone biedt als enige zelfs een betere snelheid dan T-Mobile: 3.6Mbps onbeperkt voor €9,95.

Bijdrager
    i-love-apple
    ”Maarten
    ”i-love-apple”
    ”gijsraggers”
    ”i-love-apple”

Vodafone biedt als enige zelfs een betere snelheid dan T-Mobile: 3.6Mbps onbeperkt voor €9,95.

Inderdaad! Zie het ook net. Zit even uit te rekenen wat het beste is om te doen, maar de aanbieding van T-Mobile is zo gek nog niet. Als ik m in Belgie aanschaf en een sim-only en internetblox van Vodafone neem, ben ik in die twee jaar nog 200 euro meer kwijt dan bij T-Mobile. Ik heb mijn keus dus al gemaakt.

Bijdrager
    Potus.nl

Het wordt zo een mantra, maar ik zet stug door:
    financieel is er maar 1 deal die kan concurreren met T-mobile NL.
    Dat is een iPhone uit Zwitserland (323,- 8gb en 384,- 16gb). Maar daarvan is niet helemaal duidelijk of er nog adders onder het gras zitten…

Bijdrager
    stijnbokhove

@Potus:
    Ik las ergens dat alleen mensen die in Zwitserland wonen daar een iPhone kunnen kopen, omdat er gecheckt zou worden op identiteitsbewijs…

Ik heb me inmiddels ingeschreven op de wachtlijst bij een winkel in Belgie. Deze gaven me aan dat de eerste levering niet groot zal zijn, maar er grotere leveringen plaatsvinden vanaf eind juli.

Groet,
    Stijn

Bijdrager
    basiel

mensen even vermelden dat in belgie er enkel vernoemd is dat de iPhone gebruikt kan worden op alle 3 de Belgische operatoren. Nu is de vraag of het dan volledig simlock vrij is of enkel voor alle Belgische operatoren. Ik wil dus gewoon zeggen loop niet te snel van stapel.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.