12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

iPhone kompas

Ik ben van plan een applicatie te maken waarbij het nodig is dat de iPhone (zeer) nauwkeurig kan bepalen waar het noorden, zuiden enz is. Ik weet dat het in principe mogelijk is om dat te zien op de iPhone. Maar hoe gebeurt dat? Met gps?
    Wordt je richting bepaald als je beweegt en wordt er een lijn getrokken tussen verschillende gps punten en zo de richting bepaald?

oftewel: werkt het niet als je stil staat?

Weet iemand misschien hier wat meer over??

Als de iPhone namelijk in stilstaande positie niet (zeer) nauwkeurig het noorden kan bepalen hoef ik niet eens aan mijn applicatie te beginnen……

Bedankt voor de info!!!

Bijdrager
    Toinef

er bestaat er al wel een en dat is een klokje daar moet je vinger in het midden op zetten en dan kan je zien wat noord oost zuid west is, wel een beetje primitief maar ja

Bijdrager
    Vin

ja maar ik ga niet echt een kompas maken hoor!

Ik heb alleen een kompas nodig voor andere gegevens in mijn app.

maar hoe werkt dat dan? Is het nauwkeurig?
    Zit er een soort van digitaal kompas in ofzo? of is het gps werk?

Bijdrager
    SanderNL

GPS is niet in staat om stilstaand het noorden te bepalen. GPS’n doen dat op de manier zoals je zelf al beschrijft. Alleen een electronisch kompas (of een gyrotol, heel primitief) kan dit. De iPhone heeft bij mijn weten geen electronisch kompas aan boord.

Moderator
    Pete.Z

Kijk eens naar de GPS compass apps die al beschikbaar zijn,dan krijg je een aardig idee van de werking.
    Als je beweegt geven ze (globaal) de richting aan waarin je je beweegt,meer niet,en echt nauwkeurig is het ook niet.

Bijdrager
    Vin

dat is wel balen zeg….

Ik heb al zo’n GPS route app maar de kompas functie daarop stelt ook echt niets voor.
    had gehoopt dat er misschien zo’n gyrotol geval op zou zitten…

Bijdrager
    stuurt

toch zou ik denken dat de iphone het ook bij stilstand zou moeten kunnen, ik weet niet hoe, maar baseer me op mijn oude nokia telefoon. Dat was zo’n schokbestendig survival geval, ben het typenummer even kwijt. Deze had ook een compas wat er standaard op zat. Hij werkte ook als je stilstond. het enige wat je moest doen als de telefoon helemaal uit geweest was, was hem even opnieuw calibreren. Dit deed je door hem op een tafel of andere vlakke ondergrond te leggen en dan heel rustig rond te draaien met een vinger.
    Heb echt geen flauw idee hoe het werkt, maar het werkte zeker!

Op die telefoon zat trouwens geen gps. gewoon gsm met traag internet (gprs)

Groeten,
    Steven

Bijdrager
    bartje

Nokia had toch zo’n mobieltje met een digitale kompas. Hoe werkte dat? Had die wel een mechanisme erin?

Bijdrager
    Vin

ja dat vraag ik me dus ook af. het zou mooi zijn als zoiets stilstaand ook werkt én als je iPhone misschien niet helemaal horizontaal is. Sterker nog, ik wil het juist dat het ook schuin kan!

Moderator
    Pete.Z

Volgens alle apps die ik (tot nu toe) heb gezien met een kompas functie,werkt het uitsluitend als je je voortbeweegt,en geeft het kompas de richting aan waarin je je beweegt,en verder niks.
    Een echte kompas functie,dus naar het noorden wijzen,kan gewoon niet op de iPhone.

Bijdrager
    Vin

nee denk ik ook niet.

dan houdt t dus op!:(

Bijdrager
    ottovds

bij garmin GPS’en moet je ferm extra betalen voor een extra digitaal compas. Bij andere GPS’en kan hij enkel de richting bepalen als je in beweging bent. Ik denk da het voor de iphone ook zo zal zijn. je zal waarschijnlijk enkel een compas kunnen gebruiken als je iPhone in beweging is.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.