8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    DekayONE

iPhone & klimmen

Hoi allemaal,

Misschien een beetje een vreemde vraag, maar ik denk eraan om een nieuwe iPhone aan te schaffen en heb een vraag over de kwaliteit van de vingerafdrukscanner. Ik klim regelmatig en ga wel eens zo lang door, tot de vellen letterlijk aan mijn vingertoppen hangen. Heeft de scanner daar moeite mee?

Zijn er OMT-ers die hier toevallig ervaring mee hebben?

Bijdrager
    Targaryen

Geen ervaring met klimmen, wél met de onbetrouwbaarheid van die scanner. Wanneer ik uit de douche stap of een bad en ik heb me afgedroogd, dan herkent mijn scanner mijn duim niet altijd. Mijn duim is dan nog de stabielste. Ik merk dat ik elke week mijn linkerhand opnieuw moet instellen omdat m’n telefoon mijn andere hand niet herkent. Ofwel is dat een bug, ofwel is dat gewoon geen goed uitgewerkte scanner, dat kan ook.

Bijdrager
    Pietje13

Misschien overbodige info: je weet dat de vingerscanner niet verplicht is om te gebruiken? Je kunt altijd een handmatige code invoeren.

Wat Targaryen zegt klopt: ook ik heb problemen als mijn handen nat zijn (of geweest) of nadat je chips hebt gegeten. In mijn ogen is dat logisch en onoverkomelijk, je huid wordt immers anders van vocht of vet. Even goed je handen schoon- en droogmaken, de home button cleanen en het werkt weer.

Koop die iPhone gewoon lekker, als je mazzel hebt werkt je vingerafdruk altijd en zo niet: je merkt het meteen en vult gewoon je toegangscode in.

Bijdrager
    DekayONE

Ok, bedankt voor de reacties. Hier kan ik wel wat mee:)

Bijdrager
    DekayONE

Dus als ik het goed begrijp valt de iPhone terug op een toegangscode wanneer je vingerafdruk niet werkt? Of moet je van tevoren kiezen welke variant je graag zou willen gebruiken?

Moderator
    Pete.Z

Je kan beide naast elkaar gebruiken.
    Kwaliteit van de scanner vindt ik top, ik heb bijna nooit problemen, alleen bij erg natte handen gaat het mis.

Bijdrager
    Targaryen
    DekayONE op 27 januari 2015

Dus als ik het goed begrijp valt de iPhone terug op een toegangscode wanneer je vingerafdruk niet werkt? Of moet je van tevoren kiezen welke variant je graag zou willen gebruiken?

Je toegangscode van vier cijfers kun je gebruiken in plaats van je sensor. Bij een herstart van de telefoon ben je verplicht eerst de code te gebruiken omdat de vingerafdruksensor pas werkt wanneer je bent ingelogd.

Bijdrager
    GoeieDag

Het is (ook) nog steeds ‘slide to unlock’; wat dat betreft is er niks veranderd.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.