14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Joske3

iPhone kan geen verbinding maken via wifi

Ik heb een nieuwe iPhone 3G gekocht en pak het ding uit en steek mijn sim er in en alles werkt perfect
    Nu wil ik hem via wifi laten werken maar hij kan hier geen verbinding mee maken.
    We zitten thuis met een beveiligd netwerk en als ik het pw invoer geeft hij altijd: ‘Geen verbinding mogleijk met het netwerk linksys’.
    Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen om het te verhelpen?
    Alvast bedankt!!

Greetzz

Yanick

Bijdrager
    Fierry

Heb je de goede encryptie gekozen ? (WEP/WPA/WPA2)

Weet je zeker dat je het password goed hebt ingevoerd?

Bijdrager
    Joske3

ja we hebben WEP en het pw is ook correct

Inactief
    Anoniem

Afgelopen weekend hier hetzelfde probleem gehad. Router van Linksys met WPA2… tig keer het juiste wachtwoord ingevoerd, volgens de iPhone was het onjuist. Geen oplossing gevonden, gewoon de beveiliging er (tijdelijk) afgehaald.:?

Bijdrager
    uhuburu

Heb je zo’n modem waarop je eerst een knopje moet indrukken voordat je (gedurende korte tijd) een nieuwe client kunt aansluiten?

Bijdrager
    macpro

Gebruik je beveiliging op basis van MAC adres? Dan moet je eerst het MAC adres van de iPhone toevoegen aan de lijst van apparaten die het draadloze netwerk mogen gebruiken.

Bijdrager
    ATT

Bijzonder, ik heb het de laatste tijd ook regelmatig met mijn aiport express.
    Na een restart van mijn iPhone pakt hij hem vaak wel. Dit heb ik overigens pas sinds de laatste update.

Bijdrager
    boerke

Naar mijn ervaring heeft de Iphone nogal problemen met WEP-codering.
    Thuis heb ik een mini-tje staan dat ook functioneert als draadloos station voor de diverse nintendo-spulletjes.
    WEP codering natuurlijk, omdat je met de interne airport-card niet WPA kan instellen. (als basisstation dan)

functioneert al een jaar prima.
    Koop ik een iphone…
    Kom thuis.
    Wifi / wachtwoord – werkte als een tierelier.
    Maar na een week was het afgelopen.
    Soms wel, soms niet.
    Soms wel een connect tekentje bij de wifi-lijst, maar geen wifi golfjes boven in mijn display.
    Herstarten/opnieuw installeren – mooi niet dus.
    En loop je op straat, geen probleem om andere niet beveiligde netwerken te gebruiken!

Even rondgegoogled, en vond hier wel meer over.

Dus uiteindelijk in de grote stoffige nietmeergebruikte onderdelenbak gedoken, en vond daar
    (ik wist het wel) een airport express.
    In stopkontact gestopt. WPA codering aangezet.
    Et voila. nooit meer een probleem met de iphone gehad.

En dat andere netwerk? tja, soms wel, soms niet.

Bijdrager
    Joske3

We werken thuis met WEP zonder MAC adress en als ik het ww ingeef, geeft hij altijd: geen verbinding mogelijk met netwerk linksys
    Ben ik vorige week in Berlijn geweest, in de Starbucks, was er onbeveiligd draadloos internet, kon ik ook niet op…
    ik denk dat het dan toch aan mijn iPhone ligt:s

Bijdrager
    queenfan

herstel de netwerkinstellingen eens.

instellingen -> algemeen -> stel opnieuw in -> herstel netwerkinstellingen

ik heb dit ook gehad en dit heeft bij mij gewerkt.

Bijdrager
    TandMac

Mijn iPhone 3g ziet het netwerk wel, ik kan het (wpa2 – persoonlijk) wachtwoord intikken (6 letters zoals via de laptop)) maar ik kan niet enteren op de iPhone..

What’s up..

Moderator
    Poezenbeest

Enteren doe je op schepen…

Is er geen knop OK dan? De return werkt inderdaad niet…

Bijdrager
    TandMac

’t is maar hoe je het wil noemen..
    of wil begrijpen..
    het ‘bewuste’ knopje blijft grijs ipv blauw

Bijdrager
    Yada

Ik heb ook wat raars, ik kan wel verbinding maken maar die wordt niet onthouden. Als ik ‘m dus weer uit standby haal maakt ie niet opnieuw verbinding…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.