-
Q:
iPhone kan geen verbinding maken via wifi
Ik heb een nieuwe iPhone 3G gekocht en pak het ding uit en steek mijn sim er in en alles werkt perfect
Nu wil ik hem via wifi laten werken maar hij kan hier geen verbinding mee maken.
We zitten thuis met een beveiligd netwerk en als ik het pw invoer geeft hij altijd: ‘Geen verbinding mogleijk met het netwerk linksys’.
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen om het te verhelpen?
Alvast bedankt!!Greetzz
Yanick
InactiefAnoniem20 oktober 2008 om 18:50Afgelopen weekend hier hetzelfde probleem gehad. Router van Linksys met WPA2… tig keer het juiste wachtwoord ingevoerd, volgens de iPhone was het onjuist. Geen oplossing gevonden, gewoon de beveiliging er (tijdelijk) afgehaald.
Naar mijn ervaring heeft de Iphone nogal problemen met WEP-codering.
Thuis heb ik een mini-tje staan dat ook functioneert als draadloos station voor de diverse nintendo-spulletjes.
WEP codering natuurlijk, omdat je met de interne airport-card niet WPA kan instellen. (als basisstation dan)functioneert al een jaar prima.
Koop ik een iphone…
Kom thuis.
Wifi / wachtwoord – werkte als een tierelier.
Maar na een week was het afgelopen.
Soms wel, soms niet.
Soms wel een connect tekentje bij de wifi-lijst, maar geen wifi golfjes boven in mijn display.
Herstarten/opnieuw installeren – mooi niet dus.
En loop je op straat, geen probleem om andere niet beveiligde netwerken te gebruiken!Even rondgegoogled, en vond hier wel meer over.
Dus uiteindelijk in de grote stoffige nietmeergebruikte onderdelenbak gedoken, en vond daar
(ik wist het wel) een airport express.
In stopkontact gestopt. WPA codering aangezet.
Et voila. nooit meer een probleem met de iphone gehad.En dat andere netwerk? tja, soms wel, soms niet.
We werken thuis met WEP zonder MAC adress en als ik het ww ingeef, geeft hij altijd: geen verbinding mogelijk met netwerk linksys
Ben ik vorige week in Berlijn geweest, in de Starbucks, was er onbeveiligd draadloos internet, kon ik ook niet op…
ik denk dat het dan toch aan mijn iPhone ligt:s
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.