30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    lovelace

iPhone jailbreaken reparatie

Hallo:)

In de toekomst wou ik wellicht mijn iPhone 3G jailbreaken, maar hoe zit het dan met garantie?

Ik neem aan dat de garantie er dan af is.
    Maar hoe laat ik mijn iPhone 3G dat repareren?

Groejtes LoveLace- Leon Hanewacker

Bijdrager
    Nielsvr

Gewoon je iPhone herstellen voordat je hem laat repareren…

Bijdrager
    lovelace

en als dat niet lukt?

Bijdrager
    me.com

Dat lukt altijd. Je kan wanneer je wilt je iPhone herstellen.

Bijdrager
    Hostyle

Tenzij die natuurlijk zover kaduuk is, dat ook dat niet meer lukt:wink: Mocht de reparatie-service er dan nog wel bij komen, maar de iPhone is jailbroken… ik denk niet dat het dan nog een garantie geval is.

Bijdrager
    lovelace

Bedankt iedereen:) Ik denk dat ik mijn iPhone 3G binenkort ga jailbreaken:)

Bijdrager
    DouweM

Door je iPhone te jailbreaken blijft je garantie gewoon behouden. Jij hebt de device gekocht, en mag dus met het OS doen wat je wilt.

Bijdrager
    lovelace

OKe:),

Ik had nog een vraag, kun je je iPhone contacten e.d. backuppen? of moet ik die handmatig allemaal opschrijven/typen?

Bijdrager
    me.com

Dat kan met het programma PhoneView. Nog makkelijker is de service van Apple: MobileMe.

Bijdrager
    lovelace

Oke bedankt:)

Ik zal eens even kijken.

EDIT:
    uhm, ik zie net dat het een Mac app is.
    Jammergenoeg heb ik het geld niet voor een Mac computer, is er ook een manier voor Windows :cry:

EDIT2:
    In de FAQ van PhoneView dat er ook een soort gelijke windows versie is: http://www.wideanglesoftware.com/touchcopy/
    Eventjes uitproberen:)

EDIT3:
    Damn, het kost 39 Euro, en kan niks met de trial…
    Iemand nog andere ideeën?

Bijdrager
    Sanjeev
    ”DouweM”

Door je iPhone te jailbreaken blijft je garantie gewoon behouden. Jij hebt de device gekocht, en mag dus met het OS doen wat je wilt.

Nou dat denk ik niet hoor, door het aanpassen van het OS kun je misschien het toestel slopen.
    Als je het niet aanpast is er ook niks aan de hand.

http://macosx.nl/?p=showarticle&art_id=3993
    +
    http://www.iphoneclub.nl/forum/f47/archief/f48/archief-iphoneclub/18111-pas-op-jailbreak-garantie-vervalt-bent-iphone-kwijt.html

Bijdrager
    iJust

Hier in Engeland word je bij de Genius Bar in elk geval geweigerd met een jailbroken iPhone.

Verder: Wat als Apple ooit een manier vindt om een permanente indicatie achter te laten van een jailbreak? Zodat ze het -zelfs als ie hersteld is- nog steeds zien dat ie ooit een jailbreak gehad heeft. (het zou ze een hoop geld besparen aan reparaties)

De jailbreak van de 3GS was er iets te snel en makkelijk naar mijn idee…

EDIT: voordat iedereen hier commentaar op gaat geven: er staat duidelijk “wat als”. Zuiver hypothetisch op dit ogenblik dus.

Bijdrager
    Josh_b

Ik denk niet dat het zover komt, want het is immer in Nederland niet illegaal om zoiets te doen.

Bijdrager
    iJust

Klopt, het is niet illegaal in Nederland. Neemt niet weg dat Apple dan wel het recht heeft je de garantie te ontzeggen.
    Zoals Sanjeev al zei:

”Sanjeev”

door het aanpassen van het OS kun je misschien het toestel slopen.

Het is in principe hetzelfde als waterschade. Daar heeft Apple nu ook indicators voor, en je krijgt geen garantie als die roze zijn.

Bijdrager
    DouweM

Er is een verschil tussen het aanpassen van het OS en het slopen van het toestel, al dan niet door het aanpassen van het OS. Je mag op de iPhone het OS aanpassen zoveel je wilt, als je maar niks aan het toestel kapotmaakt/aanpast. Natuurlijk wordt bij Geniusbars een aangepast (=gejailbreakt) OS afgewezen, omdat zij niet kunnen helpen met een OS dat niet officieel is. Dat zegt echter niks over de garantie, die gaat alleen over het apparaat. Het handige is dat je altijd je iPhone weer kunt herstellen naar een origineel OS, zodat er niks meer van te zien is dat je iPhone ooit gejailbreakt is.

Bijdrager
    iJust

In mei heb ik m’n iPhone bij de Genius Bar laten vervangen ivm haarscheurtjes. Puur hardwareprobleem, niks met het OS te maken.

Toch was het eerste wat ze nakeken (na de vochtindicators) het OS. Toen dat netjes origineel bleek gingen ze meteen een vervangtoestel halen.

Er waren ook verhalen op iPhoneclub over developers met de 3.0 beta die niet aan de Genius Bar geholpen werden, ook met pure hardware problemen.

Bijdrager
    lovelace

Als laatste vraag, ik heb ook apps gekocht, maar na de jailbreak zijn die apps er uiteraard af.

Maar kan ik de apps er daarna weer opzetten ZONDER te hoeven betalen?

Bijdrager
    iJust

Al je gekochte apps staan toch in iTunes?

Bijdrager
    lovelace

Ik zie het niet bij purchased staan..

Ik heb ze allemaal gekocht via mijn iPhone 3G

Bijdrager
    iJust

Sluit je iPhone even aan, rechtsklikken erop in je linker zijbalk in iTunes en ‘aankopen overzetten’

Zorg ook dat in je iTunes-voorkeuren ‘Applications’ is aangevinkt, dan staan je apps in je linkerkolom onder die categorie.

http://iuseapple.com/blog/wp-content/uploads/itunes8-pref-general.jpg

Bijdrager
    lovelace

Bedankt:) Echter zie ik nu bij ‘purchased’ alleen maar 1 liedje staan, die er al instond. Heb ook Applications aangevinkt.

Heb het een aantal keer op ‘transfer purchased” gedrukt en gaat verdacht snel voorbij, ik zie 1x ‘copying Wimbeldon’ staan en daarna direct voorbij.(Wimbeldon is overigens een gratis app)

Bijdrager
    iJust

Neenee, purchased is een playlist. Daar staat enkel muziek en video in.

Ik bedoel iets verder omhoog.

http://www.innerfence.com/images/howto/install-iphone-application-ad-hoc-distribution/winxp-itunes-library-applications.01.png

(sorry dat ik telkens link naar de screenshots, maar die zijn dus niet van mezelf)

Bijdrager
    iJust

Om ook je vraag van de vorige pagina te beantwoorden: je kunt je hele iPhone backuppen door dus ook met je rechtermuisknop in iTunes op je iPhone te klikken, en te kiezen voor Back Up. Op dezelfde manier zet je de backup later weer terug.

Geen geklooi met Phoneview dus.

Bijdrager
    tinus_omt

Ja, maar dat is dus niet de hele iPhone, het gaat eigenlijk alleen maar om alle instellingen en data. Dus je telefoonnummers zitten er wel in, en de wifi netwerken waarvoor je je aangemeld hebt, en ook de instellingen van de applicaties die je hebt geinstalleerd, maar niet de applicaties zelf en ook niet je muziek en films.

Bijdrager
    iJust

Nee, maar die zitten toch hoe dan ook al in je iTunes;)

Wanneer je die backup terugzet, onthoudt het ook wat aangevinkt was in iTunes aan muziek om te syncen. Zet de backup dus terug, sync, en je iPhone is volledig hetzelfde als ie was.

Bijdrager
    lovelace

iJust, ik heb dat Applications icoontje/tekst op dezelfde plek staan, echter staat er niks in:(

Alleen Apps syncen heb ik ook geprobeerd, maar werkt ook niet:(

Trouwens, bedankt voor alle support tot nu toe!:D

Bijdrager
    iJust

Dat is vreemd, vooral aangezien iTunes dus wel aangeeft dat die Wimbledon-app gesynchroniseerd wordt.

Als je bv. diezelfde Wimbledonapp downloadt via iTunes op je pc, staat die dan wel daar?

Bijdrager
    lovelace

Ik heb net Rabo iTour gedownload, via iTunes, en die komt wel bij Applications te staan.:S

Bijdrager
    iJust

En als je kijkt in Documents and SettingsusernameMy DocumentsMy MusiciTunes en dan de map Mobile Applications of zoiets, staat daar dan enkel iTour, of ook de rest?

Bijdrager
    lovelace

Alleen Rabo iTour

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.