20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    click66

Iphone Jailbreak ?

Hoi,

Ik las op het internet dat veel mensen hun telefoon jailbreaken zodat ze er software kunnen opzetten wat ze willen? Wat houdt dit nu precies in? Is dit tegen apple zoals een psp flashen of is dit puur om ook software te kunnen draaien waar gewoonen mensen aan hebben gewerkt? Ik snap het allesinds niet goed? Daarom vraag ik me af of het normaal is of jullie het ook doen etc…?

Alvast bedankt,

Groetjes

Bijdrager
    Sanjeev
    Bijdrager
    click66

oké dat leverde al meer op. Maar nu is nog steeds te vraag is het gevaarlijk en doen jullie het ook?

Bijdrager
    Sanjeev

Risico is ongeveer hetzelfde als met de psp, alleen de iphone is veel meer geld waard.
    Ik heb zelf mijn iphone gejailbreakt (2 weken geleden) en ik had me er helemaal niet in verdiept en het lukte gewoon.

Ik heb bijna niks aangepast aan mijn iphone, geen andere thema ofzo, alleen een andere ringtone.

Bijdrager
    rdesign

Ik doe het zelf ook! Het is zeker niet gevaarlijk. Mocht er iets mis gaan kan je je iPhone/iPod zo weer herstellen via iTunes!
    Als je je iPhone jailbroken hebt (zeg ik dat goed?:P ) kan je App’s (programmaatjes dus) die niet toegelaten werden door Apple toch installeren via Cydia. Cydia is een niet-officiële AppStore met meestal gratis toepassingen.

Ik gebruik mijn jailbreak vooral omdat ik zo toch video op kan nemen met mijn iPhone 3G, en om een betaalde app uit de AppStore gratis en *kuch* illegaal uit te testen, om zo soms geen 20 euro weg te gooien. Dit mag ik je volgens mij verder niet uitleggen, da’s tegen de OMT-regels. (;

En je kan natuurlijk ook je hele menu een andere look geven, met een Appje Winterboard.
    Voorbeeld:

Ookal ziet deze er natuurlijk wel een beetje te Vista uit voor een iPhone.

Bijdrager
    click66

Kan je misschien dan in een privebericht dan ( want het zal niet openbaar mogen op omt) eens doorsturen welke stappen ik moet ondernemen en ook hoe het werkt om je iphone terug te herstellen mocht het mis gaan?

Ook blijf je dan nog steeds updates ontvangen van apple voor de iphone of hoe werkt dit?

Bijdrager
    KingAchille
    ”click66″

Kan je misschien dan in een privebericht dan ( want het zal niet openbaar mogen op omt)

Spreken over iPhone’s jailbreaken wordt hier in de Community wél toegestaan.

”click66″

eens doorsturen welke stappen ik moet ondernemen en ook hoe het werkt om je iphone terug te herstellen mocht het mis gaan?

Gewoon in iTunes op “herstel” klikken en je iPhone wordt met de recentste firmwire bijgewerkt.

”click66″

Ook blijf je dan nog steeds updates ontvangen van apple voor de iphone of hoe werkt dit?

Jawel, maar je bent je jailbreak wel kwijt als je hem update.

Ik heb mijn iPhone zelf ook gejailbreakt, maar de reden waarom kan dan weer niét besproken worden op OMT:)

Je kan in feite vrij veel met je iPhone doen en proberen. Als het fout loopt, klik je op “herstel” in iTunes en is ie weer zo goed als nieuw:)

Bijdrager
    DouweM

Afhankelijk van je besturingssysteem, iPhone model en firmwareversie kun je hier hele goede tutorials vinden om je iPhone te jailbreaken:
    http://www.iclarified.com/entries/index.php?caid=2&scid=11&seid=2

Bijdrager
    Oppie

Als je geen reden kan vinden om te JB’en, de info zelf niet bij elkaar kan zoeken, etc, dan moet je het gewoon niet doen!

JB was bij de eerste iPhone’s nodig om ze te unlocken en daarmee buiten de USA te gebruiken. Voor de rest heb je er niet veel aan als je geen diefje bent zoals Rdesign.

Bijdrager
    iMirk

kun je nog wel legale apps uit de appstore downloaden als je hem gejailbreakt

Bijdrager
    KingAchille

hier draaien toch redelijk wat apps uit de Appstore op m’n gejailbreakte iPhone, dus ja het gaat:)

Bijdrager
    click66

Hoe kan je een app dat je geinstalleerd hebt via cydia terug verwijderen?

Bijdrager
    BartjeGossen

Via Cydia zelf. Daar verschijnt ipv een Install-knop een knop om de applicatie aan te passen (modify) of te verwijderen (remove). Je moet de applicatie die je hebt geinstalleerd dus in Cydia opzoeken en van daaruit verwijderen. Dat gaat dus op een andere manier dan de apps uit de App Store.

Bijdrager
    click66

ja idd:-) dank je. Iemand een mooi theme? Want ik vind er geen mooi.

Bijdrager
    iwarring
    ”click66″

ja idd:-) dank je. Iemand een mooi theme? Want ik vind er geen mooi.

je kan ook eens bij icy kijken daar hebben ze ook veel thema’s

Bijdrager
    click66

icy is dat die andere applicatie die je samen met cydia moest installeren? Want die heb ik niet geinstalleerd omdat die problemen zou kunnen veroorzaken.

Bijdrager
    Josh_b
    ”BartjeGossen”

Via Cydia zelf. Daar verschijnt ipv een Install-knop een knop om de applicatie aan te passen (modify) of te verwijderen (remove). Je moet de applicatie die je hebt geinstalleerd dus in Cydia opzoeken en van daaruit verwijderen. Dat gaat dus op een andere manier dan de apps uit de App Store.

Je kan ook CyDelete erop zetten, dan kan je apps van cydia/icy op dezelfde manier verwijderen als normale appstore apps.

Bijdrager
    Marius1976

Voor mij zou een reden zijn dat je in de Appstore geen emulators vindt, en dat is nu juist zo gaaf…

om van je iPhone een ScummVM client te maken om monkey island te spelen. Of om een C64 of Atari 8bit emulator te draaien.

Dat soort zooi zit niet in de appstore vanwege copyright issues. Wel jammer, want je vindt die software wel gewoon op het net, op gewoon reguliere en geaccepteerde sites.

Maar ja… ik ben altijd huiverig voor jailbreaks en dat soort gedoe. Straks lukt het herstellen toch niet… of is dat een ongegronde angst?

Bijdrager
    Oppie

Jailbreaken moet voor jou een makkie zijn…
    Kan niks (…) mis mee gaan!

Bijdrager
    iwarring
    ”click66″

icy is dat die andere applicatie die je samen met cydia moest installeren? Want die heb ik niet geinstalleerd omdat die problemen zou kunnen veroorzaken.

ik heb ze samen in 1keer geïnstalleerd en dat gaf geen problemen

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.