5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    rTn

Iphone + Ipad synchroniseren op nieuwe macbook

Beste,

Sinds kort heb ik een macbook pro retina. Super toestel natuurlijk alleen heb ik nog een klein probleempje.
    Ik bezit namelijk ook een iphone alsook een ipad. Deze twee toestellen zijn in het verleden gesynchroniseerd geweest met mijn oude laptop.
    Nu wil natuurlijk deze twee toestellen synchroniseren op mijn nieuwe macbook.

Als ik dit wil doen dan zal hij de oude content op deze twee toestellen wissen en vervangen door de huidige itunes bibliotheek.
    Nu dat is net wat ik niet wil. Ik wil alles behouden en deze twee toestellen zonder verlies van muziek, apps enzo synchroniseren met de nieuwe macbook.

Iemand enige idee of dit kan lukken?
    Thx in advance

Bijdrager
    tarun

Als je met de migratieassistent je oude users hebt overgezet naar je nieuwe MBP hebt ingericht dan staan de profielen van je iDevices daar ook op en kan je gewoon synchroniseren.

Bijdrager
    pruus

Voor als je oude laptop een Windowsmachine was, is het wellicht een idee om de oude “itunes directory” van de oude laptop op de nieuwe te zetten.

Bijdrager
    MacMartino

Ik heb hetzelfde probleem. Maar volgens mij snapt 90% niet hoe dat werkt.
    Ik heb een ipad op mijn Mac 1 gesynct. Muziek, films, apps.
    Nu sluit ik m op mijn nieuwe Mac 2 aan. En zet daar de reservekopie op.
    Gedaan. Maar mijn muziek bieb is anders: op Mac 2 10 nummers (+ iCloud), op Mac 1 1000 nummers(+iCloud).

Nu ik opnieuw na de reservekopie sync, staan er uiteraard opeens 10 nummers op mijn iPad. Een beetje karig.
    Maar hoe krijg ik die 1000 er weer op? Geen idee. Volgens mij moet je handmatig de 1000 nummers van Mac 1
    eerst in de Mac 2 bieb gooien.

Lekker gebruiksvriendelijk;)

Bijdrager
    rTn

bedankt voor de reacties. Sorry voor mijn late reactie maar heb het nogal druk gehad op het werk.

Inderdaad mijn oude laptop betrof een windows. Nu ik heb niet gewerkt met migratieassistent.
    Kan je gewoon de itunes directory kopiƫren en op een macbook zetten?

Zo ja waar moet je dan de rubriek zetten? Is er ergens zo een folder zoals program files…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.