26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Aeno

iPhone internet abonnement bij Hollands Nieuwe

Ik kwam dit tegen: http://www.hollandsnieuwe.nl/abonnementen

Nu heb ik net mijn iPhone 3GS unlocked en lijkt me dat 275 abonnement met internet wel erg aantrekkelijk. Maar ik heb wat vragen:
    – welk netwerk gebruiken ze? (staat niet op de site)
    – is 275 genoeg? Ik ben niet van plan extreem veel te gaan internetten,gewoon regelmatig buienradar, wikipedia of google. Ook bel en sms ik niet veel. Is 200MB dan genoeg voor een maand internet?
    – hoe voorkom ik dat de iPhone steeds zonder dat ik het doorheb met het internet verbind om bijv. mijn mail the checken?

mvg.

Bijdrager
    Aeno

(ik kan niet editen???)

Heeft iemand al ervaringen met Hollands Nieuwe?

Bijdrager
    bouncer

Hollands Nieuwe is de prijsvechter van Vodafone; zullen dus wel van dit netwerk gebruik maken. Hoeveel snelheid ze geven met internet is mij niet bekend.

Bijdrager
    Ostinato

Ik internet regelmatig, download elke week wel een of twee apps, check m’n mail meerdere keren per dag.

Op mijn 3G had ik na bijna 2 jaar 1,4 GB gedownload. M.a.w. minder dan 60 MB/maand.

Edit: ik vraag mij dan ook in alle oprechtheid af hoe mensen ooit aan 500MB/maand komen. Zelfs met tetheren voor je laptop en veel YouTube lijkt mij dat nog steeds een enorme hoeveelheid. Ik begrijp de argumenten van providers voor datalimieten dan ook niet.

Edit 2: klik voor bewerken op je avatar.

Bijdrager
    fatboysmart

Mobiel internet wordt afgerond per 100 KB.

Dat kan nog wel eens oplopen denk ik… Ik vraag me trouwens af hoe dat afronden in z’n werk gaat. Bij een belgesprek heb je een duidelijk begin en einde van het gesprek, maar bij internet is dat niet het geval.
    Wanneer wordt er dan afgerond?

Bijdrager
    mwlk

– hoe voorkom ik dat de iPhone steeds zonder dat ik het doorheb met het internet verbind om bijv. mijn mail the checken?

Ga naar <Instellingen> <Mail, Contacten, Agenda> . Staat achter <Nieuwe gegevens> ‘Push’? Zet dan Push uit.

Verder kun je dan bij Fetch opgeven wanneer er iets opgehaald moet worden. Zet een vinkje bij Handmatig.

Verder kan je helemaal onderaan nog op balkje <Geavanceerd> klikken, daar staat per account of het Push, Fetch, of Handmatig is ingesteld.
    Succes!

Bijdrager
    Aeno

Bedankt voor de vlotte reacties! Ik ga het simkaartje bestellen zodra mijn huidige prepaid beltegoed op is (heb nog 40€).:)

Bijdrager
    Hansi2124
    Aeno op 19 januari 2011

(ik kan niet editen???)

Klik op Bewerk

Bijdrager
    Aeno

Ah bedankt, dat wist ik niet. Ik heb nog niet zo veel gepost sinds OMT 2.0.

Bijdrager
    LanWolf

Ik vondt het ook wel interessant, maarrrr…..
    ze ronden elke sessie af op 100 KB.
    Dus ook whatsappen, pingen en mailen kost je dus veel kb op die manier.
    De iphone sluit internet sessies af als je de app verlaat.
    Alleen met mail checken kost me dat voor 6 accounts per maand dus 900 mb als ik ze elke 15 min laat checken heb ik berekend, terwijl ik dus volgens mijn phone nog geen 100 mb per maand verstook.

Bijdrager
    Aeno

Ow…dat zeiden ze er niet bij. :O
    Moet ik dan gewoon veel in 1 keer doen of is een ander abonnement beter?

Bijdrager
    Ostinato

@LanWolf: bron?

@Aeno: bel ze even of stuur een mail, niet alles wat mensen op forums roepen is waar…

Bijdrager
    Aeno

Nee het staat op de site, onderaan de pagina Abonnementen. Domper.

Bijdrager
    Ostinato

Lijkt me onwaarschijnlijk. 900 MB door alleen maar je mail te checken is natuurlijk waanzin. Het zou ook kunnen dat ze het maandverbruik of het daggebruik afronden op 100k. Er staat dat ze afronden, maar niet wanneer ze dat doen. Afronden per sessie? Denk het niet. Dat gaat Opta niet goed vinden.

Bijdrager
    LanWolf

@Ostinato,
    bron = HollandsNieuwe. Ik heb dit dus gemailed aan hun als vraag hoe die afronding plaatsvond, omdat ik dat nog nooit eerder had gezien, 100kb. dus ik vroeg is dat per dag ?
    hun antwoord: Per Sessie, en de iphone sluit de sessie af als je de app/of internet verlaat.

Beste Rick,

Hoe een datasessie wordt beeindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals bijvoorbeeld de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals bijvoorbeeld somige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.

Heb ik hun dus voorgelegd met de berekening dat dat dan heel hard gaat, en dat klopt volgens hun.

Dit beantwoordt niet helemaal mijn vraag, over hoe de afronding op de genoemde 100 kb plaatsvindt.
    Wat ik een beetje uit je verhaal begrijp:
    Het is dus zo dat elke keer dat er dus elke keer dat er verbinding wordt gemaakt dus op 100 kb wordt afgerond ?
    Ik check bv 6 mail accounts, deze openen, sluiten en dat 6x, is dat dan 6x 100 kb per keer dat ze gecontroleerd worden (het betreft hier een iphone 3gs of 4) ?
    Internet pagina openen bv google, iets opzoeken, deze pagina sluiten, opnieuw naar google = 2x 100 kb ?
    op deze manier zo je dus zo enkele 10tallen mb per dag gebruiken lijkt mij, waar ik bij het dataverbruik totaal nu (volgens mijn telefoon zelf) nu 30-40 mb per maand maar gebruik.

Hun antwoord daarop:

Beste Rick,

Je berekening zoals je die stelt klopt in zoverre, dat het afhankelijk blijft van wanneer jouw specifieke toestel een datasessie start en eindigt. Hierover kunnen we geen uitspraken doen, omdat dit per toestel verschilt.

In het minst gunstige geval wordt er inderdaad berekend zoals bij jouw voorstel. Dan kan het inderdaad interessanter zijn gebruik te maken van een bundel met oneindig internet, deze biedt hollandsnieuwe niet.

Als je nog vragen hebt over dit antwoord, dan horen we het graag.

Het houdt dus inderdaad gewoon in dat je als je je internet aan hebt staan voor bv mailcheck deze na 30 min inactiviteit dus gesloten wordt, dus voor sommige foons is het gunstig om je mail elke 15 min te checken, dan blijft de sessie de hele dag open en gebruik je dus niet meer als je daadwerkelijke kb.

Voor telefoons die voor elke keer dat een app of sessie gestart wordt dus verbinden met internet, is dus bij elke keer dat de app gesloten wordt een afronding op 100 kb.

dus mail check x 4 checks/uur x 24 uur x 30 dagen = 2976 checks per maand x 100 kb = 300 mb voor 1 mail adres per maand, alleen aan afronding, in het meest ongunstige geval.

Bijdrager
    Ostinato

@LanWolf: Dank voor je uitgebreide post. Ik ben sprakeloos. Stuur een kopietje naar Opta, zou ik zeggen. Ben erg benieuwd wat hun mening hierover is.

Bijdrager
    jf

Opta zal waarschijnlijk zeggen dat het dan wel niet heel leuk voor de klant is, maar wel mag zolang het maar duidelijk in de voorwaarden staat. De Opta heeft immers ook het afrekenen per minuut niet verboden.

Een club als Hollands Nieuwe kan zo goedkoop zijn/lijken door dit soort slimme trucjes.

Bijdrager
    Ostinato

Punt is nou juist dat het niet duidelijk in de voorwaarden staat. Er staat dat er wordt afgerond, maar niet hoe en wanneer.

Bijdrager
    Aidovive

Ik ben bijna (wurg)contractvrij na 2 jaar T-Mobile met iPhone3GS met simlock. Over een paar maanden zal de iPhone 4S/5 op de markt verschijnen en ik denk er aan een los toestel te kopen en een simmetje van HollandsNieuwe.

Daarbij zou ik mijn iPad1 3G graag vervangen door een iPad2 (zonder 3G). Dit omdat ik 3G op m’n iPad nauwelijks gebruik of nodig heb. Maar tethering zou wel handig kunnen zijn.

Weet iemand of HollandsNieuwe ook tethering toe staat vanaf een iPhone 4/4s/5 naar een iPad2? Eventueel tegen (tijdelijke) betaling. Ik weet dat Vodafone een BLOX heeft voor 15 euro en 1GB dataverkeer. Dit is per maand aan/uit te zetten.

Bijdrager
    edwin67

@hollandsnieuwe
    hollandsnieuwe
    @weggelaten Met een hollandsnieuwe abonnement kun je internetten met een maximale upload en downloadsnelheid van 2 Mbps.

Dat is niet slecht toch?
    APN: data.dataxs.mobi
    User: leeg
    WW: leeg

Thethering op 4G volgens mij mogelijk.
    Ga ik testen

Bijdrager
    JJmac

Hoe zijn de ervaringen hier met Hollandse Nieuwe, op het net lees ik slechte ervaringen.

Bijdrager
    edwin67

@jjmac

Hoi, ik gebruik HN.
    Het is een prijswaardige provider. Kosten/kwaliteit prima.
    Ja, ik kan me voorstellen dat je op het net veel negatieve dingen vindt. Logisch als hoofdzakelijk mensen met klachten dat van de daken schreeuwen. Welke provider is niet bagger, als je de fora mag geloven?
    Ik was sceptisch. In juni aangevraagd en vlot de sim in huis. Eerst getest alvorens ik mijn nummer heb geporteerd. Geen moment spijt van. Alles uit de bundel. Ook buitenlandse kosten. Heerlijk! Bundel op? Bijladen, aldanniet automatisch. Enorm in mijn maandelijkse kosten gezakt. Van dat verschil koop ik lachend ieder jaar een nieuwe iPhone in plaats van 24 maanden m’n contract uitzitten.

HN maakt gebruik van Vodafone, bereik is prima.
    Data is een ander verhaal. De instellingen zijn licht anders en de snelheid niet echt snel, maar voor het gewone surf, mail en whatsapp verkeer, meer dan toereikend.
    Ze leveren geen micro-sim. Die moet jezelf knippen. Leverde mij geen problemen op.
    Ik heb geen sms-bundel genomen, maar wel een Data bundel.

Succes!

Bijdrager
    JJmac

Bedankt voor je info Edwin.

Er zijn inderdaad veel verhalen over HN ook Simpel was ook zeer interessant maar heeft ook heel veel verhalen met name Spook facturen.

Bijdrager
    edwin67

@JJmac

Wat ik een sterk punt van HollandsNieuwe vind, zijn de uitgebreide specificaties die bij iedere factuur zitten.
    Tussendoor kun je misschien eens denken.. oef wat gaat dat snel.. maar met de factuur valt het allemaal prima te controleren.
    Blijft, dat je dan weer met de “niet zo makkelijk bereikbare” klantenservice in contact moet treden om het e.e.a. op te lossen, maar om nou te zeggen dat het met T-Mobile Klantenservice (als voorbeeld) echt beter gaat in het geval van een meningsverschil…

Succes!

Groeten
    Edwin

Bijdrager
    JJmac

Bedankt Edwin, we kijken er zeker na, ook dat de bundel 3 mnd geldig is ook leuk.

Bijdrager
    rschef

Voor de iphone welke gejailbreaked is bestaat er een app in cydia welke ‘insomnia’ heet, deze app loopt op de achtergrond en houdt de internet connectie online.

Op deze manier zal de iphone dus geen sessie meer beeindigen, dus dat betekent ook geen 100kb kosten per sessie !

Ik heb het zelf op mijn iphone 3GS lopen met een Hollandsnieuwe abbo en het werkt:)

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.