6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Sylvester

iPhone inhoud kopiëren naar nieuwe iPhone middels QuickStart

Je kan een iPhone op een aantal manieren kopiëren : via iCloud of via iTunes op een Mac.

Sinds iOS11 kan dit ook met QuickStart. Het is me niet bekend.

Je moet beide toestellen bij elkaar leggen en dan kan je met bepaalde acties de inhoud overzetten. Maar wat gaat hij precies overzetten? Alles?

Dus alle instellingen, Apps, én multimedia?

https://support.apple.com/nl-be/ht201269#quick

In deze uitleg staat het niet zo uitdrukkelijk wat hij precies gaat doen. Men spreekt er wel over een backup uit iCloud, maar dat is toch net niet de bedoeling als je ze kan kopiëren middels QuickStart.

Het is mij niet zo duidelijk.

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 4 weken geleden door  Sylvester.

Moderator
    Night

Zover ik kan nagaan bestaat QuickStart uit twee onderdelen. Het eerste onderdeel is niet zo spectaculair want dit doet hetzelfde als dat je op je eigen iPhone een iCloud backup terugzet. Pas bij het tweede onderdeel begint het leuk te worden. Door de twee telefoons vlak bij elkaar te houden worden nu ook alle overige informatie, passwords en instellingen overgenomen.

Bijdrager
    Sylvester

Dus het eerste gedeelte gaat  niet de backup van iCloud halen (want die is er niet), maar wel van de oude iPhone? Ja toch?

En het tweede gedeelte neemt ook alle multimedia mee?

Moderator
    Night

Nee. Van de iCloud backup van de oude iPhone.

Maar je kan ook een (lokale) iTunes backup gebruiken. Wederom óók van je oude iPhone.

Maar linksom of rechtsom: je moet eerst een backup maken op/van je oude iPhone.

En dat is wel jammer. Ik had liever gezien dat deze functie een 1:1 kopie zou maken van je oude iPhone naar je nieuwe. Maar wederom moet je alle apps toch weer opnieuw downloaden.

Bijdrager
    Sylvester

Dat is inderdaad jammer. Waarom niet een volledige backup zonder enige tussenkomst van iCloud of iets anders…

Moderator
    Night

Daar zijn wel apps voor zoals bv. AnyTrans maar er zijn er legio. Ik vraag me dan steeds weer af of die dan ook echt doen wat ze beloven….. Er staat dan altijd weer bij: “Bijna alles”. Wat dan niet? En hoe veilig is het gebruik ervan?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.