8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    nightwalker

Iphone in nederlands aankopen

hey iedereen,

Eerst en vooral wil ik even duidelijk maken dat ik een Belg ben, deze verduidelijking is puur gerelateerd aan de vraag hieronder:)
    Ik heb gemerkt dat in de nederlands apple store de iPhones een dikke 30 euro goedkoper zijn dan in de belgische apple store (online wel te verstaan). Ok, 30 euro is geen onoverkopelijk bedrag, maar toch… waarom is dit zo? Belgie en nederland liggen vlak naast elkaar:)
    Anyway, ik zou als verrassing voor m’n vriendin een iPhone 4 willen aanschaffen, ze heeft nu een 3GS en aan een 4s heeft ze niets.
    Is er een of andere manier dat ik op de nederlandse applestore een iphone kan bestellen en die eventueel laten leveren in belgie?
    Ps: ik ken niemand in nederland om het daar te laten leveren.

Bijdrager
    nightwalker

andere opties zijn ook welkom:)

Bijdrager
    bwaterlot

De reden waarom het goedkoper is in nederland heeft vermoedelijk te maken met de verschillen in BTW.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik wil wel helpen.

Maar als je de iPhone via mij laat bestellen, en je moet hem hier ophalen, of hij moet verstuurd, ben je de 30 euro winst ook al gauw kwijt toch?

Het lijkt me voor die 30 euro nogal een een gedoe?

Bijdrager
    nightwalker

Het zal idd de btw zijn, daar heb ik niet aan gedacht.
    Het is inderdaad een gedoe voor 30 euro. Een trip naar Nederland heen en terug kost me al gauw 20 euro. Ik zal maar wat minder de cheap-ass moeten uithangen:)

Bijdrager
    KarelWillem

B.T.W. is 2% verschil toch?
    Dat zal nooit geen 30 euro maken.

Dus het is: Belgïe duurder + B.T.W. hoger.
    En waarom het dan in Belgïe buiten de belasting ook nog eens duurder is, is me niet bekend.

Bijdrager
    Dwee8le

Het verschil in BTW is inderdaad 2% (19% in Nederland en 21% in België). Ik heb ook ergens gelezen dat er in België sinds 1/2/2010 nog een extra kopieerheffing wordt gerekend voor “geheugendragers”, dus van CD/DVD, SD kaartjes tot apparaten waar flash geheugen in gebouwd is zoals een iPhone.
    Hoe hoog deze heffing is, of wij in Nederland ook deze heffing hebben en of deze heffing het verschil verklaart, weet ik niet.

edit: ik lees nu ergens dat die heffing 4% extra is voor “muziekdragers” en dan nog 1% voor Sabam (wat is dat?). Dus in totaal komt er dus 26% belasting bij. Dat zou dan (599 / 119) * 126 = 635,-. Mwah, komt al in de buurt toch? :yum:

Bijdrager
    nightwalker

bedankt voor de gedetailleerde uitleg. Sabam is jullie “brein” geloof ik. maar dan voor muziek. de muziek maffia dus;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.