15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    keesvdijkh

iPhone in Londen en Den Haag

Hoi iedereen,

Mijn zus gaat studeren in Londen en wil daarom een nieuwe telefoon kopen. Ze is van plan een simlockvrije Blackberry te kopen, maar stel dat dit een simlockvrije iPhone 3G is. Wat voor abonement heeft ze dan nodig? Moet ze dan 2 simkaarten hebben (1 voor in Londen en 1 voor in Nederland) met op de ene een abo en op de ander een ander abonement?

Ze zei dat ze vooral wilde e-mailen, maar dit heeft denk ik vooral te maken met het krappe aanbod van abonementen waarin je internationaal mag SMS-en. Wat lijkt jullie handig?
    Bedankt.
    Kees

Bijdrager
    Purerobin

Er is nog steeds geen mogelijkheid om de simlock te verwijderen van een 3g iPhone.

Bijdrager
    The_Envoy

koop een Belgische.

Bijdrager
    Statenweg

Als je zus in Londen vooral belt met UK-nummers en in Den Haag met NL-nummers, dan kan ze denk ik het beste wisselen van simkaart zodra ze de grens over gaat. Omdat de iPhone niet sim-lock vrij te maken is, zul je een ander toestel moeten gebruiken of twee toestellen moeten aanschaffen :evil:

Wat gaat je zus daar studeren als ik vragen mag?

Bijdrager
    Ian83

Yep, sorry gaat nog niet. Dan moet je kijken of je een simlockvrije iPhone kan krijgen uit het buitenland. Maar heeft ze dat wel nodig dan? Ze is dan toch het grootste gedeelte in London (waar de telefoon ook belangrijker is dan in Nederland, waar ze dicht bij haar familie en vrienden is). By the by, abonnement is met dubbel ‘n’.

Bijdrager
    Edwin377
    ”Ian83″

By the by, abonnement is met dubbel ‘n’.

als je dan toch gaat corrigeren….

Bijdrager
    macses
    ”Purerobin”

Er is nog steeds geen mogelijkheid om de simlock te verwijderen van een 3g iPhone.

de mannen achter de ifoneguide repos beweren anders van wel, met zo een chipje (www.ifoneguide.nl)

Bijdrager
    keesvdijkh

Ik zei dat ze een blackberry nam, dus zei ik met nadruk STEL dat ze een simlockvrije iPhone heeft. Die heeft ze natuurlijk niet. Ze studeert bij de University of London. Ja sorry, ik weet het ook niet precies:P Ze wil ook kunnen bellen naar haar vrienden in Londen als ze in nederland is dus in beide landen wordt er gebruik gemaakt van de telefoon. Heeft iemand ervaring met een simlockvrije iPhone 1/2G die dit ook heeft gedaan?

Bijdrager
    roy

Waarom denk je dat dit anders zou zijn dan bij elke andere telefoon?

In de VS gebruik ik altijd een prepaid at&t kaartje om te bellen en internetten in mijn iPhone. Gewoon wisselen dus:)

Bijdrager
    Napsju
    ”The_Envoy”

koop een Belgische.

Of zoals ik een Slowaakse. Er zijn nog enkele landen waar de 3G simlockvrij te koop is. Google knows.

Bijdrager
    dspiers

Als het over de iPhone gaat (en niet de BB) dan kan je een iPhone kopen bij T-Mobile voor Nederland en O2 in de UK.

Of eentje in Belgie (simlock free) en dan elke keer als je de grens over komt je SIM wisselen.

Of afwachten tot dat er een software unlock komt (als).

Bijdrager
    keesvdijkh

Enige tips over abonnementen?

Bijdrager
    MacBooky

Ja eh, is toch niet zo moeilijk lijkt me……

In NL nl-simcard gebruiken en en GB de gb-simcard. helaas twee nummers, maar goed. Als ze Vodafone neemt en op beide nummers pasport activeert kan ze ook nog vrij voordelig internationaal bellen.
    internet kan ze ook op beide sims laten activeren, scheelt bergen geld.

Bijdrager
    G-SuS

En met vodafone kan je ook Blox instellen. Per maand kan je dan bepalen of je internet wilt of een andere dienst.

Geblokkeerd
    Anoniem

Precies, neem dan Vodafone. Er zijn veel aanbiedingen om goedkoop vanuit en naar het buitenland te bellen/sms’en/internetten. http://www.vodafone.nl/prive/abonnementen/vodafone_blox/

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.