17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Elrithranduil

iPhone in het buitenland kan geen sms versturen

Hallo ik typ dit op mijn iPhone dus heb niet goed kunnen zoeken of mijn probleem voorkomt op het forum.
    Maar ik ben sinds gisteren in New York en ik kan met mijn iPhone wel bellen en sms ontvangen maar geen sms versturen. Ik heb data roaming natuurlijk uitstaan en heb de twee netwerken voorhanden al gebruikt. Heb tevens de MMS functie uitgezet. Hij geeft bij het verzenden echter iedere keer een foutmelding en soms zegt ie dat ik dataroaming moet aanzetten! Wat natuurlijk onzin is voor sms versturen.
    Ik merkte op de heenweg dat ik in Engeland ook al geen sms kon versturen. Tijd terug had ik er geen last van dus denk dat het door de update naar iOs4 komt. Heb mobiele data, 3G al aan en uitgezet zonder verschil. Heb al een herstart gedaan en de netwerkinstellingen gereset maar niks werkt.
    Iemand enig idee?

Bijdrager
    www.project-euh.com

* Stuur je wel naar +31…. nummers?
    * hoe lang heb je je iPhone abonnement al? Ik kan me herinneren dat je de eerste tijd niet kan bellen en sms-en vanuit het buitenland, pas na een maand of 3 geloof ik..

Bijdrager
    Elrithranduil

Ik heb al mijn nummers met +31 en dan de 0 van net of mobiel weggelaten.
    Ik kan dus bijv wel gewoon bellen naar die nummers.
    Heb m’n abonnement sinds oktober en ben laatst in Wenen geweest voordat ik ios4 had en toen werkte het prima allemaal.
    En nu is het dus overal in het buitenland denk dat het iets softwarematigs is maar wat?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Dat is wel heel vreemd ja, ik vertrek morgenochtend naar Frankrijk, zal eens kijken of het mij wel lukt…

Bijdrager
    Oppie

Ik ben het wel eens op een forum tegen gekomen dat ie op een één of andere manier denkt dat je een MMS stuurt. Misschien moet je even in die richting gaan googlen…

Bijdrager
    macoky

is de sms centrale ook goed ingesteld ? probeer eens hetgeen hier is omschreven:
    http://www.iphoneclub.nl/4555/voicemail-instellen-sms-berichten-verzenden-iphone/

Bijdrager
    Hansi2124
    www.project-euh.com op 03 juli 2010

Ik kan me herinneren dat je de eerste tijd niet kan bellen en sms-en vanuit het buitenland, pas na een maand of 3 geloof ik..

Wat een belachelijke regeling zeg! Dat dit nog kan anno 2010…….

Bijdrager
    Moriarty

Heb je zoals hierboven al aangegeven het telefoonnummer van de SMS centrale wel met +31?

Bijdrager
    Elrithranduil

Bedankt allemaal voor de reacties. De sms centrale is goed ingesteld dus daar ligt het niet aan.
    Daarnaast kwam ik die tip van dat MMS uitschakelen ook tegen maar dat heeft helaas niet geholpen.
    Ik ben vanmorgen zelfs naar de Apple store op fifth avenue geweest en heb daar met zon Apple genius gepraat. Hij vertelde me dat het kwam omdat ik Roaming uit had staan maar daar ligt het volgens mij niet aan. Sms is toch geen mobiele data en voorheen werkte het in het buitenland prima om sms te versturen zonder roaming aan.

Opvallend is toch dat iedere keer als ik een sms wil versturen en wifi staat uit dat hij zegt dat ik dat moet aanzetten. De iPhone denkt dus dat het mobiele data is (mms staat toch echt uit!!) om een sms te versturen sinds ik iOs 4 geïnstalleerd heb. Heel vreemd. Heb m’n MacBook niet bij me dus kan verder ook niet upgraden of downgraden naar iOs3.
    Ach dan maar geen sms bespaart toch een hoop geld. Mocht iemand toch met een gouden tip komen, graag :)!

Bijdrager
    Ree

Misschien dat ik hier een domme reactie geef, maarreehhh,

Waarom stel je die vraag niet aan T-Mobile?

Bijdrager
    Ree

hmmm, je laatste post niet gelezen…. ’t is nog vroeg….

Negeer mijn reactie maar.

Bijdrager
    MCNONAMUS

@elrithranduil, goedkoop zo, dat wel:D

Je kan emailen, zoek gewoon een open netwerkje in de buurt, kan je toch het laatste nieuws verspreiden.

Bijdrager
    Oppie

Ja, dan maar geen telefoon; lekker goedkoop!
    Maar het lijkt me toch niet dé oplossing.

Volgens mij probeert jouw foon iets mee te sturen met een SMS-je; heb je een progje geïnstalleerd wat een smiley of een signature of iets degelijks wilt meesturen met elke SMS?
    Want hier moet gewoon een simpele oplossing voor zijn.

Bijdrager
    Elrithranduil

@macnomanus: je hebt gelijk heb gelukkig ook wifi. Aan de andere kant hoort het te werken. VS is dan extreem duur om te sms’en maar als ik een dagje naar België ga wil ik wel kunnen sms’en. Dus daarom wil ik wel graag weten waarom het niet werkt.

@oppie: ik zou het niet weten. Ik heb niks gejailbreaked maar heb wel de emoji emoticons er opstaan. Bied echter ook geen oplossing om die uit te schakelen en ik had die trouwens toen ik in Wenen was ook dus daar ligt het denk ik niet aan. Daarnaast staat de MMS functie echt specifiek uit verder ook geen signatures ofzo. Heb wel de Golden Master van iOs4 er op staan ik heb de officiële uitgave er niet opgezet omdat het hetzelfde uitgavenummer had. Zou het een bug in de GM zijn die niet in de final version van iOs4 zit ondanks dat ze hetzelfde versienummer hebben?
    Vraag me af of ik wel gewoon kan sms’en als ik roaming aanzet maar dat durf ik niet omdat het al 5€ per mb kost en als hij dan net iets gaat ophalen van het internet ouch ;).

Bijdrager
    MCNONAMUS

Natuurlijk moet het werken!, Ging me even voor nu..

Heb je hier wat aan: http://support.apple.com/kb/HT1337

Is je ~SMS-bak soms vol, gooi er eens wat af (wellicht heeft het met de capaciteit van je SIM kaart te maken).

Bijdrager
    Elrithranduil

Sms bak is niet vol. Volgens mij worden de berichten ook niet op de sim gezet en ik ontvang nog wel gewoon berichten. Ook het verwijderen van berichten helpt niet.

Heb wel gevonden dat het soms kan helpen de sim kaart te verwijderen en weer terug te plaatsen. Moet ik alleen even een pinnetje zien te vinden.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Owwww kan ook je SIM-kaart zijn!

Ik begreep dat je helemaal niet kon ontvangen of sturen.
    Als je succes hebt nadat je de kaart er opnieuw hebt ingestopt, zou ik terug in NL zeker een nieuwe Sim proberen, ze zijn wel eens stuk…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.