28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Iphone in de wasmachine. RIP iPhone?

Hey allemaal!

Mijn lieve vriendin heeft mijn iPhone (die nog in mn kleren zat) meegewassen in de wasmachine 3 dagen geleden.
    Iphone deed natuurlijk niets meer, een apple logo wat frozen was. Heb hem nu in een bak met rijst staan om te drogen.

De vraag; wat is wijsheid?

– wanneer weer proberen hem aan te zetten?
    – indien kapot: ik heb de 6,95 pro assist verzekering. eerst langs t-mobile of gelijk pro assist bellen?
    – het zou kunnen dat de telefoon gejailbreaked is (honestly don’t remember). hebben zij manieren om hier achter te komen als de telefoon niets
    meer herkend zou worden als ik hem aansluit aan itunes?
    – is haar WA verzekering een optie? of voor pro assist gaan?

Hartelijk dank voor jullie tips/ervaringen!

PS: ik vind haar nog steeds lief hoor..

Bijdrager
    Dr. Maddox

Waarschijnlijk is er al te veel oxidatie ontstaan en natuurlijk de nodige kortsluiting. Ik verwacht dat je iPhone gewoon hartstikke kapot is. Wanneer je deze verzekering via t-mobile hebt afgesloten moet je dit volgens mij via t-mobile regelen. Ik hoop wel voor je dat je aan de voorwaarden voldoet want het is niet zomaar geregeld! Er zijn nogal wat valkuilen bij dit soort verzekeringen.
    Stel je voor dat iedereen “per ongeluk” de 3G in de wasmachine stopt vlak na de introductie van de iPhone4!;)

Bijdrager
    KingAchille

Een USB die in de wasmachine gaat is geen ramp, een iPhone daarentegen… Ik vrees dat je best zo spoedig mogelijk je Pro Assist kan bellen. T-Mobile komt enkel tussen voor fabrieksgarantie, wanneer er bijvoorbeeld een fabricagefout is.

Waarschijnlijk moeten ze je iOS opnieuw installeren dan en dan verdwijnt de jailbreak uit zichzelf. Wat geeft je iPhone als je hem aan iTunes hangt?

Bijdrager
    JJmac

ER staat zeker 2 dagen voor in een bak met rijst.
    Je kan op je vriendin haar verzekering misschien iets regelen.
    Op Iphoneclub staat als een verkopende medewerker iets kapot maakt dat je dan een nieuwe krijgt, misschien heb je zo’n kennis?

Bijdrager
    CMD-Z

thanks voor de reacties; ik zal hem een kleine week in de bak met rijst laten, kijken wat de computer zegt als ik hem er aan hang.

Als hij hem herkent, ga ik hem natuurlijk restoren.

Als hij niets doet, neem ik contact op met pro-assist, en zeg ik dat hij in de bak met afwaswater is gevallen ofzo; want vochtschade wordt volgens mij gedekt.

PS @ dr Maddox; de timing is idd niet heel lekker zo rond de komst van de iphone 4. Maar ik zit nog een jaar vast aan dit abbo, dus voor mij heeft het er niets mee te maken!

Bijdrager
    Devastation

Mijn opa’s iPhone doet het nog steeds na een jaar, terwijl die ook in de was heeft gezeten?

Die iPhone heeft toen opgedroogd in de brandende Spaanze zon:)

Bijdrager
    Dr. Maddox

@ CMD-Z – Ik zat maar een beetje te pesten.;)

Succes in ieder geval! Erg vervelend allemaal!:(

Bijdrager
    iCom

Indien je hem al eens hebt proberen aanzetten voor dat je hem in een bak met rijst hebt gelegd kan het al te laat zijn… Door het vocht is er meestal dan een kortsluiting in het logic board en die is onherstelbaar.

Mijn eerste iPhone uit de States heeft ook ooit zo eens in onze vijver hier gelegen, vervolgens week laten uitdrogen et voila: terug een iphone zoals ooit tervoor!

Bijdrager
    Black Bee

Ik denk persoonlijk dat die rijst niet zo veel doet, een erg warme omgeving doet volgens mij veel meer als die rijst. Lekker in de zon leggen of in de oven, mijn oven kan op 40? draaien, lijkt mij een beter idee…..
    Misschien ook ff je sim eruit halen, komt de warmte beter binnen en ventileert het misschien wel een beetje met de onderkant.

Suc6 ermee.

Bijdrager
    BasiX

Een iPhone in de oven? Lijkt me geen top oplossing… :’)

Bijdrager
    Black Bee

Op 40?, hoe heet zal het worden in de zon? En hij staat toch uit…..

Bijdrager
    snor18

Eind juni heb ik zelf ook waterschade gehad met mijn 3G. Meteen pro assist gebeld en uitgelegd wat er was gebeurd (aanrijding met de fiets, waarna hij in een plas met water was gevallen.. hij zat los in een jaszak.)

Meteen een afspraak gemaakt om hem op te halen, wel vertelde ze mij meteen dat het lang duurde voordat ik hem terug zou krijgen. Dit komt namelijk door de release van de iPhone 4, iedereen die nog een 3g of 3gs had die maken hem namelijk expres kapot zodat ze een nieuwe terug krijgen en deze dan kunnen doorverkopen zodra ze de iPhone 4 hebben.

Na 7 weken eindelijk bericht terug gehad van pro assist met het bericht dat ik een nieuwe terug zou krijgen. Wat bleek… een 3GS terwijl ik een 3G had.

Dus een geluk bij een ongeluk, succes CMD-Z! Houdt dus rekening met minimaal 6 weken.

Bijdrager
    CMD-Z

thanks!

dat wordt dus weer wennen aan mijn oldschool nokia ;-)!

Bijdrager
    snor18

Hoeft niet, je krijgt een leentoestel van gelijkwaardige kwaliteit. Alleen valt dat vaak vies tegen, maar het valt te proberen

Bijdrager
    jf
    CMD-Z op 11 augustus 2010

Als hij niets doet, neem ik contact op met pro-assist, en zeg ik dat hij in de bak met afwaswater is gevallen ofzo; want vochtschade wordt volgens mij gedekt.

Waarom een smoes verzinnen? Ik neem aan dat je verzekering bij ProAssist alle schade aan het toestel dekt, tenzij moedwillig aangebracht? Per ongeluk meegewassen lijkt me nu juist een heel veelvoorkomende oorzaak voor waterschade (net als in de toiletpot vallen)…

Het maakt dan volgens mij ook niet uit of ie gejailbreakt is of niet, dat heeft immers de schade niet veroorzaakt. Het zou wat anders zijn wanneer het om een garantiegeval ging, dan zou dat moeilijkheden op kunnen leveren.

En als ProAssist om wat voor reden dan ook niet dekt, dan kun je inderdaad altijd nog de WA van je vriendin proberen.

Bijdrager
    Oppie
    Bijdrager
    Maverick9898

Ze kunnen ook zien dat je iPhone waterschade heeft opgelopen. Er zit een klein dingetje in je headphone jack die opkleurt als de iPhone in contact met water is gekomen. Dus liegen over water zou ik niet doen;). Bovendien treden er ook vaak plekken van kalk op in de telefoon. Maar dat van dat kleurende reactiedingetje kunnen ze zo van buiten zien.

Bijdrager
    CMD-Z

Thanks voor de reacties jongens,

Heb gebeld met pro-assist, gewoon als waterschade doorgegeven idd, ze komen mn iphone vandaag halen.
    Wachttijd is lang, 6 weken gemiddeld.

We zullen zien…is de iphone 3GS 32g nog wel leverbaar eigenlijk?

Bijdrager
    snor18

Ik kreeg voor mijn 16gb 3G een 16GB 3GS terug

Bijdrager
    KingAchille

Da’s een mooie deal!

Bijdrager
    CMD-Z

Mmmm balen!

Net even met pro assist gebeld (maand geleden telefoon ingeleverd), hadden ze na 4 dagen al genoteerd dat hij niet meer te repareren valt, maar niet de order voor een nieuwe gestuurd.

In andere woorden, 3 weken voor niets gewacht, en nu begint t wachten pas. Iemand ervaringen met hoe lang t duurt voor pro assist een nieuwe telefoon levert?

Ik had een iphone 3gs 32 gb -> is deze nog leverbaar?

Bijdrager
    Trat

3 weken.

Bijdrager
    CMD-Z

dat zou me nog meevallen.

hoorde van een vriend dat hij een witte phone 16 gig had, en aangezien die niet meer leverbaar was een zwarte 8gig kreeg. Kunnen ze dit doen?

Bijdrager
    Trat

Je vriend is het bewijs, maar ik weet zeker dat hij de keuze heeft gekregen: of nog langer wachten, of nu een 8GB zwarte.

Bijdrager
    CMD-Z

ja maar misschien gaf hij wat te makkelijk mee;-) vroeg meer of ik een poot zou hebben om op te staan als ik bezwaar aan zou tekenen ofzo

Bijdrager
    Trat

In principe sta je in je recht, maar zij kunnen het altijd wijden aan overmacht doordat de 32GB niet meer te leveren is. Dan zouden ze het eindeloos kunnen rekken. Vraag is of je dat wil. Mij zou die 32GB niks uitmaken (zou zelf een 8GB iPhone 4 hebben gekocht, als dit kon. Wit had ik al helemaal niet gekocht) want je krijgt een gloednieuw toestel ervoor terug wat (daardoor) even veel waard is als een oude 32GB.

Bijdrager
    Taconew

@CMD-Z
    Inmiddels alweer een nieuwe iPhone?

Volgens mij kun je je vriendin niet aansprakelijk stellen (WA), wanneer jullie samenwonen.
    Om iets door de verzekering vergoedt te krijgen zijn er veel verschillende “trucjes/mogelijkheden” maar moet je wel goed de voorwaarden nakijken. De aansprakelijkheidsverzekering laat niet toe om iemand uit het eigen huishouden onder dezelfde verzekering als “dader” aangegeven te worden, hiervoor zou je dus iemand anders moeten uitzoeken die bv jouw iPhone zou willen/kunnen verdrinken.

Bijdrager
    CMD-Z

@ Taconew en de rest:

Zojuist is mijn nieuwe iphone binnengekomen via pro assist. Gewoon dezelfde, een 3GS 32 gig. Het heeft dus even geduurd, maar als alles het goed doet is het denk ik wel de moeite waard geweest!

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.