4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Kevin

iPhone IMEI geblokkeerd

Hallo,

Ik ga binnenkort voor een jaar naar de Verenigde Staten verhuizen en ik wilde alvast een telefoonnummer bestellen bij AT&T daar. Op een gegeven moment werd mij gevraagd om het IMEI-nummer van m’n iPhone 5s in te voeren. Nadat ik dat deed kreeg ik de melding dat het IMEI-nummer geblokkeerd is voor gebruik op hun network. Vervolgens Sprint, Verizon, en T-Mobile US geprobeerd. Ieder gaf aan dat het IMEI-nummer geblokkeerd was. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat dit komt doordat mijn telefoon geregistreerd staat onder contract bij T-Mobile Nederland, waardoor ik ‘m dus zelfs niet kan gebruiken op het netwerk van T-Mobile US. Ik kon helaas geen oplossing vinden en dus zoek ik hier nu een uitweg. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn iPhone kan deblokkeren voor gebruik op andere netwerken? Ik neem aan dat dit moet kunnen, anders is m’n iPhone daar simpelweg onbruikbaar… lijkt me een beetje vreemd.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    puccini

Misschien T-Mobile even bellen ?

Bijdrager
    Hyrax

Ik denk dat het te maken heeft met het activeringsprofiel van je iPhone. Als je die bij een provider hebt gekocht staat dat activeringsprofiel er op, ook al is je iPhone simlockvrij. In theorie zou het ook werken, maar daar let zo’n check niet op. Kan je niet gewoon een sim-only abonnement nemen zonder je toestel IMEI in te vullen?

Bijdrager
    Mark

Nederlandse toestellen kunnen niet geblokkeerd worden in de US, enige wat kan dat deze als gestolen staat geregistreerd.
    Wist je dat je via onderstaande website kan checken wat er ooit met een telefoon gebeurt is? Kan je ook zien of hij geblokkeerd wordt.
    https://www.telefooncheck.nl/consument/rapport
    Kwam ook nog een gratis code tegen die gebruikt kan worden CHECK720791

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.