2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Sarcas

iPhone, iCloud en gedeelde iCal & Adressen

Hier thuis hebben we per gezinslid een Mac en delen via addressbookserver diverse agenda’s en onze contactpersonen. Werkt al jaren prima. En via een op Lion teruggezette iSync syncte e.e.a. prima met mijn oude vertrouwde niet-smartphone over bluetooth.

Vandaag heb ik een iPhone gekregen:) Ik heb iCloud aangezwengeld en dat werkt zo ongeveer. Behalve de agenda’s dan:(
    In mijn iCal heb ik nu alle agenda’s dubbel. Een ‘Op mijn mac’ versie en een ‘iCloud’ versie. Addressbookserver synct alleen de op-mijn-mac versie, en iCloud uiteraard alleen de iCloud versie. Aargh dus. Nu kan ik denk ik de iCloud weer uitzetten, maar dan kan ik alleen maar syncen met een usb-kabeltje met iTunes?!
    Ik kan me niet voorstellen dat ik nu voortaan zo moet aanklungelen. Weet iemand een configuratie waarmee ik wel mijn gedeelde agenda’s en contactpersonen met mijn iPhone kan syncen?

bvd

Bijdrager
    ad6922

Weet niet precies hoe je opzet is per mac-user. Allemaal eigen account en eigen apple id?
    Je kan sowieso de icloud agenda delen (selecteer de agenda, RMB, deel agenda).
    Contactpersonen deel je ook als je dezelfde apple id hebt.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.