1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    ElTollo1978

iPhone, iCloud en Exchange (uit de cloud -> Office 365), waar gaat het mis?!?

Wie o wie? Heeft ook een iPhone en heeft hier 2 accounts op staan die syncen:
    – iCloud (voor mijn privémail, contactpersonen, agenda, etc),
    – Exchange (account van mijn zakelijke mail, een Office365-account).

De combi werkte altijd, maar nu helaas niet meer! En geen idee wat er veranderd zou moeten zijn!

Als ik een van beide installeer dan doet deze het (zowel iCloud als Exchange) maar zodra deze allebei aanstaan dan krijg ik fouten:
    – email blijft hangen tijdens de sync: Boodschap ‘Zoeken naar e-mail’ blijft staan.
    – Ander probleem is bij contacten, als ik op Groepen druk dan blijft het toesten hangen,
    – etc. etc. situatie blijft dat de iPhone min of meer ‘hangt’.

Zoals in het eerste voorbeeld: De boodschap onderaan (Zoeken naar e-mail…) blijft lopen en er wordt geen nieuwe email binnengehaald (tenzij ik de telefoon opnieuw opstart, dan haalt deze de nieuwe email eenmalig op en daarna ‘hangt’ deze weer. En zodra dit het geval is dan ‘hangt’ niet alleen de email, maar ook andere functies van de iPhone zoals ‘Telefoon’ (bellen dus). Dan krijg ik bijv. het volgende te zien:

Als ik dan de iPhone opnieuw opstart dan kan ik wel weer bellen. Zodra ik echter bij ‘Contactpersonen’ of ‘ Email’ ga kijken dan hangt het systeem weer.

Als ik vervolgens het iCloud-account verwijder (en opnieuw opstart) dan werkt de iPhone keurig met Exchange, en hetzelfde geldt voor als ik het Exchange-account weghaal want dan werkt iCloud naar behoren en de rest van de iPhone-functionaliteit ook.

Allebei tegelijk aan zorgt dus voor de problemen…

Voor mij is het echter essentieel dat beiden het doen (ik ben prive helemaal over op Apple en dus ook met alle apparaten op iCloud, en zakelijk heb ik de email etc. ook gewoon nodig) en dat zou toch ook moeten kunnen. Sterker nog: dit deed het wel altijd gewoon, alleen sinds begin vorige week begonnen de problemen.

Het is overigens geen hardware-probleem, want bij een nieuwe iPhone gebeurt hetzelfde.

Iemand die het probleem ook heeft? Of liever: heeft gehad en nu heeft opgelost?:)

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.